Background Image
Previous Page  4 / 48 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 4 / 48 Next Page
Page Background

AKTUALNOŚCI

INTER-NEWS

Premiera Alfy Romeo 4C Spider

DKW Elektro-Wagen

Na Salonie Samochodowym w Detroit -

„North American International Auto Show

2015” - przedstawiono wersję produkcyj-

ną Alfy 4C Spider przeznaczoną na rynek

północnoamerykański. Nazwa Alfa Romeo

4C Spider odwołuje się do wielkiej sportowej

tradycji marki: w latach 30. i 40. XX w.

skróty 8C i 6C wskazywały na auta wyści-

gowe i szosowe wyposażone w mocne, ośmio

i sześciocylindrowe silniki. Nazwa nadana

Alfie Romeo 4C Spider oznacza powrót

do „wielkich Alf Romeo” i odnawia tradycję,

dzięki czterocylindrowemu, turbodołado-

wanemu silnikowi o pojemności 1750

cm

3

, w całości wykonanemu z aluminium,

z wtryskiem bezpośrednim z intercoolerem,

który gwarantuje imponującą moc 136

KM/l. Dzięki centralnie umieszczonemu

silnikowi, zaawansowanej technologii

i kompaktowym wymiarom, Alfa Romeo

4C Spider zapewnia maksymalną precyzję

prowadzenia, zrywność i rewelacyjne osią-

gi. Świadczą o tym: maksymalna prędkość

wynosząca 257,5 km/h oraz przyspieszenie

w zaledwie 4,1 sekund od 0 do 100 km/h.

Inżynierowie Alfa Romeo czerpali inspirac-

ję z technologii Formuły 1, w szczególnoś-

ci z supersamochodów wykorzystujących

najbardziej zaawansowane technologicznie

materiały. Wynikiem jest jednobryłowa,

modułowa konstrukcja kabiny kierowcy

i pasażera „monocoque” wykonana w całoś-

ci z naklejanych kolejnych warstw włók-

na węglowego w technologii „prepreg”,

układanych ręcznie, gwarantujących w ten

sposób odpowiednią sztywność i wytrzy-

małość. Ważąca zaledwie 107 kg konstruk-

cja z włókna węglowego jest trzykrotnie

bardziej wytrzymała i siedem razy lżejsza niż

stal. (Fot. Fiat)

Audi zaprezentowało niezwykły nabytek

do swojej kolekcji historycznych pojazdów.

To „DKW Elektro - Wagen”, elektryczny

samochód z roku 1956. W latach 1955 –

1962, Auto Union GmbH produkowało

w Ingolstadt samochody DKW Schnel-

laster. Około stu zbudowanych tam egzem-

plarzy było pojazdami elektrycznymi, prze-

znaczonymi głównie dla dostawców ener-

gii, zakładów komunalnych i wytwórców

akumulatorów. Elektryczny samochód dos-

tawczy, który po pieczołowitym odrestau-

rowaniu „powrócił do domu“, jest ekspona-

tem szczególnym: ten mały bus był używa-

ny kiedyś na wyspie Wangerooge na Morzu

Północnym, po której nie mogą poruszać się

pojazdy z silnikami spalinowymi.

Spalinowa wersja DKW Schnellaster wy-

posażona była w silnik dwusuwowy, nato-

miast „Elektro - Wagen” posiadał silnik

elektryczny o mocy pięciu kilowatów.

Umieszczone w dwóch skrzyniach po bo-

kach pojazdu akumulatory ołowiowe, miały

napięcie 80 Volt i pojemność 200 ampero-

godzin. Umożliwiało to pokonanie trasy

o długości 80 km. Ze względu na maksy-

malną prędkość 40 km/h, pojazd nadawał

się idealnie do wykorzystania na krótkich,

miejskich odcinkach. Do dzisiaj zachowa-

ły się jedynie dwa egzemplarze. Pokazany

na zdjęciach pojazd był przez kilka lat pieczo-

łowicie restaurowany. Przeszedł badania

techniczne TÜV i teraz ponownie może

poruszać się po drogach publicznych. (fot.

Audi)