Są samochody, których być może nigdy nie będziemy mieli, i nie chodzi nawet
o pieniądze, to kwestia gustu i... odrobiny rozsądku.
moc
potęga
jest dostępny
w dziewięciu
kolorach
nadwozia.
W
Polsce takie cudo kosz-
tuje ponad pół miliona zł.
Ale zdecydowanie war-
to tego „mocarza” poznać bliżej. Grand
Cherokee Trackhawk ma turbodołado-
wany 6,2-litrowy silnik benzynowy V-8
o mocy 707 KM i dysponujący 875 Nm
momentu obrotowego. Jest to też naj-
szybszy SUV w historii. Do 100 km/h
przyspiesza w 3,5 sekundy, a prędkość
maksymalna to 290 km/h. I jeszcze je-
den bardzo dobry wynik, Trackhawk do
zatrzymania z prędkości 100 km/h po-
trzebuje 35 metrów! Atutem tego Jeepa
jest system Selec-Track, który wyko-
rzystuje dostrojone do osiągów opro-
gramowanie w celu dokonania wstęp-
nej konfiguracji oraz rozróżnienia pięciu
trybów dynamicznej jazdy, w tym: Auto,
Sport, Track (tor), Snow (śnieg) oraz
Tow (holowanie). Na czym polega ta
konfiguracja? Przykładowo funkcja Auto
to automatyczna adaptacja do wszyst-
kich warunków. Wykorzystuje podział
momentu obrotowego przesyłanego
w 40 proc. na przednią oś i w 60 proc. na
tylną. Funkcja Sport to obniżony o po-
łowę czas zmiany biegów w porówna-
niu z trybem Auto. Tu podział momen-
tu obrotowego na przednią i tylną oś to
35/65. Trackhawk ma także tryb Custom
umożliwiający kierowcy indywidualiza-
cję osiągów pojazdu.
Można wybierać w dwóch systemach
audio: w tym wysokiej klasy 825-wa-
towym nagłośnieniu Harman Kardon
z dziewiętnastoma głośnikami oraz dwo-
ma subwooferami.
Jacek Franek
Czerwony
perłowy Redline
– zarezerwowany
jest dla tego
modelu.
fot. producenci
62
pod
koniec