Background Image
Previous Page  47 / 56 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 47 / 56 Next Page
Page Background

47

PORADY

9. Demontujemy górną i dolną osłonę

paska rozrządu, koło pasowe wału

korbowego, śruby mocujące przewo-

dy paliwowe.

10. Blokujemy koło pompy wtryskowej

za pomocą blokady 1317 (rys.7).

11. Luzujemy śrubę środkową napinacza

po czym zdejmujemy pasek i wkrę-

camy od tyłu śrubę M6x45 w osłonę

(wskazówka: pomocny może być do-

datkowy znak na wale korbowym oraz

kole pompy wtryskowej.

UWAGA: Przed montażem kontrolujemy

znaki, liniał wałka rozrządu oraz trzpień

blokujący pompę wtryskową.

Zwracamy uwagę na oznakowanie kierun-

ku ruchu na pasku.

Demontujemy

rolkę

prowadzącą,

a w przypadku gdy śruba ciężko się obraca

należy za pomocą gwintownika wykańcza-

jącego poprawić gwint, ponieważ śruba ta

jest wkręcania bez kontaktu wzrokowego

(rys. 8, 9).

Montaż:

1. Montujemy nowy napinacz oraz rol-

kę prowadzącą (początkowo śruby

dokręcamy ręcznie by nie uszkodzić

gwintu po czym dokręcamy kluczem

dynamometrycznym na odpowiednią

wartość).

2. Zakładamy pasek rozrządu napinając

od lewej strony i ustawiamy na znaki

(rys. 10, 11).

3. Na wewnętrznej stronie kredą zazna-

czyć dodatkowy znak (rys. 12).

4. Śrubę M6x45mm wkręcamy w tylną

osłonę paska by uzyskać naprężenie

paska.

5. Wyjąć trzpień blokujący wał korbowy.

6. Wkręcić śrubę M6x45mm do uzyska-

nia prawidłowego naprężenia paska

(zmierzyć narzędziem pomiarowym

Conti ® BTT Hz (rys.13).

7. Obrócić wałem korbowym cztery

obroty w prawo.

8. Umieszczając ponownie trzpień blo-

kujący wał korbowy sprawdzić prawi-

dłowe pokrywanie się znaków paska

ze znakami na kołach zębatych.

9. Wyjąć trzpień blokujący wał korbowy.

10. Ponownie sprawdzić poprawność na-

ciągu paska (jeśli wartości są niepra-

widłowe powtórzyć proces naprężania

łącznie z obróceniem silnika).

11. Zamontować elementy w kolejności

odwrotnej do demontażu.

12. Wkręcić nową śrubę koła pasowego

wału korbowego i dokręcić ją momen-

tem 20 Nm + 100°- 130°.

13. Udokumentować wymianę wypełnia-

jąc naklejkę (rys.14).

Rys. 7

Rys. 8

Rys. 10

Rys. 11

Rys. 12

Rys. 13

Rys. 14

Rys. 9