Background Image
Previous Page  19 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 19 / 64 Next Page
Page Background

19

AKTUALNOŚCI - RYNEK

Trochę mniejszy Golf

W polskich salonach można już kupić

nowe Polo szóstej generacji. Jak to zwy-

kle u Volkswagena bywa, zmiany w sty-

listyce karoserii są bardzo skromne, acz-

kolwiek tego modelu nie da się pomylić

ze starym Polo nr 5.

Oglądając nowe Polo od razu nasuwa się

nam stwierdzenie, że to przecież mały

Golf. W sumie jednak nie tak mały,

bo Polo jak na tę klasę auta urosło. Fakty

są takie: ma 405 cm długości (o 8,1 cm

więcej od poprzednika), rozstaw osi to bli-

sko 255 cm (o 9,1 cm więcej). Bagażnik

ma pojemność 351 litrów zamiast 280.

Po złożeniu oparć tylnej kanapy dyspo-

nować będziemy przestrzenią bagażową

o pojemności 1125 litrów!

To Polo jest też pierwszym Volkswage-

nem z układem cyfrowych wyświetlaczy

Active Info Display nowej generacji. Po-

nadto mamy możliwość wyboru syste-

mów multimedialnych z ekranem o prze-

kątnej od 6,5 do 8 cali. Jest także w ofercie

(na zamówienie) bezprzewodowy system

ładowania smartfonów razem z indukcyj-

nym połączeniem z anteną zewnętrzną.

Do innych ciekawych elementów wy-

posażenia dodatkowego zaliczyć można

zawieszenie Sport Select z regulowaną

sztywnością amortyzatorów czy panora-

miczny dach.

Polo, jak podkreśla Volkswagen, jest naj-

większy w tej klasie aut. Ma też sporo

systemów wspomagających kierowcę: np.

system monitorowania otoczenia Front

Assist z funkcją hamowania awaryjnego

oraz rozpoznawania pieszych, system kon-

troli zmęczenia kierowcy, układ obserwa-

cji martwego pola lusterek z asystentem

toru jazdy czy aktywny tempomat ACC

działający do prędkości 210 km/h.

Najtańsza w Polsce jest wersja Start – wy-

posażona w silnik benzynowy 1.0 MPI

(65 KM). W standardzie znajdziemy

tu np. System Front Assist, zestaw radio-

wy Composition Colour z kolorowym

ekranem dotykowym 6.5", centralny

zamek sterowany pilotem i 14-calowe

stalowe koła. Klimatyzacja pojawia się

od poziomu wyposażenia Trendline z tym

samym silnikiem. Polo jest też dostęp-

ne z silnikami benzynowymi 1.0 MPI

(75 KM) i 1.0TSI (95 KM). Są też jednost-

ki wysokoprężne 1.6 TDI o mocach 85

lub 95 KM i 2.0 TDI (115 KM). Najmoc-

niejsze jest Polo GTI. To auto z silnikiem

benzynowym 2.0 TSI (200 KM) i z prze-

kładnią DSG. Dla miłośników szybkiej

sportowej jazdy to znakomita propozycja.

Ta wersja jest też na naszych zdjęciach.

(fot. VW)