sprzętu chłodniczego i lodówek „Mittel-
deutsche Kühlerfabrik Teves und Braun”.
W 1911 roku stał się też założycielem
fabryki zaworów. Teves zasłynął jako
dostawca szybko rozwijającego się prze-
mysłu motoryzacyjnego w tych latach
i wkrótce mógł zaliczyć Audi, Wande-
rera i Hansę do grona swoich klientów.
Fabryka Teves była jedną z pierwszych
w Europie produkujących hydrauliczne
układy hamulcowe, a w 1926 r. Adler
Standard 6 był pierwszym samochodem
na kontynencie, który był standardowo
wyposażony w hamulec ATE Lockhe-
ed. Od 1936 r. Teves opracował hamul-
ce specjalnie dostosowane do sportów
motorowych, które były używane w sa-
mochodach wyścigowych Auto Union
i Daimler-Benz.
Podczas II wojny światowej większość
głównego zakładu we Frankfurcie i inne
firmy we Frankfurcie i Berlinie zostały
zniszczone, a Teves musiał zacząć prak-
tycznie od zera. Wraz ze swoimi synami
Heinzem i Ernstem w latach powojen-
nych odbudował firmę, która już w 1948 r.
osiągnęła swój dotychczasowy rozmiar,
zatrudniając 3500 pracowników. Kiedy
Teves zmarł w 1953 r., w Niemczech
istniało pięć jego zakładów. W 1967 r.
Alfred Teves GmbH został przejęty
przez amerykańską firmę ITT. W 1998 r.
firma została wykupiona
ści i podać w wyszukiwarce w celu wy-
szukania zamiennika.
Jeśli jednak zdarzy się sytuacja, że po-
szukiwany element układu hamulcowe-
go nie odnajdzie się w katalogu ATE
Classic, producent proponuje skorzy-
stać z dodatkowego wsparcia. Polega
ono na tym, że klient może pobrać ze
strony formularz, który po wypełnieniu
i podaniu wszystkich cech charaktery-
stycznych poszukiwanego elementu,
zostanie odesłany do firmy ATE, która
postara się znaleźć właściwe, indywi-
dualne rozwiązanie techniczne do kon-
kretnego modelu klasyka. Ponadto dla
wszystkich klientów z Polski dostępne
jest wsparcie hotlinii pod numerem te-
lefonu 723 722 722, gdzie także można
zgłaszać zapotrzebowanie. Kolejnym
ukłonem w stronę klientów są praktycz-
ne szkolenia z zakresu prawidłowej ob-
sługi układów hamulcowych.
przez Continental AG i przemianowana
na Continental Teves AG & Co. oHG.
Historia dla firmy ATE ma duże znacze-
nie, dlatego też firma kładzie nacisk na
utrzymanie przy życiu samochodów kla-
sycznych z użyciem dobrych jakościowo
części układu hamulcowego. Ponadto
przez lata wypracowana pozycja firmy
wymaga, by być w stanie dostarczyć
części układu hamulcowego zarówno
do nowego samochodu, jak i do klasy-
ków, których spotyka się coraz więcej.
Aktualnie w ofercie firmy znajduje się
ponad 1300 części zamiennych do sa-
mochodów starszych niż 20 lat. Wszyst-
kie części układów hamulcowych są
wykonane zgodnie z rygorami pierw-
szego montażu, aby mechanik nie był
zaskoczony, że coś nie pasuje lub działa
nieprawidłowo. Wszystkie części dostęp-
ne są w elektronicznym katalogu TecDoc,
co sprawia też, że są one dostarczane
w taki sam sposób, co pozostałe pro-
dukty do samochodów współczesnych.
Ponadto ATE wdrożyło pomoc przy wy-
szukiwaniu potrzebnych części, czyli
bazę on-line „ATE Classic PartFinder”.
Znajdują się w niej wskazówki, jakie
wymiary należy zmierzyć na starej czę-
49
NASI
DOSTAWCY