Do bardzo wrażliwych układów wtryskowych —
superczyste filtry paliwa MANN-FILTER produkowane w
pomieszczeniach czystych, tzw. clean room-ach
Nowoczesne silniki wysokoprężne oraz ich układy wtryskowe są bardzo wrażliwe na
zanieczyszczenia i wodę zawartą w paliwie. Nawet cząsteczki o mikroskopijnej wielkości
mogą uczynić duże szkody. W związku z tym pod marką MANN-FILTER oferowane są filtry
paliwa charakteryzujące się dużą dokładnością filtracji i efektywnym usuwaniem wody,
które stanowią niezawodną ochronę dla wszystkich agregatów. Ze względu na fakt, że
wymagania w zakresie czystości w coraz większym stopniu obowiązują także dla samych
podzespołów, w pomieszczeniu czystym typu clean room zakładu produkcyjnego w
Marklkofen produkowanych jest coraz więcej filtrów paliwa pod marką MANN+HUMMEL,
które spełniają wyjątkowo wysokie wymagania. Wyprodukowane tą metodą filtry otrzymują
plombę stanowiącą certyfikat czystości i są dostępne w warsztatach oraz sklepach na
niezależnym rynku części zamiennych.
W ostatnich latach w przemyśle
samochodowym stworzono silniki z
bezpośrednim wtryskiem paliwa, które
bardzo precyzyjnie dozują niewielkie
ilości paliwa i dzięki temu mogą
utrzymać jego zużycie na możliwie
niskim poziomie. Systemy bezpo-
średniego wtrysku paliwa Common
Rail to filigranowe układy o bardzo
dużym stopniu zaawansowania.
Pompa wtryskowa wytwarza ciśnie-
nie do 2500 barów, otwory dysz
wtryskiwaczy nie przekraczają
0,1 milimetra i są prawie tak delikatne
jak włos ludzki. Podstawowym wa-
runkiem działania takiego systemu
jest czyste paliwo, ponieważ nawet
najmniejsze cząsteczki zanieczysz-
czeń mogą spowodować poważne
szkody w układzie wtryskowym i
obniżyć jego sprawność. Zanieczysz-
czenie wysokogatunkowego paliwa
zdarza się również w uprzemysłowio-
nych krajach zachodnich. Drobiny
metali lub tworzyw sztucznych oraz
części układu wtryskowego. Już pod-
czas montażu musi być nienaruszony
po stronie czystej, aby cząsteczki
zanieczyszczeń nie uszkodziły tego
bardzo wrażliwego systemu już
podczas pierwszego uruchomienia
silnika”, mówi Melanie Michler, me-
nedżer produktu ds. filtrów paliwa
marki MANN-FILTER. Specjalista w
dziedzinie filtrów posiada w swoim
zakładzie, zlokalizowanym w Markl-
kofen w Bawarii, bardzo nowoczesne
wyposażenie pomieszczenia czy-
stego, tzw. clean room, w którym
produkowane są podzespoły objęte
wysokimi wymaganiami w zakresie
czystości. W cleanroomie tego
największego na świecie zakładu
produkcji filtrów mogą powstawać
nawet bardzo duże serie produktów.
MANN-FILTER – Perfect parts. Perfect service.
inne cząsteczki dostają się do oleju
napędowego, podczas tankowania,
transportu i przechowywania lub na
skutek tarcia. W celu zapewnienia
ochrony delikatnych układów
wtryskowych w silnikach, pod marką
MANN-FILTER oferowane są filtry
paliwa o coraz większej dokładności
filtracji. Niezawodnie usuwają z
paliwa najmniejsze cząsteczki o
wielkości kilku mikrometrów, a więc
zanieczyszczenia praktycznie
niewidoczne gołym okiem. O wiele
większe są ziarna piasku z Sahary.
Czystość podzespołów: jak czyścić,
samemu pozostając czystym
Zadaniem filtra jest nie tylko oczysz-
czanie paliwa — sam filtr też powi-
nien być nienagannie czysty. Wielu
producentów pojazdów wypracowało
już bardzo rygorystyczne wymagania
w zakresie czystości podzespołów.
W związku z tym dla marki
MANN+HUMMEL opracowano w
przedsiębiorstwie koncepcję Compo-
nent Cleanliness Management (CCM,
zarządzanie standardem czystości
komponentów). Uwzględnia ona
wymagania w zakresie czystości już
na etapie projektowania produktu
oraz we wszystkich procesach,
począwszy od zakupu materiałów,
poprzez produkcję, a skończywszy na
dostawie do klienta. „Filtr dostarcza
czyste paliwo do wysokociśnieniowej