Wywiad nt. Infolinii Technicznej i Akademii Technicznej Inter-Team

W wywiadzie dla portalu motofaktor.pl Tomasz Niedbała, kierujący Akademią Techniczną i Infolinią Techniczną Inter-Team opowiada o tym, jak rozwijały się te projekty mające na celu rozwijanie umiejętności i bieżące wsparcie mechaników samochodowych.

Akademia Techniczna Inter-Team funkcjonuje od maja 2014 r. i stale się rozwija. Jakie nowości zostały od tego czasu wprowadzone?

Nasze szkolenia od samego początku cieszyły się dużym zainteresowaniem klientów. Podczas tych spotkań nasi trenerzy odpowiadają na realne potrzeby mechaników samochodowych i mają okazję dowiedzieć się od nich samych, jakie szkolenia jeszcze bardziej mogłyby im pomóc w codziennej pracy. Wynikiem takich konsultacji było wprowadzenie trzech nowych tematów szkoleń. Dwa z nich to szkolenia techniczne: "Naprawa  i wymiana opon samochodowych" i "Geometria zawieszenia samochodów osobowych", trzecie dotyczy nieco innego aspektu - jest to "Gospodarka odpadami niebezpiecznymi w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej". Na początku tego roku, w wyniku zmian w ustawie, dostosowaliśmy również program szkolenia z "klimatyzacji" do nowych wymogów i uzyskaliśmy możliwość wydawania certyfikatów potwierdzających przeszkolenie z tego tematu. Od początku listopada rozpoczęliśmy również prowadzenie dla klientów nowej usługi - telefonicznego serwisu wsparcia technicznego - czyli Infolinii Technicznej.
Czym wyróżnia się Infolinia Techniczna Inter-Team od podobnych "narzędzi" funkcjonujących w innych firmach?

Na rynku istnieją firmy świadczące telefoniczne wsparcie techniczne, ale nikt nie oferuje obydwu usług jednocześnie - pomocy w rozwiązaniu nietypowych przypadków awarii pojazdu oraz porad dotyczących użytkowaniem zakupionego sprzętu diagnostycznego. Chcieliśmy zapewnić realne wsparcie naszym klientom, dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć produkt, który będzie stanowił odpowiedź na każde z tych wyzwań. Nasza Infolinia świadczy pomoc techniczną dla mechaników, związaną z naprawami samochodów, rozwiązywaniem problemów diagnostycznych, które pojawiają się podczas tych napraw oraz rozwiązywaniem ewentualnych problemów z obsługą wyposażenia warsztatowego zakupionego w Inter-Team

Na jakiego typu wsparcie mogą liczyć użytkownicy Infolinii Technicznej Inter-Team?


Nasi klienci uzyskają pomoc w zakresie napraw  samochodów osobowych oraz problemów z wyposażeniem warsztatowym zakupionym w Inter-Team. Jak wiemy, klienci często mają problemy z obsługą urządzeń w serwisach samochodowych, szczególnie po okresie gwarancji. Pomagamy im w identyfikacji tych problemów, określeniem czy niezbędna jest interwencja serwisowa czy też klient jest w stanie samodzielnie go rozwiązać. Szczególnie często klienci mają takie problemy ze sprzętem diagnostycznym, którego naprawy są drogie, a wysyłka urządzenia do serwisu pozbawia warsztat podstawowego narzędzia pracy. Często, dzięki naszej pomocy, klient oszczędza czas i pieniądze. Najczęściej okazuje się, że problem wynika z błędów z oprogramowaniem lub brakiem aktualizacji urządzenia - wtedy najczęściej wystarczy rozmowa z naszym doradcą. Regularnie udzielamy również bardziej prozaicznych informacji np. jakim olejem hydraulicznym napełnić układ w podnośniku lub jak wykonać podstawowy serwis urządzenia do obsługi układów klimatyzacji.

Kto obsługuje Infolinię Techniczną Inter-Team?

Infolinia obsługiwana  jest przez naszych pracowników, którzy są trenerami Akademii Technicznej. Dzięki temu klienci dzwoniąc na numer Infolinii rozmawiają ze specjalistami, z którymi spotkali się wcześniej podczas szkoleń technicznych. Są to eksperci z wieloletnim doświadczeniem w pracy w serwisach samochodowych, więc znający realia związane z naprawami samochodów. 

Skąd pomysł na wzbogacenie Akademii Techniczne Inter-Team o Infolinię Techniczną?

Infolinia Techniczna jest naszą odpowiedzią na potrzebę płynąca z rynku. Od samego początku działalności naszej Akademii Technicznej byliśmy zasypywani przez klientów zapytaniami i prośbami o pomoc w rozwiązaniu ich problemów "diagnostycznych" z którymi borykali się podczas napraw samochodów. Stało się regułą, że szkoleniowcy pewną część swojego czasu pracy poświęcali na pomoc klientom w rozwiązywaniu ich problemów. Niestety ostatnio nie byliśmy już w stanie zaspokajać wszystkich potrzeb w tym zakresie. Dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć osobną komórkę odpowiedzialną za te zadania i zatrudnić nowych specjalistów, którzy będą w stanie na bieżąco reagować na zapytania klientów. 

Akademia Inter-Team to także szkolenia – jaki zakres wiedzy mogą zdobyć ich uczestnicy?

Kilkanaście specjalistycznych programów szkoleniowych opracowanych przez ekspertów Akademii Technicznej pozwala zrozumieć funkcjonowanie nawet najbardziej skomplikowanych układów w pojazdach samochodowych. Obecnie oferujemy następujące szkolenia:

  • Budowa i diagnostyka układów ABS/ESP/SBC/EPB

  • Badanie elementów instalacji samochodowej za pomocą multimetru i oscyloskopu

  • Uniwersalne testery diagnostyczne w praktyce serwisowej

  • Bezpośredni wtrysk benzyny FSI/TFSI/GDI/HPI

  • Samochodowe magistrale wymiany danych

  • Platformy informacyjne w praktyce serwisowej

  • Diagnostyka układów klimatyzacji w pojazdach samochodowych

  • Diagnostyka i obsługa automatycznych skrzyń biegów

  • Diagnostyka układów bezpieczeństwa biernego AirBag SRS

  • Diagnostyka silników wysokoprężnych z systemem common rail

  • Geometria zawieszenia w pojazdach samochodowych

  • Wymiana i naprawa opon samochodowych

  • Gospodarka odpadami niebezpiecznymi w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej


Program tych szkoleń jest opracowany tak, by odpowiadać na realne potrzeby mechaników Prowadzimy również szkolenia dla uczniów w szkołach zawodowych, jako uzupełnienie standardowego toku nauczania.   

Czy mechanicy chętnie biorą udział w szkoleniach i korzystają ze wsparcia technicznego ekspertów Inter-Team?

Jeśli chodzi o zainteresowanie naszymi szkoleniami, to jest ono rzeczywiście duże. Mechanicy chętnie biorą w nich udział, ponieważ mogą być pewni, że jest to dawka wiedzy praktycznej, bardzo cenionej przez naszych klientów. Podczas szkoleń stale współpracujemy z uczestnikami, by umożliwić im wykorzystanie nowej wiedzy w ich codziennej pracy. Szkolenia te są dla nas także znakomitą okazją do wybadania ich realnych potrzeb i dają nam możliwość zaplanowania nowych szkoleń, których dotychczas nie oferowaliśmy. Tak było w przypadku wspomnianego już szkolenia z zakresu gospodarki odpadami. 

Jakie szkolenia cieszą się największą popularnością - jakiej wiedzy najbardziej brakuje mechanikom? 


Z naszej oferty mechanicy najczęściej wybierają szkolenia z pomiarów oscyloskopem i multimetrem (diagnostyka punktowa instalacji elektrycznej samochodu) oraz diagnostykę układów klimatyzacji. Dużym zainteresowaniem cieszą się również nowoczesne układy sterowania wtrysku bezpośredniego w silnikach benzynowych i o zapłonie samoczynnym.   

Dlaczego ciągłe kształcenie jest tak ważne w tej branży?

Stałe naciski organizacji ekologicznych na producentów samochodów prowadzą do nieustannego rozwoju układów sterowania w samochodach i powodują powstawanie wielu nowych rozwiązań konstrukcyjnych. W związku z tym osoby zajmujące się naprawami samochodów, mimo to, że są wykształcone w tym zawodzie, siłą rzeczy są zmuszone do ciągłego rozwoju w tym zakresie, jeśli chcą nadążyć za rynkiem motoryzacyjnym. Nie podnosząc swoich klasyfikacji ograniczają sobie możliwość napraw nowoczesnych samochodów. Dlatego udział w szkoleniach, pozwalających być stale na bieżąco z nowinkami technologicznymi jest po prostu koniecznością. 

Czy planują Państwo wprowadzenie kolejnych nowości w ramach Akademii Inter-Team, ewentualnie innego rodzaju wsparcia dla warsztatów?

Ponieważ prowadzimy już naszą działalność od dwóch i pół roku myślę, że najbliższy rok poświęcimy na "rewitalizację" niektórych z naszych tematów szkoleń. W związku z postępującym stale rozwojem technologii w samochodach pracujemy stale, aby nasze szkolenia zawierały możliwie najnowsze wiadomości. W związku z tym niektóre z naszych materiałów szkoleniowych rozrosły się na tyle, że szkolenie jednodniowe okazuje się niewystarczające. Będziemy także pracowali w najbliższym czasie nad tym, aby stworzyć nowe pomoce dydaktyczne, niezbędne w przypadku niektórych szkoleń. Pozwoli nam  to wprowadzić jeszcze więcej elementów praktycznych i organizować szkolenia w cyklu dwudniowym.   

 

Źródło: http://www.motofaktor.pl/49,2/AFTERMARKET/T-Niedbala-Infolinia-Techniczna-Inter-Team-swiadczy-pomoc-dla-mechanikow,6196.html

Go back

Головний офіс:

ul. Daniszewska 4
03-230 Warszawa
tel. 22 29 02 227