Background Image
Previous Page  28 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 28 / 64 Next Page
Page Background

Mg mgb

Ceny za to auto z ostatnich lat produkcji, czyli z drugiej

połowy lat 70., wynoszą od 25 tys. do nawet 55 tys. zł.

MG MGB jest modelem, który kontynuował

zapoczątkowaną przez MG Midget serię niedrogich,

lekkich aut sportowych. Wszedł do sprzedaży w 1962 r.

i wyróżniał się nowatorską, jak na swoje czasy,

samonośną karoserią. Początkowo do sprzedaży weszła

jedynie wersja ze zdejmowanym dachem, a trzy lata

później hatchback coupe MGB GT. Słynne były też

odmiany: 6-cylindrowa MGC i 8-cylindrowa MGB GT V8.

Najmniejszy był 4-cylindrowy silnik 1.8 o mocy

95 KM. I takie wersje są w zasadzie najtańsze.

Produkcja modelu zakończyła się w 1980 r.

Łącznie powstało blisko 524 tys. wszystkich wersji

aut ze znaczkiem MG.

Czasami auta, o których marzymy, są bardzo

trudno osiągalne. Ceny Polskich Fiatów 126p

z lat 70. są bardzo wygórowane, a przy tym

pojazdy te są bardzo zaniedbane lub po wielu

nieestetycznych przeróbkach. Dlatego zakup

takich aut zdecydowanie odradzamy. Jeśli jed-

nak bardzo chcemy mieć swoje „retro auto” na

niedzielne wycieczki czy udział w zlotach i tu-

rystycznych rajdach, to zdecydowanie warto

poszukać zadbanych modeli na portalach in-

ternetowych. I nie koncentrujmy się na jednej

marce czy konkretnym modelu. Przeglądajmy

oferty, zwracajmy uwagę na marki mało u nas

popularne lub takie, które z pozoru wydają się

nieosiągalne. Przykładowo zadbanego Saaba

96 można kupić za kilkanaście tys. zł, a cza-

sami nawet za mniej.

Zabytkowy lub klasyczny samochód

może być dobrą inwestycją

Mini Cooper

Mini jest jednym z pierwszych skojarzeń, kiedy

myślimy o angielskiej motoryzacji. Małe miejskie

auto, które powstało w latach 60., podbiło serca

kierowców. Ostatnia seria klasycznego Mini,

dostępna na rynku od 1995 do 2000 roku,

to najbardziej dopracowana generacja tego

klasyka. Słynne Mini z końcowego okresu

produkcji można kupić za 40 tys. zł,

ale są egzemplarze prawie wzorowo

zachowane w cenach 55–70 tys. zł.

Przeważnie auta te wyposażone są

w silnik benzynowy 1.3 o mocy 63 KM.

28

top

temat