fot. producenci
AUTO Z POMYSŁEM
Volkswagen Tarok jest studyjną
zapowiedzią nowego stylu auta
z nadwoziem typu pick-up.
Ten
model w pierwszym okresie ofero-
wany będzie w Brazylii, ale rozwa-
żana jest też sprzedaż na innych
kontynentach. Samochód składa
się z dwóch części – osobowej
oraz dostawczej. Ponieważ SUV-y
i pick-upy sprzedają się obecnie bar-
dzo dobrze, Volkswagen projektując
Taroka, chce zachęcić klientów wa-
hających się nad wyborem wersji.
Z mocnym i szybkim miejskim
hatchbackiem zawsze kojarzył się
usportowiony Volkswagen Golf
GTI.
Teraz jest też Hyundai i30 wy-
różniający się dodatkową literką N.
Ten sportowy model jest wysoko
oceniany na wymagającym rynku
niemieckim. Bazowa wersja i30N
z silnikiem 2.0 dysponuje mocą 250
KM. Dzięki dodatkowemu pakietowi
o nazwie Performance moc wzrasta
do 275 KM. Taka odmiana osiągać
może prędkość 250 km/h i do 100
km/h przyspiesza w 6,1 s.
NOWA KLASYKA
GENERACJA NR 8
BMW Z4 to klasyczny dwu-
osobowy roadster, który ma
433 cm długości, 186 cm
szerokości i tylko 131 cm wysokości.
Siedzi się w nim bardzo nisko. Ma au-
tomatycznie składany miękki dach. Je-
go składanie czy rozkładnie zajmuje 10
sekund i można to robić w trakcie jazdy
z prędkością do 50 km/h. Podstawowy
wariant Z4 to sDrive20i z 4-cylin-
drowym, rzędowym silnikiem
benzynowym 2.0 współpracu-
jącym z 8-biegową skrzynią
automatyczną.
Porsche 911 w kolejnych ge-
neracjach zmienia się bardzo
spokojnie
. Obecnie nadwozie
poddano delikatnym poprawkom, ale pod
względem technicznym jest zdecydo-
wanie więcej zmian. 6-cylindrowe sil-
niki typu bokser są teraz mocniejsze.
W nowym 911 Carrera S oraz wersji 4S
z napędem 4x4 mamy teraz o 30 KM wię-
cej, czyli 450 KM (przy 6500 obr./min).
Wszystko przy zachowaniu niezmienionej,
3-litrowej pojemności boksera. Carrera S
może jechać nawet 308 km/h, a Carrera 4S
– z napędem 4x4 – 306 km/h.
MOCNY HATCHBACK
14
RYNEK
FLESZ