Akumulatory Bosch S6 AGM oraz S5 EFB
do pojazdów z systemem Start/Stop
Wyższe normy emisji, większe wymagania
od akumulatorów do pojazdów
z systemem Start/Stop
Restrykcyjne normy dotyczące ogra
niczenia emisji CO
2
do atmosfery
powodują, że coraz więcej samocho
dów wyposażanych jest w system
Start/Stop wyłączający silnik pod
czas postoju. Dzięki temu stojąc np.
w korku, samochód „nie dymi” i jest
bardziej ekologiczny.
Zasada działania układu Start/Stop
jest dość prosta. W momencie kiedy
zatrzymujemy pojazd i stoimy na tzw.
„luzie” silnik jest wyłączany. Aby jed
nak urządzenia używane podczas
postoju z wyłączonym silnikiem mogły
działać, np. radio, nawigacja, światła,
potrzebny jest prąd dostarczany z aku
mulatora. W wielu pojazdach docho
dzi jeszcze rekuperacja – czyli odzysk
energii z hamowania. Wciskając pedał
hamulca, rolę klocków i tarcz czę
ściowo przejmują specjalne silniczki
spowalniające koła, zamieniając ruch
obrotowy koła w prąd o napięciu prze
kraczającym 15 V przesyłany do akumu
latora. Duża częstotliwość rozruchów
silnika oraz ładowanie przez rekupera
cję wymaga od akumulatora wyjątko
wej odporności cyklicznej, której brak
zwykłym akumulatorom.
Bosch S6 AGM
to akumulator do ukła
dów z odzyskiwaniem energii. Elektrolit
jest tu zamknięty w matach z włókna
szklanego. Dzięki temu akumulator dys
ponuje czterokrotnie większą odporno
ścią cykliczną, większą efektywnością
rozruchu oraz zapewnia sprawny roz
ruch przy dużo niższym stanie nałado
wania niż standardowy akumulator.
Bosch S5 EFB
to technologia, w której
płyta dodatnia akumulatora pokryta
jest warstwą poliestru. Masa aktywna
zyskuje w ten sposób dodatkowe za
bezpieczenie przed odpadaniem z pły
ty. W porównaniu do akumulatora kon
wencjonalnego dwukrotnie wzrasta
odporność na pracę cykliczną oraz
odporność na wstrząsy, dzięki czemu
akumulator idealnie sprawdza w syste
mach Start/Stop bez rekuperacji.
Akumulatory
Bosch zapewniają
większą odporność
na pracę cykliczną