P
owstały już dwa prototypy – B1 to
auto z zamkniętym nadwoziem, a B2
klasyczny pick-up. W 2020 r. pierwsze au-
ta trafią do klientów, zamówienia już są
przyjmowane. Bollingera cechuje prosta
konstrukcja, której rama jest z aluminium,
a elementy wzmacniające ze stali. Dzięki
lekkiej platformie dociążonej akumulato-
rami i dwoma silnikami elektrycznymi (po
jednym na oś) masa auta wynosi 1800
kg. Silniki mają łączną moc 365 KM i 640
Nm i rozpędzają samochód do 100 km/h
w 4,5 s. Prędkość maksymalna to 200
km/h/. Zasięg to ok. 300 km.
pick-up
ELEKTRYCZNY
AMERYKAŃSKA MARKA BOLLINGER POWSTAŁA PIĘĆ LAT TEMU.
PIERWSZY TERENOWY SUV Z SILNIKIEM ELEKTRYCZNYM, NADWOZIEM
Z ALUMINIUM I Z NAPĘDEM 4X4 ZOSTAŁ PRZEZ NIĄ POKAZANY W ROKU 2017.
16
RYNEK
FLESZ