SEKTOR SAMOCHODÓW DOSTAWCZYCH ROZWIJA SIĘ NIEZWYKLE SZYBKO, CO POTWIERDZAJĄ DANE RYNKOWE
ORAZ ROSNĄCA OBECNOŚĆ VAN-ÓW W WARSZTATACH.
W
edług Europejskiego Stowarzyszenia Producen-
tów Pojazdów ACEA w pierwszym półroczu br.
na polskie drogi wyjechało blisko 3000 nowych
samochodów dostawczych więcej niż w analogicznym okresie
2017 roku. Zgodnie z prognozami w latach 2016–2020 liczba
takich pojazdów na terenie UE wzrośnie o 38 proc.* Sprzedaż
VAN-ów napędzana jest m.in. przez rozwój branży e-commer-
ce i zapotrzebowania na szybkie dostawy do domu, rosnącą
urbanizację oraz brak konieczności posiadania dodatkowych
uprawnień do prowadzenia dostawczaka.
Właściciele najnowszych samochodów dostawczych korzysta-
ją z usług serwisów autoryzowanych. Jednak szansa zwięk-
szenia zysków na fali rosnącej popularności VAN-ów dotyczy
również warsztatów niezależnych. To one przejmują klientów
ASO lub oferują serwis i naprawę używanych aut z importu.
Według danych Instytutu Samar, średni wiek sprowadzanych
aut osobowych i dostawczych po I półroczu br. wynosi 11 lat
i 6 miesięcy. To niejednokrotnie dostawczaki o dużym przebie-
gu, których awaryjność jest wyższa.
Dobrym początkiem tworzenia oferty profilowanej pod właści-
cieli VAN-ów jest wprowadzenie dodatkowych godzin pracy
NA SERWISOWANIE VAN-ÓW!
Postaw
serwisu, niekolidujących z dostawami towarów. Kolejnym dobrym
pomysłem jest prowadzenie serwisu olejowego z użyciem dedy-
kowanej gamy olejów silnikowych. Jeszcze do niedawna na rynku
brakowało kompleksowej oferty środków smarnych dla pojazdów
dostawczych. Mechanicy używali olejów dla pojazdów osobowych
lub ciężarowych. Sytuacja zmieniła się w 2017 roku. Wówczas
ExxonMobil wprowadził nową kategorię olejów silnikowych
Mobil Delvac™. Obecnie tworzy ją sześć produktów, którymi moż-
na serwisować około 80 proc. europejskiego parku samochodów
dostawczych.
Na etykietach w pełni syntetycznego oleju Mobil Delvac City Logi-
stics 5W-30 znajdziemy litery wskazujące na aprobaty producen-
tów pojazdów. P – Peugeot-Citroen, V – VW, F – Ford, M – Mer-
cedes-Benz oraz R – Renault. Niektóre z olejów Mobil Delvac City
Logistics mają szersze zastosowanie – posiadają dodatkowe do-
puszczenia ACEA i spełniają wymagania innych marek, w tym Ive-
co i Fiata. Gamę olejów uzupełnia semisyntetyczny Mobil Delvac
Light Commercial Vehicle E 10W-40, przeznaczony do starszych
pojazdów dostawczych.
Prognozowany wzrost liczby aut dostawczych w UE (2016-2020).
Dodatkowe informacje o olejach
silnikowych Mobil Delvac do
samochodów dostawczych
znajdziesz na stronie
www.mobil.pllub w sieci
sprzedaży Inter-Team.
*Źródło:
www.acea.be54
NASI
DOSTAWCY
fot. dostawcy