Background Image
Previous Page  44 / 60 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 44 / 60 Next Page
Page Background

PORADY

44

Słońce świeci coraz dłużej i coraz moc-

niej, zadbajmy więc o to, by karoseria

auta odbijała ten blask tak dobrze, jak

w chwili zakupu. Estetyczny wygląd

auta nie tylko świadczy dobrze o właści-

cielu, ale także przyczynia się do tego,

że lakier dłużej wygląda „jak nowy”.

Czysty, błyszczący lakier o dużej głębi

koloru to efekt, jakiego oczekuje każdy

właściciel po wyjeździe z myjni. W celu

uzyskania takiego efektu niezbędne są pro-

fesjonalne środki myjące. Preparaty takie

znajdziemy w ofercie polskiego producen-

ta firmy

Easy Wash.

Wśród bogatej ofer-

ty znajdują się preparaty do myjni auto-

matycznych, myjek bezdotykowych lub

mycia ręcznego. Selekcji produktu można

dokonać także ze względu na typ auta –

inne kosmetyki sprawdzą się w czyszcze-

niu auta osobowego, inne – w przypadku

ciężarówek. Wybór profesjonalnych środ-

ków myjących jest szeroki, a asortyment

obejmuje także artykuły specjalistyczne,

takie jak np. preparaty do czyszczenia

aluminium, usuwania betonu, mycia po-

sadzek czy czyszczenia elewacji. Nieod-

łącznym elementem efektowego wyglądu

zewnętrznego pojazdu są zadbane felgi

– wszak nic nie przyciąga uwagi bardziej

niż lśniące koła. Aby odpowiednio zadbać

o te elementy, zaleca się użycie odpowied-

nio dobranego produktu. Felgi aluminio-

we czy kołpaki o niskim stopniu zabru-

dzenia należy czyścić za pomocą środków

zasadowych jak np.

Plak Lacer

czy

Easy

Wash Wheel Cleaner

. Z mocnymi zabru-

dzeniami, takimi jak gruba warstwa pyłu

pochodzącego z hamulców, znakomicie

5. Obrócić dwukrotnie silnikiem w kie-

runku zgodnym z kierunkiem pracy silni-

ka. Ustawić silnik w położeniu GMP 1 cy-

lindra. Sprawdzić i jeżeli jest to konieczne

poprawić ustawienie.

6. Zamontować koło pasowe wału korbo-

wego. Aby to zrobić należy przytrzymać

śrubę centralną kluczem lub za pomo-

cą uchwytu koła pasowego. Następnie

dokręcić śruby odpowiednim momentem

(kategoria wytrzymałości M8 8.8 – 10Nm

+ 90°, M8 10.9 – 40Nm).

7. Zamontować pozostałe element w ko-

lejności odwrotnej do demontażu.

Zamontować: Górną i dolną osłonę paska

rozrządu (10Nm) - użyć kleju do śrub,

paska napędu pomocniczego i rolkę napi-

nającą (23Nm). Śruby mocowania silnika

i mocowanie silnika (wspornik silnika

do bloku cylindrów 45Nm, mocowanie

łącznika nadwozie/silnik 25Nm, moco-

wanie silnika do nadwozia 40Nm +90°,

użyć nowych śrub). Wąż pomiędzy rurą

powietrza doładowanego a chłodnicą,

zbiorniczek płynu wspomagania układu

kierowniczego i zbiorniczek płynu chło-

dzącego, połączyć ponownie przewody

paliwowe i wtyczkę czujnika Halla. Za-

montować pokrywę silnika i osłonę dolną

silnika.

8. Zapisać wymianę oryginalnego paska

rozrządu ContiTech na dostarczonej na-

klejce (Zdj. 13) i umieść ją w komorze

silnika.

Uruchomić silnik lub wykonać jazdę

próbną.

Zdj. 13

Przywrócić pierwotny blask – czyli kilka słów

o pielęgnacji auta

Kosmetykę możemy podzielić na dwa

wiodące bloki: środki przeznaczone

do czyszczenia i konserwacji nadwo-

zia oraz wnętrza.