AKTUALNOŚCI
INTER-NEWS
Niemiecki producent, w oparciu o swój
polski oddział buduje, centralę na Europę
Środkowo-Wschodnią. Ale to nie jedyne
zmiany jakie szykują się w działaniu Hel-
la Polska i ofercie firmy.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy w firmie
powstał dział zarządzania produktem
i marketingu, który docelowo ma objąć
nadzorem działania struktur sprzedaży
na aftemarket w całym regionie. Podlegają
mu kierownicy trzech głównych linii pro-
duktowych – Tomasz Olawa (Oświetlenie),
Krzysztof Warywoda (Systemy termiczne)
i Jarosław Cichecki (Elektryka/Elektro-
nika). „Na razie odpowiadamy już – poza
Polską – za rynki Czech, Słowacji, Węgier,
Litwy i Łotwy, a także częściowo za Rumu-
nię i państwa bałkańskie. Pełną nadzór przej-
miemy najprawdopodobniej od czerwca
i wtedy naszym zadaniem będzie marketing
produktowy, pozycjonowanie produktów
Hella, ofertowanie klientów, organizację
promocji i komunikację” – tłumaczy Moni-
ka Maciejewska, dyrektor działu zarządzania
produktem i marketingu Hella Polska.
Na pierwszy montaż…
Dostawy na pierwsze wyposażenie dla kon-
cernów samochodów to tradycyjny powód
do dumy dla niezależnego producenta częś-
ci, ponieważ stanowi to najlepszy dowód
uznania dla stworzonych przez jego pro-
jektantów technologii i rozwiązań.
Hella
dysponuje tu mocnym portfolio zamówień,
z których warto wymienić oświetlenie
do następujących modeli aut:
• Audi
A1 (przednie i tylne), A6 (przed-
nie), A7 (przednie)
• BMW
X3 (przednie), X4 (przednie),
X6 (przednie i tylne)
• Renault
Trafic (przednie) i Espace
(przednie i tylne, w technologii LED)
• Mercedes
Vito i Viano (przednie
i tylne, LED lub halogenowe)
• Opel
Vivaro (przednie), Corsa (przed-
nie – zarówno ksenonowe, jaki haloge-
nowe)
• Skoda
Fabia (przednie), Fabia Combi
(przednie), Superb (przednie)
• Volkswagen
Polo (przednie), Passat
(przednie i tylne, wszystkie odmiany
nadwozia), Jetta (przednie), Tuareg
(przednie)
• Oświetlenie przednie do ciężarówek
DAF
i
Renault
Hella jest także dostawcą pierwszomon-
tażowym oświetlenia i układów elektroni-
cznych dla bydgoskiej
PESY
(tramwaje,
pociągi),
Solarisa
(autobusy komunikacji
miejskiej) i
Wieltona
. „Dla tego trzeciego
co do wielkości europejskiego producenta
naczep pokrywamy 90 proc. zapotrzebowa-
nia” – podkreśla Monika Maciejewska.
…i na aftermarket
Znacznie rozbudowana została oferta
oświetlenia dla afermarketu: producent
wprowadził 250 nowych referencji lamp
do samochodów osobowych, 80 dla po-
jazdów ciężarowych, a także 120 lamp uni-
wersalnych (roboczych). Kierowcy mają
do wyboru trzy linie żarówek halogenowych
– Chrom top 2.0 (światło białe), Blue light
(temperatura barwowa 4000K) oraz Per-
formance +120 (do 120 proc. silniejsza
wiązka światła). Na przełomie roku została
odświeżona także oferta w segmencie oświe-
tlenia ksenonowego –
Hella
wprowadziła
nowe palniki i nowe opakowania, a także
owe ceny. „Uzupełniliśmy naszą ofertę także
o linię
Hella
ValueFit, czyli o produkty
przeznaczone do starszych samochodów.
Mają one wysoką jakość charakterystyczną
dla
Hella
, ale niższą cenę” – mówi Tomasz
Olawa.
Elektronika, elektryka, produkty konsu-
menckie
Nowością na rynku będą alternatory
i rozruszniki linii TiMeFit, która wejdzie
do sprzedaży w pierwszej połowie 2015
roku. Obejmie ona około 700 referen-
cji, które pokryją 70 proc. polskiego parku
Hella Polska - plany na 2015 rok