Background Image
Previous Page  41 / 48 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 41 / 48 Next Page
Page Background

NASI DOSTAWCY

INTER-NEWS

W 2001 roku Firma Bosch wprowadziła

do swojej oferty program umożliwiający

zakup części regenerowanych. Program

nosi nazwę ”Programu wymiany BX”

i został oparty na zasadach funkcjonujących

od lat w USA i Europie Zachodniej – ku-

pujesz część profesjonalnie zregenerowaną,

a w zamian oddajesz część zużytą, wymon-

towaną z samochodu. Żeby odróżnić części

nowe od części regenerowanych, dostarcza

się je w opakowaniach oznaczonych logiem

programu.

Programemobjętesączęścizarównodosamo-

chodów osobowych jak i ciężarowych. Naj-

większą grupę stanowią elementy układów

wtryskowych do silników wysokoprężnych

ale również części do silników benzynowych,

alternatory, rozruszniki i zaciski hamulcowe.

Szczegółowy wykaz części objętych pro-

gramem znajduje się na końcu artykułu.

Program wymiany BX polega na profesjo-

nalnej naprawie (regeneracji) zużytych ele-

mentów w fabrykach Bosch, produkujących

dany element. Jednym z podstawowych

warunków prawidłowego funkcjonowania

programu jest to, że zwracane części muszą

nadawać się do regeneracji. Innymi słowy

zużyta część wymontowana z samocho-

du musi spełniać określone kryteria, żeby

mogła być przyjęta jako zwrot w ramach

”Programu wymiany BX”. Poniżej znajduje

się wykaz ogólnych kryteriów oceny zuży-

tych części.

W momencie sprzedaży części regene-

rowanej pobierana jest od Klienta kaucja,

określana jako koszt wymiany BX.Wysokość

kaucji ustalona jest przez producenta, czyli

firmę Bosch, a jej wysokość uzależniona jest

od rodzaju części. Jeśli Klient zechce odzy-

skać kaucję, powinien oddać zużytą część,

która oceniana jest pod kątem możliwości

regeneracji. W przypadku pozytywnej oce-

ny, Klientowi zwracana jest pobrana przy

zakupie kaucja.

Ogólne kryteria oceny zwracanych, zuży-

tych części:

• część nie może być rozmontowana

• część nie może być uszkodzona me-

chanicznie – poobijana, silnie skoro-

dowana,

• elementy mocujące nie mogą być po-

gięte lub pourywane

• wystające poza obudowę części wałów

nie mogą być pogięte

• przewody i przyłącza nie mogą być

uszkodzone lub ucięte

• gwinty nie mogą być pozrywane

• część musi posiadać czytelny numer,

jednoznacznie określający daną część

• numer musi zamieniać się na numer

regenerowany

• zwracana część musi być tylko w orygi-

nalnym opakowaniu Boscha

Wspomniana ocena zwracanych części od-

bywa się na kilku poziomach. Pierwszym

etapem jest weryfikacja zużytej części prze-

prowadzana przez dystrybutora, który

sprzedał część regenerowaną. Weryfikacja

opiera się o powyżej wymienione kryte-

ria oceny. Jeżeli zwracana część nie spełnia

jednego z wymaganych kryteriów jest dysk-

walifikowana z programu, a kaucja nie

podlega zwrotowi. W przypadku zakwa-

lifikowania przez dystrybutora części

do regeneracji, jest ona wysyłana do specja-

listycznego warsztatu, wskazanego przez

firmę Bosch, który ostatecznie potwierdza

jej przydatność do dalszej naprawy. Ostat-

nim etapem jest odesłanie zweryfikowanej

części do konkretnej fabryki Bosch, która

zajmuje się jej produkcją. W fabryce każdą

część rozmontowuje się na poszczególne

elementy i kwalifikuje, które elementy

można wykorzystać w procesie regeneracji,

a które należy wymienić. Z reguły obudo-

wa podzespołu pozostaje ta sama, a wymie-

niane są elementy eksploatacyjne podlega-

jące naturalnemu zużyciu np. rozpylacze

we wtryskiwaczu czy szczotki oraz zębnik

w rozruszniku. Dzięki regeneracji w fab-

ryce producenta, części zachowują wysoką

jakość, a co za tym idzie objęte są gwarancją

taką samą jak części nowe. Naprawa zużytej

części poprzez wykorzystanie jej sprawnych

elementów pozwala zmniejszyć koszty pro-

dukcji, a co za tym idzie znacznie obniżyć

cenę. Części regenerowane są tańsze, nawet

o 40% od części fabrycznie nowych.

Ważną informacją jest to, że część zużyta,

wymontowana z samochodu nie musi być

wyprodukowana przez Firmę Bosch. Może

to być część dowolnego producenta, która

ujęta jest w programie BX. Informację czy

dana część ma swój regenerowany odpowie-

dnik możemy znaleźć np. w programie

EsiTronic lub przez wyszukiwarkę na stronie

internetowej Bosch.

Dodatkowym atutem programu BX jest

możliwość zakupu części regenerowanej

bez konieczności oddawania części zużytej.

Oczywiście, w takim przypadku nie

ma możliwości odzyskania kaucji, która jest

doliczana do ceny części.

Szeroka gama części, dostępność oraz bardzo

duże pokrycie potrzeb rynku (w Europie

przekraczające 80%), a przede wszystkim

atrakcyjna relacja jakości do ceny sprawiają,

że program cieszy się dużym zainteresowa-

niem wśród Klientów, gwarantując sukces

programu BX.

Firma Inter-Team, jako jeden z największych

dystrybutorów części samochodowych

w Polsce, umożliwia swoim Klientom zakup

części w ramach programu BX.

Szczegółowe informacje na temat ”Pro-

gramu wymiany części BX”, dostępności

oraz cen, uzyskają Państwo w oddziałach

INTER-TEAM na terenie całej Polski oraz

u Przedstawicieli Handlowych.

Produkty objęte programem BX:

• systemy wtryskowe do silników Diesla,

konwencjonalne i CR: wtryskiwacze,

pompowtryskiwacze, pompy rozdzie-

laczowe, pompy wysokiego ciśnienia,

moduły pomp, przepływomierze

• części do silników benzynowych:

aparaty zapłonowe, rozdzielacze pali-

wa, centralne jednostki wtryskowe,

przepływomierze, sterowniki

• alternatory

• rozruszniki

• zaciski hamulcowe

Program części regenerowanych Bosch