Background Image
Previous Page  34 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 34 / 64 Next Page
Page Background

Pokonujemy dziś tysiące kilometrów,

często na krótkich trasach, w ruchu

miejskim. Korki, czerwone świa-

tła, skrzyżowania – w ciągu roku za-

trzymujemy się i rozpędzamy nawet

do 18 000 razy. Nowe oleje Castrol

Magnatec Stop-Start pozwalają chronić

silnik nawet w tak ekstremalnych wa-

runkach.

Świat przyspiesza. Nie da się tego nie za-

uważyć. Mamy na głowie coraz więcej

obowiązków, często wymagających szyb-

kiego przemieszczania się samochodem

po mieście, na krótkich dystansach. Na-

sza podróż trwa średnio 10–15 minut.

To za mało, by silnik samochodu był

w stanie nagrzać się do temperatury ro-

boczej. Co więcej, w tym czasie często za-

trzymujemy się na światłach i w miejskich

korkach.

18 000 zatrzymań

Eksploatując auto w ruchu miejskim,

zatrzymujemy się i rozpędzamy nawet

18 000 razy w ciągu roku. Jeśli nasze

auto dodatkowo wyposażone jest w układ

Start-Stop, wyłączający silnik podczas

postoju, ochrona silnika staje się jeszcze

trudniejsza. To właśnie wtedy dochodzi

do największego zużycia jednostki na-

pędowej. Spowodowane jest to niedo-

stateczną temperaturą oleju silnikowego

i ogromnymi obciążeniami, jakim pod-

dawane są elementy silnika. Aby sprostać

tym wymaganiom, inżynierowie Castrol

opracowali specjalną linię olejów silniko-

wych Castrol Magnatec Stop-Start. Uni-

kalna technologia Inteligentnych Molekuł

sprawia, że molekuły oleju przywierają

niczym magnes do elementów najbar-

dziej narażonych na zużycie i zapewniają

najwyższą ochronę od momentu prze-

kręcenia kluczyka, niwelując negatywne

skutki „zimnego startu” i fazy rozgrzewa-

nia silnika oraz cyklów unieruchamiania

jednostki.

Skuteczność potwierdzona

Aby udowodnić skuteczność technologii

Inteligentnych Molekuł, przeprowadzo-

no badanie jakości nowego oleju według

standardu API „Sequence IVA Test”.

To nieodłączna część procesu uzyskiwania

norm API. Badanie to polega na wyzna-

czeniu stopnia zużycia wałka rozrządu. Sy-

mulowane są w nim warunki pracy silnika

w trakcie fazy jego rozgrzewania, a więc

pod obniżoną temperaturą oleju i płynu

chłodzącego. Wykonuje się je na silniku

Nissan KA24E. To 4-cylindrowa, benzy-

nowa jednostka, o pojemności 2,4 l. Stan-

dardowy test sekwencyjny IVA trwa 100

godz. i jest podzielony na 100 cykli ba-

dawczych. Każdy cykl składa się z dwóch

faz: 50 i 10 minutowej. W pierwszej fazie

silnik pracuje na biegu jałowym, tempe-

ratura oleju wynosi 49

o

C, a płynu chło-

dzącego 50

o

C, natomiast w drugiej fazie

silnik pracuje z wyższą prędkością obroto-

wą (1500 obr./min), temperatury płynów

roboczych są tylko nieznaczenie wyższe.

Po zakończeniu testu, każda z krzywek

wałka rozrządu mierzona jest specjalnym

przyrządem mikrometrycznym w siedmiu

miejscach. Daje to razem 84 pomiary wał-

ków rozrządu w każdym prowadzonym

teście silnikowym. Wyniki badań obrazu-

ją stopień zużycia krzywek wałka rozrządu

na danym oleju silnikowym i dają się ła-

two porównywać pomiędzy testowanymi

olejami.

7 razy lepiej

W trakcie testów oleju Castrol Magnatec

Stop-Start, stwierdzono siedmiokrotnie

mniejsze zużycie krzywek wałków roz-

rządu, niż na oleju referencyjnym speł-

niającym klasyfikację jakościową API

SN. Aby mieć stuprocentową pewność

skuteczności ochrony olejów Castrol

Magnatec Stop-Start, test sekwencyjny

IVA wydłużono do 300 godzin. Wyniki

są jednoznaczne – olej Castrol Magnatec

Stop-Start cały czas zapewnia doskonałą

ochronę krzywek wałka rozrządu, nawet

nie zbliżając się do wartości granicznych

dla limitu API SN, podczas gdy olej refe-

rencyjny zakończył test po 200 godzinach

całkowitym zniszczeniem wałka rozrządu.

Test sekwencyjny IVA dowiódł wysokiej

skuteczności ochronnej olejów Castrol

Magnatec Stop-Start, dlatego też można

polecić go każdemu kierowcy, użytkujące-

mu często swoje auto na krótkich dystan-

sach, w ciężkich, miejskich warunkach

ruchu drogowego lub z wykorzystaniem

systemów Start -Stop.

34

NASI DOSTAWCY

Ochrona w każdej chwili

NAZWA PRODUKTU

SPECYFIKACJE

Castrol Magnatec Stop-Start 0W-30 D

Ford 950-A

Castrol Magnatec Stop-Start 5W-20 E

API SN/GF-5; Ford 948-B

Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 A3/B4

ACEA A3/B3, A3/B4; API SL/CF; BMW LL01; MB 229.3/229.5/226.5; Renault

RN0700/0710; VW 502 00/505 00

Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 A5

ACEA A1/B1, A5/B5; API SN, GF-4; Ford 913-C; 913-D

Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C2

ACEA C2; API SN; FIAT 9.55535.S1; PSA B71 2290