Background Image
Previous Page  53 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 53 / 64 Next Page
Page Background

Nie można zapominać, że

oprócz nowoczesnych silników

Diesla, występują jeszcze starsze

jednostki wysokoprężne. W więk-

szości przypadków konstrukcyjnie

nie są one wyposażone w mnogość

skomplikowanych rozwiązań technicz-

nych. Do takich silników również po-

siadamy oleje silnikowe w ofercie Kraft

Automotive. Możliwość zastosowania ich

do silników z zapłonem samoczynnym

oznaczona jest na etykietach dodatkową

klasą API i dwoma cyframi: C i drugą. Jest

to oznaczenie normy jakościowej, gene-

ralnie im wyższa jest literka, biorąc pod

uwagę alfabet, tym lepszy jest dany olej.

W ofercie produktów Kraft mamy takie oleje

w klasach SN/CF jak Kraft Synthetic 5W30

DOX i Kraft Synthetic 5W40 oraz produkty

półsyntetyczne API SL/CF Kraft Semisyn-

thetic 10W40.

Oprócz kilku czynników, które decydują o wła-

ściwym doborze oleju silnikowego, które sta-

raliśmy się powyżej przybliżyć, występują też

inne elementy. Trzeba bezwzględnie pamię-

tać, że silniki Diesla konstrukcyjnie pracu-

ją pod większymi obciążeniami, mają wiele

bardzo skomplikowanych systemów i dlate-

go też właściwie dobrany olej silnikowy i jego

odpowiednia jakość jest bardzo istotna. Olej

podlega takim samym zaleceniom technicz-

nym i wymaganiom producenta pojazdu jak

inne części pojazdu. Biorąc pod uwagę po-

wyższe, zawsze w pierwszej kolejności na-

leży kierować się zaleceniami producenta

pojazdu w zakresie wymaganych środków

smarnych. Kolejną ważną zasadą, o której

należy pamiętać, jest fakt, że nawet najlep-

szy olej silnikowy nie będzie spełniał swojej

istotnej roli w silniku, jeżeli nie będziemy

dbali o jego regularną wymianę.

1. Pojazd wyposażony w układy oczyszczania spalin

DPF, FAP, SCR

Pojazdy wyposażone w systemy redukcji spalin wymagają

stosowania olejów, które według norm ACEA (Europejskie

Stowarzyszenie Producentów Pojazdów) oznaczone są dodatkowo

literami C1, C2, C3 i C4, każdy producent oleju dodatkowo

sygnuje dopisek „Low SAPS”, które zawierają specjalne pakiety

dodatków uszlachetniających pozbawionych większej ilości

związków fosforu, siarki czyli popiołu siarczanowego, których

duża ilość powoduje szybsze zapchanie filtrów sadzy.

W gamie olejów Kraft oferujemy kilka produktów

z dodatkową klasą C. Produkt z klasą C2 Kraft Synthetic

5W30 CFX dedykowany jest głównie do pojazdów

francuskich. Seria olejów z klasą C3 to Kraft Synthetic

5W30 DPF (wymagania firm VW, Škoda, SEAT i Audi),

Kraft Synthetic 5W30 DOX (wymagania BMW, GM Dexos

2 oraz MB) i Kraft Synthetic 5W40 DPF dedykowany

do silników wyposażonych w pompowtryskiwacze (TDI)

i BMW oraz MB i Fiat.

2. Wymagania pojazdów do stosowania

olejów klasy LL (Long Life)

Kolejnym ważnym czynnikiem w stosowaniu

olejów jest okres międzywymianowy zalecany

przez producenta, jeżeli pojazd ma w zaleceniach

stosowanie olejów LL należy bezwzględnie

wybierać takie produkty. Produkty Kraft Synthetic

5W30 DPF, 5W40 DPF oraz 5W30 DOX są

dedykowane do pojazdów koncernów

VAG, BMW, MB oraz Fiat i GM wymagających

serwisu LONG LIFE.

3. Systemy wtrysku paliwa

Przy doborze środka smarnego musi być również

brany pod uwagę system wtrysku paliwa. Innego

rodzaju olejów wymagają silniki TDI i Common Rail

koncernu VAG, tu doskonale sprawdzi się Kraft

Synthetic 5W30 DPF lub 5W40 DPF. W przypadku

pojazdów BMW, OPEL i Mercedes zalecany jest

Kraft Synthetic 5W30 DOX).

53

NASI

DOSTAWCY