Background Image
Previous Page  41 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 41 / 64 Next Page
Page Background

WYSTARTUJ DOBRZE

1

Robisz to, co ważne?

Niewolnik pilności

Jaką jedną rzecz mogę zrobić,

ale taką, że gdy będzie zrobiona,

wszystko inne stanie się prostsze

albo nieistotne? – pytanie,

które sugerują zadawać sobie

codziennie Gary Keller i Jay

Papasan – autorzy książki „Jedna

rzecz”.

Czy to, czym się teraz zajmuję,

przybliża mnie do celu?

Czy załatwiam sprawy ważne

dla innych, czy dla mnie?

Czy na pewno zajmuję się

sprawą WAŻNĄ? Czy może jest

ona po prostu nagląca?

Kto lub co wywołuje u mnie

poczucie pilności?

Kogo mogę poprosić o pomoc

lub przekazać mu część pilnych

spraw?

Moje role

Jakie role odgrywam w życiu?

Wypisz je, np. matka, mąż,

przedsiębiorca, przyjaciel,

siostra, pracownik, rybak,

szachista, biegaczka.

Którą z tych ról zaniedbuję?

Której z moich ról poświęcam

za dużo energii?

Przypisz każdej po dwa zadania,

które są ważne dla Ciebie

w najbliższym tygodniu.

Sprawdzaj regularnie, czy jest

między nimi równowaga.

Spotkanie z samym sobą

Wyznacz czas na tzw. „myślenie

kreatywne lub strategiczne”

w pracy lub we własnym

biznesie. Zaznacz w kalendarzu

„spotkanie z samym sobą”.

Poinformuj innych, że przez ten

czas jesteś zajęty i prosisz, by Ci

nie przeszkadzano.

Jeśli masz pokusę, by z tego

czasu zrezygnować, zadaj sobie

pytania: Czy spotkania z innymi

i załatwianie ich problemów

są ważniejsze od spotkania

ze sobą? Z jakiego powodu tak

robię? Czy potrafię dotrzymać

danej sobie obietnicy?

Skupianie energii na tym, co najważniejsze

„To, co waż-

ne, rzadko bywa pil-

ne, a to, co pilne, rzadko bywa

ważne” – mawiał Dwight D. Eisen-

hower strateg i prezydent USA. I to jest

nasz podstawowy problem związany z bra-

kiem efektywności. Wielokrotnie zajmujemy

się wszystkim, tylko nie tym, co jest naprawdę

ważne. Mamy tendencję do wykonywania kil-

ku rzeczy na raz, a według badań wielozada-

niowość nam nie służy. Koszt przełączania

uwagi między różnymi zadaniami jest

bardzo wysoki i powoduje, że wyko-

nujemy zadania dużo wolniej.

41

RUSZ

Z MIEJSCA