Background Image
Previous Page  23 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 23 / 64 Next Page
Page Background

iedyś wszystko było prost-

sze. Dany samochód pro-

jektowano, wprowadzano

do produkcji i w końcu do

sprzedaży. Dziś wszystkie

prace nad nowym mode-

lem są ukrywane, a prototypowe egzemplarze

odpowiednio maskowane przed wzrokiem osób

postronnych czy szpiegów przemysłowych.

Każdy prototyp musi być poddany testom i pró-

bom, nie tylko w normalnych warunkach drogo-

wych, ale przede wszystkim w ekstremalnych,

w upale, mrozie, deszczu, śniegu, błocie i na

gładkim asfalcie. Aby ukryć się przed niepożą-

daną widownią, musi być odpowiednio zama-

skowany. Dlaczego? Nawet model, poddawa-

ny prostej kuracji odmładzającej, kryje w sobie

mniej lub bardziej cenne pomysły, a te powinny

zostać odkryte dopiero w dniu premiery.

Wtedy to linie produkcyjne danej fabryki są już

gotowe do pracy. W przeciwnym razie, konku-

rencja może szybko zareagować na pojawia-

jące się nowości, a to mogłoby spowodować

straty finansowe.

Jak ukryć przed konkurencją?

Jeszcze w latach 80. i 90. XX wieku ograniczano

się właściwie jedynie do zasłaniania ogólnych

kształtów oraz oklejania zderzaków lub świateł

taśmami, które deformowały ich kształt. Czasa-

Seat Tarraco podczas

badań w 2018 roku.

Zaskakujący pomysł marki Cadillac

na ukrycie modelu CT5-V. Auto ma być

napędzane dużym silnikiem benzynowym

V6 o mocy od prawie 500 do ponad

600 KM i raczej nie trafi do Europy.

25

TOP

TEMAT