PORADY
44
Słońce świeci coraz dłużej i coraz moc-
niej, zadbajmy więc o to, by karoseria
auta odbijała ten blask tak dobrze, jak
w chwili zakupu. Estetyczny wygląd
auta nie tylko świadczy dobrze o właści-
cielu, ale także przyczynia się do tego,
że lakier dłużej wygląda „jak nowy”.
Czysty, błyszczący lakier o dużej głębi
koloru to efekt, jakiego oczekuje każdy
właściciel po wyjeździe z myjni. W celu
uzyskania takiego efektu niezbędne są pro-
fesjonalne środki myjące. Preparaty takie
znajdziemy w ofercie polskiego producen-
ta firmy
Easy Wash.
Wśród bogatej ofer-
ty znajdują się preparaty do myjni auto-
matycznych, myjek bezdotykowych lub
mycia ręcznego. Selekcji produktu można
dokonać także ze względu na typ auta –
inne kosmetyki sprawdzą się w czyszcze-
niu auta osobowego, inne – w przypadku
ciężarówek. Wybór profesjonalnych środ-
ków myjących jest szeroki, a asortyment
obejmuje także artykuły specjalistyczne,
takie jak np. preparaty do czyszczenia
aluminium, usuwania betonu, mycia po-
sadzek czy czyszczenia elewacji. Nieod-
łącznym elementem efektowego wyglądu
zewnętrznego pojazdu są zadbane felgi
– wszak nic nie przyciąga uwagi bardziej
niż lśniące koła. Aby odpowiednio zadbać
o te elementy, zaleca się użycie odpowied-
nio dobranego produktu. Felgi aluminio-
we czy kołpaki o niskim stopniu zabru-
dzenia należy czyścić za pomocą środków
zasadowych jak np.
Plak Lacer
czy
Easy
Wash Wheel Cleaner
. Z mocnymi zabru-
dzeniami, takimi jak gruba warstwa pyłu
pochodzącego z hamulców, znakomicie
5. Obrócić dwukrotnie silnikiem w kie-
runku zgodnym z kierunkiem pracy silni-
ka. Ustawić silnik w położeniu GMP 1 cy-
lindra. Sprawdzić i jeżeli jest to konieczne
poprawić ustawienie.
6. Zamontować koło pasowe wału korbo-
wego. Aby to zrobić należy przytrzymać
śrubę centralną kluczem lub za pomo-
cą uchwytu koła pasowego. Następnie
dokręcić śruby odpowiednim momentem
(kategoria wytrzymałości M8 8.8 – 10Nm
+ 90°, M8 10.9 – 40Nm).
7. Zamontować pozostałe element w ko-
lejności odwrotnej do demontażu.
Zamontować: Górną i dolną osłonę paska
rozrządu (10Nm) - użyć kleju do śrub,
paska napędu pomocniczego i rolkę napi-
nającą (23Nm). Śruby mocowania silnika
i mocowanie silnika (wspornik silnika
do bloku cylindrów 45Nm, mocowanie
łącznika nadwozie/silnik 25Nm, moco-
wanie silnika do nadwozia 40Nm +90°,
użyć nowych śrub). Wąż pomiędzy rurą
powietrza doładowanego a chłodnicą,
zbiorniczek płynu wspomagania układu
kierowniczego i zbiorniczek płynu chło-
dzącego, połączyć ponownie przewody
paliwowe i wtyczkę czujnika Halla. Za-
montować pokrywę silnika i osłonę dolną
silnika.
8. Zapisać wymianę oryginalnego paska
rozrządu ContiTech na dostarczonej na-
klejce (Zdj. 13) i umieść ją w komorze
silnika.
Uruchomić silnik lub wykonać jazdę
próbną.
Zdj. 13
Przywrócić pierwotny blask – czyli kilka słów
o pielęgnacji auta
Kosmetykę możemy podzielić na dwa
wiodące bloki: środki przeznaczone
do czyszczenia i konserwacji nadwo-
zia oraz wnętrza.