UŻYTKOWNICY NOWOCZESNYCH I ZAAWANSOWANYCH TECHNOLOGICZNIE
SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH, JAK RÓWNIEŻ WARSZTATY, KTÓRE SERWISUJĄ
TEGO TYPU POJAZDY, MAJĄ O WIELE WIĘCEJ PROBLEMÓW Z WŁAŚCIWYM
DOBOREM ŚRODKA SMARNEGO DO POJAZDU Z SILNIKIEM DIESLA NIŻ
DO SAMOCHODÓW Z SILNIKAMI BENZYNOWYMI.
N
ie można tylko sugerować
się klasą lepkości wg SAE
czy też opierać się na wiedzy
potocznej. Takie działania nie są wystar-
czające i wielokrotnie mogą prowadzić
do kłopotów technicznych z silnikiem
Diesla przy zastosowaniu niewłaściwe-
go środka smarnego.
Nowoczesne oleje silnikowe w większo-
ści są produktami o szerokim zakresie
stosowania, spełniając jednocześnie
normy jakościowe do silników benzy-
nowych i do silników Diesla. Dlatego
też obecnie rzadko spotyka się pro-
dukty dedykowane tylko do silników
Diesla. W przypadku silników z zapło-
nem samoczynnym wybór właściwego
oleju silnikowego podlega innym dodat-
kowym czynnikom. W silnikach Diesla
występuje mnogość skomplikowanych
rozwiązań technicznych takich jak filtry
NOWOCZESNE OLEJE SILNIKOWE W WIĘKSZOŚCI
SĄ PRODUKTAMI O SZEROKIM ZAKRESIE
STOSOWANIA, SPEŁNIAJĄC JEDNOCZEŚNIE NORMY
JAKOŚCIOWE DO SILNIKÓW BENZYNOWYCH I DO
SILNIKÓW DIESLA
fot. dostawcy, Adobe Stock
do silników
Diesla
OLEJE KRAFT AUTOMOTIVE
sadzy zwane DPF (wersja francuska
FAP), katalizatory selektywne SCR dla
Diesli z EURO 6, mokre układy oczysz-
czania spalin stosowane we francuskich
pojazdach koncernu PSA, turbosprę-
żarki również ze zmiennymi nastawami
łopatek oraz zaawansowane systemy
paliwowe jak pompowtryskiwacze czy
Common Rail. Pokazuje to, jak złożo-
nym systemem jest nowoczesny silnik
Diesla. Wyposażenie silnika w te ukła-
dy znacznie podwyższa wymagania ja-
kościowe oraz techniczne dla samych
olejów silnikowych.
Oczywiście oferta nowoczesnych olejów
Kraft Automotive posiada wysokiej ja-
kości produkty przeznaczone do nowo-
czesnych jednostek wysokoprężnych.
Poniżej spróbujemy podpowiedzieć, na
co powinno się zwrócić uwagę przy do-
borze i zakupie oleju silnikowego.
52
NASI
DOSTAWCY