Rysunek 3:Właściwe ustawienie tulejki z tłumieniem hydraulicznym.
Przykład:
Dzięki celowo uzyskanej elastyczności
wmiejscumocowania (ułożyskowania)
zawieszenia („a” na rysunku2), w trak-
cie hamowania koło jest niejako odpy-
chanewkierunkuzbieżności,aprzez to
uzyskiwana jest wymagana stabilność
jazdy (podsterowność pojazdu).
Jeżeli
zamiast tulejki z tłumieniem hydrauli-
cznymzostanie zamontowany sztywny
element, dochodzi do zmniejszenia
przewidzianegoprzezproducenta
efek-
tu zmiany zbieżności podczas hamo-
wania. Wprawdzie sztywne elementy
łączące charakteryzują się większa
trwałością, jednakże może wzrosnąć
ryzykowypadku.
Rysunek 4: Porównanie tulejek z tłumieniem hydraulicznym z tulejkami gumowymi.
SWAG
konkurent
SWAG
konkurent
SWAG
konkurent
SWAG
konkurent
Wskazówkimontażowe
W zależności od sytuacji drogowej
ciecz przepływa przez kanaliki tulei z
tłumieniemhydraulicznym, zapewnia-
jąc tym samym możliwie najwyższe
pochłanianiedrgań iwahań. Zewzglę-
du na ułożenie kanalików przepływo-
wych tulei z tłumieniem hydraulicz-
nym należy bezwzględnie zwracać
uwagę na właściwy sposóbmontażu.
Przykładowo, w Mercedesie klasy C
należy ustawić tulejkę w taki sposób,
aby oznaczenie„a”było skierowanew
dół, zaś oznaczenie „b” w kierunku
sworzniakulowego (rysunek3).
Zalecana jest szczególna ostrożność,
ponieważ często z zewnątrz elemen-
ty metalowo-gumowe wyglądają
identycznie i różnice jakościowe nie
są widoczne na pierwszy rzut oka.
Niektórzyproducenci stosująrdzenie
wykonanewcałościzgumy,którenie
zapewniają precyzyjnego tłumienia
drgań ihałasuoraznieposiadająwła-
ściwości kinetycznych tulejek z tłu-
mieniem hydraulicznym (rysunek 4).
Zatem, najtańsze rozwiązanie nie
zawsze jestnajlepszymwyborem!
Na częściach zamiennych SWAG, w
jakościelementówpierwszegomonta-
żu, zawszemożnapolegać!
Z całą ofertą można zapoznać się na
stronie:www.swag-parts.com