Background Image
Previous Page  30 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 30 / 64 Next Page
Page Background

Najnowsze Clio, które można już kupić w Polsce, jest

autem miejskim już wyposażonym seryjnie (w wybranych

konfiguracjach silnikowych) w wiele systemów poprawiających

komfort i bezpieczeństwo jazdy. Można w tym samochodzie

poczuć przedsmak automatycznej i samodzielnej jazdy.

To najlepiej wyposażone w takie systemy auto w swym

segmencie. To też dowód na to, że i relatywnie tanie auta

z czasem będą autonomiczne. Największym atutem jest jednak

unikatowy w segmencie uniwersalnych samochodów miejskich

Asystent Jazdy w Ruchu Drogowym i Autostradowym (Highway

& Traffic Jam Companion). Ten zaawansowany system

wspomagania prowadzenia jest pierwszym etapem na drodze

do samochodu autonomicznego.

Jest w istocie połączeniem aktywnego regulatora

prędkości (z funkcją Stop&Go) z asystentem

utrzymywania pasa ruchu. System ten, aktywny od 0

do 160 km/h, może być stosowany w samochodach

z automatyczną skrzynią biegów EDC.

Reguluje prędkość i utrzymuje bezpieczną

odległość od samochodu jadącego przed

nami, czuwa jednocześnie nad utrzymaniem

samochodu w osi pasa ruchu. Jest

szczególnie przydatny w warunkach

dużego natężenia ruchu. Umożliwia

automatyczne zatrzymywanie się

i ponowne ruszanie z miejsca w ciągu

3 sekund, bez interwencji kierowcy.

System działa dzięki przedniej kamerze

i przedniemu radarowi, na drogach

z wyraźnie widocznym poziomym

oznakowaniem (linii ciągłych i przerywanych)

i samochodami w polu widzenia kamery.

W razie braku oznakowania poziomego włącza

się jedynie aktywny regulator prędkości. Jeżeli

nie ma samochodu z przodu, asystent utrzymywania

pasa ruchu pozostaje aktywny (powyżej prędkości

60 km/h), podobnie jak regulator prędkości.

RELATYWNIE TANIE

AUTA Z CZASEM BĘDĄ

AUTONOMICZNE

Asystent Jazdy

wRuchu Drogowym

i Autostradowym

1

2

30

TOP

TEMAT