Background Image
Previous Page  62 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 62 / 64 Next Page
Page Background

Są samochody, których być może nigdy nie będziemy mieli, i nie chodzi nawet

o pieniądze, to kwestia gustu i... odrobiny rozsądku.

moc

potęga

jest dostępny

w dziewięciu

kolorach

nadwozia.

W

Polsce takie cudo kosz-

tuje ponad pół miliona zł.

Ale zdecydowanie war-

to tego „mocarza” poznać bliżej. Grand

Cherokee Trackhawk ma turbodołado-

wany 6,2-litrowy silnik benzynowy V-8

o mocy 707 KM i dysponujący 875 Nm

momentu obrotowego. Jest to też naj-

szybszy SUV w historii. Do 100 km/h

przyspiesza w 3,5 sekundy, a prędkość

maksymalna to 290 km/h. I jeszcze je-

den bardzo dobry wynik, Trackhawk do

zatrzymania z prędkości 100 km/h po-

trzebuje 35 metrów! Atutem tego Jeepa

jest system Selec-Track, który wyko-

rzystuje dostrojone do osiągów opro-

gramowanie w celu dokonania wstęp-

nej konfiguracji oraz rozróżnienia pięciu

trybów dynamicznej jazdy, w tym: Auto,

Sport, Track (tor), Snow (śnieg) oraz

Tow (holowanie). Na czym polega ta

konfiguracja? Przykładowo funkcja Auto

to automatyczna adaptacja do wszyst-

kich warunków. Wykorzystuje podział

momentu obrotowego przesyłanego

w 40 proc. na przednią oś i w 60 proc. na

tylną. Funkcja Sport to obniżony o po-

łowę czas zmiany biegów w porówna-

niu z trybem Auto. Tu podział momen-

tu obrotowego na przednią i tylną oś to

35/65. Trackhawk ma także tryb Custom

umożliwiający kierowcy indywidualiza-

cję osiągów pojazdu.

Można wybierać w dwóch systemach

audio: w tym wysokiej klasy 825-wa-

towym nagłośnieniu Harman Kardon

z dziewiętnastoma głośnikami oraz dwo-

ma subwooferami.

Jacek Franek

Czerwony

perłowy Redline

– zarezerwowany

jest dla tego

modelu.

fot. producenci

62

pod

koniec