mi zakrywano też boczne szyby lub tylne frag-
menty karoserii typu kombi.
Prawdziwa rewolucja nastąpiła wtedy, gdy każ-
dy miał już swój aparat fotograficzny i w każdej
chwili mógł wykonać zdjęcie auta przyszłości.
Nastały przecież czasy smartfonów z błyska-
wicznym dostępem do internetu. Tak więc no-
wy tajemniczy samochód bez kamuflażu, sfo-
tografowany na leśnym parkingu w okolicach
niemieckiego Wolfsburga czy polskich Tychów
po kilkudziesięciu sekundach znany może być
na całym świecie…
Bardzo popularne do maskowania prototypów
są proste w konstrukcji plandeki mocowane
Kolorowy kamuflaż
elektrycznego Audi e-tron
z 2018 roku. Na boku karoserii
odczytać można nazwę
modelu.
paskami do karoserii. Takie rozwiązania stoso-
wane są zwykle w pierwszym okresie planowa-
nia nowego modelu, kiedy często wprowadza
się jeszcze poprawki w stylizacji. Aby utrudnić
rozpoznanie marki, w prototypach montuje się
proste okrągłe lampy tylne lub dodatkowe czę-
ści dla świateł przednich.
Schowane wnętrze
Przed wzrokiem gapiów trzeba też ukryć wnę-
trze. Wprawdzie takie maskowane auta rzad-
ko zatrzymują się na parkingach, ewentualnie
tylko na stacjach paliw podczas tankowania,
ale w korkach można wykonać zdjęcie wnętrza
26
TOP
TEMAT