Background Image
Previous Page  54 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 54 / 64 Next Page
Page Background

SEKTOR SAMOCHODÓW DOSTAWCZYCH ROZWIJA SIĘ NIEZWYKLE SZYBKO, CO POTWIERDZAJĄ DANE RYNKOWE

ORAZ ROSNĄCA OBECNOŚĆ VAN-ÓW W WARSZTATACH.

W

edług Europejskiego Stowarzyszenia Producen-

tów Pojazdów ACEA w pierwszym półroczu br.

na polskie drogi wyjechało blisko 3000 nowych

samochodów dostawczych więcej niż w analogicznym okresie

2017 roku. Zgodnie z prognozami w latach 2016–2020 liczba

takich pojazdów na terenie UE wzrośnie o 38 proc.* Sprzedaż

VAN-ów napędzana jest m.in. przez rozwój branży e-commer-

ce i zapotrzebowania na szybkie dostawy do domu, rosnącą

urbanizację oraz brak konieczności posiadania dodatkowych

uprawnień do prowadzenia dostawczaka.

Właściciele najnowszych samochodów dostawczych korzysta-

ją z usług serwisów autoryzowanych. Jednak szansa zwięk-

szenia zysków na fali rosnącej popularności VAN-ów dotyczy

również warsztatów niezależnych. To one przejmują klientów

ASO lub oferują serwis i naprawę używanych aut z importu.

Według danych Instytutu Samar, średni wiek sprowadzanych

aut osobowych i dostawczych po I półroczu br. wynosi 11 lat

i 6 miesięcy. To niejednokrotnie dostawczaki o dużym przebie-

gu, których awaryjność jest wyższa.

Dobrym początkiem tworzenia oferty profilowanej pod właści-

cieli VAN-ów jest wprowadzenie dodatkowych godzin pracy

NA SERWISOWANIE VAN-ÓW!

Postaw

serwisu, niekolidujących z dostawami towarów. Kolejnym dobrym

pomysłem jest prowadzenie serwisu olejowego z użyciem dedy-

kowanej gamy olejów silnikowych. Jeszcze do niedawna na rynku

brakowało kompleksowej oferty środków smarnych dla pojazdów

dostawczych. Mechanicy używali olejów dla pojazdów osobowych

lub ciężarowych. Sytuacja zmieniła się w 2017 roku. Wówczas

ExxonMobil wprowadził nową kategorię olejów silnikowych

Mobil Delvac™. Obecnie tworzy ją sześć produktów, którymi moż-

na serwisować około 80 proc. europejskiego parku samochodów

dostawczych.

Na etykietach w pełni syntetycznego oleju Mobil Delvac City Logi-

stics 5W-30 znajdziemy litery wskazujące na aprobaty producen-

tów pojazdów. P – Peugeot-Citroen, V – VW, F – Ford, M – Mer-

cedes-Benz oraz R – Renault. Niektóre z olejów Mobil Delvac City

Logistics mają szersze zastosowanie – posiadają dodatkowe do-

puszczenia ACEA i spełniają wymagania innych marek, w tym Ive-

co i Fiata. Gamę olejów uzupełnia semisyntetyczny Mobil Delvac

Light Commercial Vehicle E 10W-40, przeznaczony do starszych

pojazdów dostawczych.

Prognozowany wzrost liczby aut dostawczych w UE (2016-2020).

Dodatkowe informacje o olejach

silnikowych Mobil Delvac do

samochodów dostawczych

znajdziesz na stronie

www.mobil.pl

lub w sieci

sprzedaży Inter-Team.

*Źródło:

www.acea.be

54

NASI

DOSTAWCY

fot. dostawcy