Wiosna to okazja do sprawdzenia stanu technicznego naszego auta,
m.in. układu zawieszenia w tym amortyzatorów, sprężyn, górnych zestawów
montażowych czy elementów osłonowo-ochronnych.
Wiosenne
porządki
W
okresie zimowym samochód nara-
żony jest na różnego rodzaju uszko-
dzenia, związane ze stanem na-
wierzchni dróg oraz warunkami atmosferycznymi.
Kiedy koła wpadają w wyrwę, pojawiają się duże
siły udarowe, które w rezultacie mogą uszkodzić
amortyzatory, sprężyny oraz pozostałe elementy
zawieszenia. To może osłabić i pogorszyć ich pra-
widłowe funkcjonowanie. Niekorzystny wpływ ma
również sól drogowa. Połączona z piaskiem i wo-
dą dostaje się między elementy ruchome i dzia-
ła destrukcyjnie na części metalowe i metalowo-
-gumowe podwozia, a to może prowadzić do ich
wcześniejszego wyeksploatowania.
Podczas wizyty w warsztacie oraz sezonowej wy-
miany opon KYB zaleca dodatkowe sprawdze-
nie układu zawieszenia pojazdu. W łatwy sposób
można wizualnie skontrolować stan technicz-
ny niektórych elementów układu zawieszenia,
a w szczególności amortyzatorów, sprężyn,
zestawów osłonowo-ochronnych oraz górnych
zestawów montażowych.
Mobilna aplikacja
Wykorzystując nowoczesne technologie zapew-
niające dodatkowe narzędzia komunikacji z klien-
tami oraz zwiększające świadomość kierowców,
KYB wprowadził nowe rozwiązania spełniające
te kryteria. Jednym z nich jest mobilna aplikacja
– KYB Suspension Solutions App, która powsta-
ła z myślą o wsparciu codziennej pracy mecha-
ników i warsztatów samochodowych. Można ją
bezpłatnie pobrać ze sklepu App Store i Google
Play. Aplikacja pomaga mechanikom, uświadomić
klientów o konieczności wymiany zużytych, bądź
uszkodzonych elementów zawieszenia. W okresie
wzmożonych prac naprawczych jest znakomitym
narzędziem do komunikowania się z klientami,
a zarazem pozwala zwrócić ich uwagę
na stan techniczny elementów
zawieszenia.
Podczas kontroli
można szybko
zauważyć i zdiagnozować
•
uszkodzenia powierzchni chromowej tłoczyska;
•
wycieki oleju;
•
uszkodzenia osłon i odbojów;
•
uszkodzenia sprężyn: pęknięcia, nadmierną korozję,
wżery powierzchniowe;
•
uszkodzenia mechaniczne górnego zestawu montażowego;
•
wszelkie inne nieprawidłowości pozostałych elementów
układu zawieszenia: rozerwania osłon gumowych sworzni
wahacza, łączników stabilizatora, końcówek drążków,
rozerwania i pęknięcia tulei metalowo-gumowych.
fot. Fotolia/Adobe Stock, dostawcy
42
nasi
dostawcy