Background Image
Previous Page  12 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 12 / 64 Next Page
Page Background

fot. producenci

NOWA MARKA Z TURCJI...

ELEKTRYCZNA WIOSNA

...I Z PAŃSTWA ŚRODKA

W 2015 r. Turcja osiągnęła porozumienie z konsorcjum

NEVS (National Electric Vehicle Sweden), nowym wła-

ścicielem marki Saab, w sprawie produkcji samochodu

stworzonego na bazie Saaba 9-3 EV. Wszystko wyglą-

da na to, że teraz to ten model stał się bazą dla nowe-

go, elektrycznego samochodu. Co najmniej 85

procent komponentów ma pochodzić od

dostawców tureckich. Planowanych jest

kilka wariantów modeli elektrycznych:

po SUV-ie i sedanie pojawi się kombi

i kabriolet. TOGG (skrót nazwy nowej

tureckiej grupy kapitałowej zajmującej

się produkcją tego samochodu) chce

zaoferować dwie różne opcje akumula-

torów litowo-jonowych, które będą zabudo-

wane centralnie w podłodze samochodu.

Renault zapowiedziało, że w Europie ofero-

wany będzie nowy, atrakcyjny cenowo, elek-

tryczny samochód osobowy marki Dacia

o roboczej jeszcze nazwie Spring. Wersja seryj-

na będzie gotowa w 2021 roku i wtedy

przekonamy się, czy ta ciekawa na-

zwa zostanie utrzymana. Ma być to

wygodny miejski samochód o dłu-

gości ok. 380 cm. Spring ma wy-

różniać się lekką i kompaktową

konstrukcją. Bazą do stworzenia

Dacii Spring jest zmodyfikowana

odmiana modelu Renault City K-ZE,

oferowanego na rynku chińskim.

W

2017 roku w Chinach powstała nowa marka

aut elektrycznych. Po kilku latach przygotowa-

nia Aiways wprowadza na rynek europejski SUV-a,

porównywalnego wielkością do VW Tiguana.

Już latem auto kupić będzie można w Niem-

czach, Francji, Holandii, Norwegii i Danii.

Aiways U5 ma silnik elektryczny o mocy

197 KM i z 315 Nm momentu obrotowe-

go. Szacowany zasięg to 560 kilometrów,

a w 40 minut baterię naładować można do

40 proc. jej pojemności. Do 100 km/h auto

przyspieszy w czasie poniżej 10 sekund.

12

RYNEK

FLESZ