Background Image
Previous Page  62 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 62 / 64 Next Page
Page Background

fot. producenci

McLaren!

MELDUJE SIĘ

NA MAPIE POLSKI ZNAJDUJĄ SIĘ SALONY WIELU LUKSUSOWYCH MAREK, M.IN. ASTON MARTIN, ROLLS-ROYCE,

BENTLEY, FERRARI, MASERATI. TERAZ W WARSZAWIE DO ELITY DOŁĄCZA ANGIELSKI MCLAREN.

D

odatkowomamocneuderzenie

na początek. Wizytówką marki

jest najnowszy model 600LT.

Jego produkcja wystartowała w paździer-

niku i trwać będzie tylko 12 miesięcy. Dla-

czego tak krótko? To ma być wyjątkowy

i ekskluzywny model. Później pojawi się

kolejna elektryzująca nowość.

McLaren 600LT szybko stanie się więc

autem niemal kolekcjonerskim i lokatą

kapitału. McLaren nie ujawnia, ile aut zo-

stanie wyprodukowanych. Z pewnością

będzie to seria limitowana. Model jest

kompletowany, montowany i składany

ręcznie w angielskiej fabryce. Pod wy-

konaną z włókna węglowego karoserią

umieszczono przed tylną osią benzynowy

silnik 3.8 V8 TwinTurbo o mocy 600 KM,

dysponujący momentem obrotowym

rzędu 620 Nm. Do 100 km/h McLaren

600LT przyspiesza w 2,9 s, do 200 km/h

w 8,9 s! Prędkość maksymalna to 328

km/h. Takie osiągi auto zawdzięcza też

kuracji odchudzającej. Waży 1247 kg, aż

o 100 kg mniej od swego poprzednika

– modelu 570S, bo walczono o każdy

kilogram. W 600LT nie ma np. dywani-

ków, które ważyły u poprzednika 5,7 kg.

600LT ma 453 cm długości, 210 cm sze-

rokości i wysokość zaledwie 121 cm.

Docenić należy nie tylko znakomite osiągi,

ale też wydajny układ hamulcowy. Z pręd-

kości 200 km/h do zera auto zatrzymu-

je się na dystansie 117 m, ze 100 km/h

po 31 metrach. Dla porównania sporto-

we Audi RS5 „tylko” ze 100 km/h zatrzy-

muje się po przejechaniu 32,5 m, a duży

ciężki SUV po nawet 40 metrach.

Cena? Nawet 230 tys. euro, czyli ponad

milion złotych. Ale jest coś gratis – szko-

lenie z szybkiej jazdy na profesjonalnym

torze wyścigowym.

62

POD

KONIEC