NASI DOSTAWCY
INTER-NEWS
Znak „Gotowy na Start & Stop” wyróżnia
Naklejka „start-stop gotowy”, która
znajduje się od 1 września 2015 w wi-
docznym miejscu na wszystkich ela-
stycznych kołach pasowych Corteco
przeznaczonych do systemów start-stop
stanowi „pieczęć aprobaty” dla jakości
OE i potwierdzenie dostosowania para-
metrów mechanicznych do wszystkich
silników. Sprawi ona, że wszyscy klien-
ci będą zadowoleni.
System „Start & stop” ma na celu zmniej-
szenie emisji CO
2
i zużycia paliwa przez
wyłączenie silnika, gdy pracuje dłużej
na biegu jałowym w dużym ruchu ulicz-
nym lub czekając na światłach. Elastycz-
ne koła pasowe Corteco „Start & stop”
zostały skonstruowane do radzenia sobie
ze znacznymi wahaniami obrotów i wyci-
szaniu hałasów poprzez tłumienie poważ-
nych drgań generowanych przez między
500 000 - 700 000 uruchomień w czasie
wymaganej trwałości. To ponad dziesięć
razy więcej niż dla standardowego koła
pasowego w silniku bez systemu start-
-stop.
Popyt na wymianę elastycznych kół paso-
wych zdecydowanie wzrasta.
Ponad połowa produkowanych obecnie
samochodów wyposażone są w układy
start-stop – wszystkie silniki w najnow-
szym BMW range mieć je na przykład –
a trend OE jest w górę. Do 2022 roku
oczekuje się, że systemy Start-Stop będzie
standard fit na więcej niż 82% pojazdów
sprzedawanych w Europie Zachodniej.
Naklejki „Gotowy na Start & Stop”
na opakowaniach Corteco zapewniają
natychmiastowe potwierdzenie wizualne,
że koła pasowe są:
• kompatybilne z systemami „Start
& Stop”,
• jakości OE lub lepszej (o ile jakość
OE nie przewiduje systemu „Start
& Stop”),
• gotowe na pracę w ekstremalnie
trudnym środowisku silnika.
Corteco, jako specjalista na rynku nie-
zależny w Grupie Freudenberg, korzysta
z bogatego zaplecza technicznego i za-
sobów dostępnych u jednego z najwięk-
szych na świecie producentów kompo-
nentów dla OE. Na przykład, materiały
tłumiące są wykonane z nowo opracowa-
nego elastomeru o wysokiej temperatu-
rze z techniką Nano-EPDM wytwarzane
przy użyciu zoptymalizowanego sposobu
spajania – wulkanizowania – w celu trwa-
łego połączenia części metalowych i ka-
uczuku.
W konsekwencji tego, zarówno warunki
pracy silnika jak i oczekiwania warsztatów
montujących części z naklejką na opako-
waniu Corteco „Gotowy na Start &Stop”,
będą zaspokojone i zgodne z oczekiwania-
mi profesjonalistów. Należy dokonać wy-
boru tych części ze świadomością, że koła
pasowe wewnętrzne są zaprojektowane
aby znosić trudne warunki eksploatacji,
które generują systemy Start & Stop oraz,
że będą one tak trwałe, jak produkty OE,
które zastępują.
Podczas wymiany, a w szczególności mon-
tażu elastycznych kół pasowych ważne
jest, aby używać odpowiednich narzędzi.
Procedury muszą być przeprowadzane
zgodnie ze specyfikacjami OE, wyszcze-
gólnionych w naszych instrukcjach mon-
tażu znajdujących się w opakowaniu.
Sprzedaż
klocków
hamulcowych
w obszarze Unii Europejskiej wymaga
od producentów dostosowania norm
jakości zgodnych ze standardem
ECE R-90. Od 1 maja 2004 r. części nie
spełniające kryteriów jakości zawartych
w ECE R-90 nie mogą być
sprzedawane na rynku UE.
Powyższe przepisy narzucają standardy
jakości klocków hamulcowych i określa-
ją normy bezpieczeństwa, skuteczności
hamowania, testów laboratoryjnych i
drogowych. Przepisy określają również
sposób umieszczenia określonych infor-
macji na produkcie jak również etykiecie
znajdującej się na opakowaniu.
W przypadku produktów Remsa przepisy
ECE R-90 to dopiero wstęp do całej masy
dodatkowych czynności, które każdego
dnia są wykonywane w celu uzyskania
jeszcze lepszych efektów i poprawy sku-
teczności. Już dziś osiągane wyniki pod-
czas różnorakich testów dają podstawy
by stwierdzić, iż Remsa jakością dorów-
nuje produktom dostarczanym na pierw-
szy montaż (tzw. OE).
Remsa – synonim wzorowej jakości