Background Image
Previous Page  42 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 42 / 64 Next Page
Page Background

Wiosna to okazja do sprawdzenia stanu technicznego naszego auta,

m.in. układu zawieszenia w tym amortyzatorów, sprężyn, górnych zestawów

montażowych czy elementów osłonowo-ochronnych.

Wiosenne

porządki

W

okresie zimowym samochód nara-

żony jest na różnego rodzaju uszko-

dzenia, związane ze stanem na-

wierzchni dróg oraz warunkami atmosferycznymi.

Kiedy koła wpadają w wyrwę, pojawiają się duże

siły udarowe, które w rezultacie mogą uszkodzić

amortyzatory, sprężyny oraz pozostałe elementy

zawieszenia. To może osłabić i pogorszyć ich pra-

widłowe funkcjonowanie. Niekorzystny wpływ ma

również sól drogowa. Połączona z piaskiem i wo-

dą dostaje się między elementy ruchome i dzia-

ła destrukcyjnie na części metalowe i metalowo-

-gumowe podwozia, a to może prowadzić do ich

wcześniejszego wyeksploatowania.

Podczas wizyty w warsztacie oraz sezonowej wy-

miany opon KYB zaleca dodatkowe sprawdze-

nie układu zawieszenia pojazdu. W łatwy sposób

można wizualnie skontrolować stan technicz-

ny niektórych elementów układu zawieszenia,

a w szczególności amortyzatorów, sprężyn,

zestawów osłonowo-ochronnych oraz górnych

zestawów montażowych.

Mobilna aplikacja

Wykorzystując nowoczesne technologie zapew-

niające dodatkowe narzędzia komunikacji z klien-

tami oraz zwiększające świadomość kierowców,

KYB wprowadził nowe rozwiązania spełniające

te kryteria. Jednym z nich jest mobilna aplikacja

– KYB Suspension Solutions App, która powsta-

ła z myślą o wsparciu codziennej pracy mecha-

ników i warsztatów samochodowych. Można ją

bezpłatnie pobrać ze sklepu App Store i Google

Play. Aplikacja pomaga mechanikom, uświadomić

klientów o konieczności wymiany zużytych, bądź

uszkodzonych elementów zawieszenia. W okresie

wzmożonych prac naprawczych jest znakomitym

narzędziem do komunikowania się z klientami,

a zarazem pozwala zwrócić ich uwagę

na stan techniczny elementów

zawieszenia.

Podczas kontroli

można szybko

zauważyć i zdiagnozować

uszkodzenia powierzchni chromowej tłoczyska;

wycieki oleju;

uszkodzenia osłon i odbojów;

uszkodzenia sprężyn: pęknięcia, nadmierną korozję,

wżery powierzchniowe;

uszkodzenia mechaniczne górnego zestawu montażowego;

wszelkie inne nieprawidłowości pozostałych elementów

układu zawieszenia: rozerwania osłon gumowych sworzni

wahacza, łączników stabilizatora, końcówek drążków,

rozerwania i pęknięcia tulei metalowo-gumowych.

fot. Fotolia/Adobe Stock, dostawcy

42

nasi

dostawcy