AKTUALNOŚCI
INTER-NEWS
Nowe Renault Espace
Peugeot 208 w nowej odsłonie
Pół roku temu w sprzedaży pojawił się nowy
Renault Espace. Oferta silnikowa obejmie 2
silniki wysokoprężne Energy dCi 130 i En-
ergy dCi 160 EDC (w technologii Twin
Turbo) oraz silnik benzynowy Energy TCe
200 EDC. Ten ostatni ma bezpośredni
wtrysk paliwa i współpracuje z nową, 7-bie-
gową, krótko zestopniowaną automatyczną
skrzynią biegów EDC z podwójnym
sprzęgłem.
Silnik Energy dCi 160 EDC z technologią
Twin Turbo wyróżnia się elastyczną pracą
i szybkością reakcji. We wszystkich wer-
sjach wyposażenia Nowego Renault Espace
dostępna jest opcja 7-miejscowego wnętrza,
umożliwiająca przewóz 7 osób.
Nowy Espace jest w niektórych wersjach
seryjnie wyposażony w unikatowy system
Renault Multi-Sense®. System łączy wszy-
stkie technologie zapewniające intensywne
doznania z jazdy: system 4Control®, elektry-
cznie sterowane amortyzatory, układ kiero-
wniczy, skrzynię biegów, pracę i brzmienie
silnika oraz oprawę świetlną wnętrza. Moż-
na samodzielnie wybrać dynamikę jazdy –
od najbardziej komfortowego stylu po naj-
bardziej sportowy. (Fot. Renault)
Trzy lata po swoim debiucie rynkowym
Peugeot 208 prezentuje się w nowym wy-
daniu. Styl nowego Peugeot 208 staje się
bardziej sportowy dzięki wprowadzeniu
w standardzie świateł dziennych typu 3D
LED, energetycznemu kolorowi nadwozia
Orange Power i nowej ofercie elementów
umożliwiających personalizację samochodu.
Nowy Peugeot 208 posiada dwa nowe ele-
menty wyposażenia, użyteczne podczas
jazdy auta po mieście: system Active City
Brake i kamerę cofania.
Rozwiązanie Active City Brake (system
automatycznego hamowania w mieście
w razie ryzyka zderzenia) jest nowym syste-
mem pozwalającym uniknąć zderzenia lub
ograniczyć jego skutki wobec braku reakcji
ze strony kierowcy podczas jazdy po mieście
z prędkością poniżej 30 km/h.
Umieszczony przy górnej krawędzi przed-
niej szyby czujnik laserowy krótkiego
zasięgu (Lidar) umożliwia wykrywanie
przeszkód, takich jaki inne pojazdy stojące
lub poruszające się w tym samym kierunku.
Może on spowodować automatyczne zadzia-
łanie układu hamulcowego z pełną siłą
w celu uniknięcia kolizji lub ograniczenia
jej skutków poprzez zmniejszenie prędkości
w momencie zderzenia. W niektórych
przypadkach system może nawet spowo-
dować automatyczne zatrzymanie samo-
chodu, aby uniknąć zderzenia z pojazdem
jadącym z przodu.
Dostępna w opcji kamera cofania ułatwia
manewry parkowania pokazując na ekranie
za pomocą kolorowych linii gabaryty auta
oraz jego tor jazdy.
Nowy model będzie produkowany
w Poissy (Francja) i Trnawie (Słowacja)
z przeznaczeniem na wszystkie rynki euro-
pejskie. Jego sprzedaż ruszy w połowie czer-
wca 2015. (Fot. PSA)