19
AKTUALNOŚCI - RYNEK
Trochę mniejszy Golf
W polskich salonach można już kupić
nowe Polo szóstej generacji. Jak to zwy-
kle u Volkswagena bywa, zmiany w sty-
listyce karoserii są bardzo skromne, acz-
kolwiek tego modelu nie da się pomylić
ze starym Polo nr 5.
Oglądając nowe Polo od razu nasuwa się
nam stwierdzenie, że to przecież mały
Golf. W sumie jednak nie tak mały,
bo Polo jak na tę klasę auta urosło. Fakty
są takie: ma 405 cm długości (o 8,1 cm
więcej od poprzednika), rozstaw osi to bli-
sko 255 cm (o 9,1 cm więcej). Bagażnik
ma pojemność 351 litrów zamiast 280.
Po złożeniu oparć tylnej kanapy dyspo-
nować będziemy przestrzenią bagażową
o pojemności 1125 litrów!
To Polo jest też pierwszym Volkswage-
nem z układem cyfrowych wyświetlaczy
Active Info Display nowej generacji. Po-
nadto mamy możliwość wyboru syste-
mów multimedialnych z ekranem o prze-
kątnej od 6,5 do 8 cali. Jest także w ofercie
(na zamówienie) bezprzewodowy system
ładowania smartfonów razem z indukcyj-
nym połączeniem z anteną zewnętrzną.
Do innych ciekawych elementów wy-
posażenia dodatkowego zaliczyć można
zawieszenie Sport Select z regulowaną
sztywnością amortyzatorów czy panora-
miczny dach.
Polo, jak podkreśla Volkswagen, jest naj-
większy w tej klasie aut. Ma też sporo
systemów wspomagających kierowcę: np.
system monitorowania otoczenia Front
Assist z funkcją hamowania awaryjnego
oraz rozpoznawania pieszych, system kon-
troli zmęczenia kierowcy, układ obserwa-
cji martwego pola lusterek z asystentem
toru jazdy czy aktywny tempomat ACC
działający do prędkości 210 km/h.
Najtańsza w Polsce jest wersja Start – wy-
posażona w silnik benzynowy 1.0 MPI
(65 KM). W standardzie znajdziemy
tu np. System Front Assist, zestaw radio-
wy Composition Colour z kolorowym
ekranem dotykowym 6.5", centralny
zamek sterowany pilotem i 14-calowe
stalowe koła. Klimatyzacja pojawia się
od poziomu wyposażenia Trendline z tym
samym silnikiem. Polo jest też dostęp-
ne z silnikami benzynowymi 1.0 MPI
(75 KM) i 1.0TSI (95 KM). Są też jednost-
ki wysokoprężne 1.6 TDI o mocach 85
lub 95 KM i 2.0 TDI (115 KM). Najmoc-
niejsze jest Polo GTI. To auto z silnikiem
benzynowym 2.0 TSI (200 KM) i z prze-
kładnią DSG. Dla miłośników szybkiej
sportowej jazdy to znakomita propozycja.
Ta wersja jest też na naszych zdjęciach.
(fot. VW)