Background Image
Previous Page  27 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 27 / 64 Next Page
Page Background

„Cube” jest teraz jednym z najbardziej zaawansowanych rodzajów

zewnętrznego kamuflażu. Wykorzystuje efekt 3D i powoduje,

że obserwowane auto jest nieostre, a dostrzeżenie szczegółów

nadwozia praktycznie niemożliwe. Trójwymiarowym

kamuflażem może pochwalić się też Ford. Cechą folii „Brick”

są tysiące cylindrów w białym, szarym i czarnym kolorze,

które tworzą niezwykły wzór. Dzięki temu bardzo

trudno jest wychwycić dokładne kształty

nadwozia, i to niezależnie od tego, czy auto jest

oglądane „na żywo”, czy też na zdjęciu.

nawet z miejsca pasażera autobusu, który siedzi

przecież wysoko. W kabinie prototypu stosuje się

zwykle płaty sztucznej skóry, czarnej folii lub ma-

teriały z gąbki. Na deskę rozdzielczą często na-

kładana jest też plastikowa osłona, która ukrywa

jej rzeczywisty kształt.

Jak oszukać paparazzi?

Na testowane modele nowych aut polują foto-

grafowie, by potem, za duże pieniądze sprzedać

takie zdjęcia. Zdarza się, że producenci stosują

zaskakujące wybiegi, tylko nieznacznie zmieniając

wygląd auta lub stosując oryginalne pomysły. Na

masce, badanego w ruchu drogowym nowego

modelu, umieszcza się np. inne logo lub ozna-

czenie modelu.

Zwykle prototyp z logo Audi i tablicą rejestracyj-

ną IN (Ingolstadt w Niemczech) jest modelem tej

marki. Ople badane w Niemczech mają zwykle

tablice GG, Fordy K, a Porsche S. Z kolei jeśli

w Polsce spotkamy tajemnicze auto z tablicami

SB, to z pewnością może to być jakiś nowy Fiat

z Bielska Białej. Inne litery na rejestracji mogą

wprowadzić obserwatora w błąd. Może się też

zdarzyć, że folia maskująca nie będzie w stanie

zapewnić skutecznego kamuflażu zewnętrzne-

29

TOP

TEMAT