Background Image
Previous Page  43 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 43 / 64 Next Page
Page Background

zwolić producentom wejść na wyższy

poziom zautomatyzowanej jazdy. Do-

datkowo rozwiązanie to umożliwia opty-

malne wykorzystanie hamowania rege-

neracyjnego w pojazdach hybrydowych

i elektrycznych. Kiedy pojazd zwalnia,

silnik elektryczny może ładować akumu-

lator, co z kolei generuje spowolnienie.

Jednak samo spowolnienie nie zawsze

wystarcza, zwłaszcza w przypadku ha-

mowania z dużym opóźnieniem. Dlatego

konieczne jest dodanie również efektu

tarcia. Sprawne połączenie tych dwóch

metod zapewnia optymalne hamowanie

regeneracyjne, które zwiększa odzyski-

wanie energii.

Elektryczny układ hamulcowy daje wiele

korzyści kierowcom w zakresie bezpie-

czeństwa, komfortu i dostosowania do

indywidualnych potrzeb, producentom

pozwala na dalszy rozwój ich pojazdów,

a także przyczynia się do ochrony śro-

dowiska.

Najnowsza wersja systemu Brake-by-wire,

opracowana w ciągu ostatnich kilku lat

przez Brembo, wyróżnia się dużą sku-

tecznością hamowania, która jest porów-

nywalna z samochodami wyposażonymi

w tradycyjne układy. Dzięki zmniejszeniu

czasu na zablokowanie zacisków do 100

ms, technologia ta umożliwia szybszą re-

akcję, w porównaniu z 300-500 ms dla

tradycyjnych układów hamulcowych.

NOWE WYMAGANIA WYNIKAJĄCE

ZE SPECYFIKI PRZYSZŁYCH

POJAZDÓW, ZGODNIE Z KTÓRYMI

POWINNY BYĆ PROJEKTOWANE

UKŁADY HAMULCOWE:

Brak tolerancji na hałas.

Hałas hamowania i wibracje,

mogą odegrać kluczową rolę dla

klienta, szczególnie w segmencie

premium. W przypadku samochodów

elektrycznych sytuacja jest

szczególnie istotna, ze względu na

niższy poziom dźwięków otoczenia.

Redukcja oporu resztkowego.

W pojeździe elektrycznym

zmniejszenie oporu resztkowego

jest ważniejsze niż w tradycyjnym

samochodzie ze względu na bilans

energetyczny pojazdu.

Korozja – materiały cierne – lekka

konstrukcja.

Tarcze i klocki będą rzadziej

używane, dlatego może pojawić

się problem korozji. Ponadto,

po długiej fazie bezczynności,

współczynnik tarcia musi pozostać

wysoki i stabilny. W związku z tymi

wyzwaniami, w przyszłości hamulce

muszą być opracowywane specjalnie

dla pojazdów elektrycznych,

uwzględniając potencjał innowacyjny

w zakresie walki z korozją, tworzenia

materiałów ciernych i lekkich

konstrukcji.

KORZYŚCI DLA PRODUCENTÓW

POJAZDÓW:

Dzięki skróceniu czasu na

opracowanie systemu, okres realizacji

zamówienia został przyspieszony z kilku

miesięcy do kilku tygodni.

System Brake-by-Wire umożliwia

pełną integrację z funkcjami i budową

systemów ADAS, pozwala na zmienną

i regulowaną czułość hamulca oraz

obejmuje hamulec postojowy z tylnym

zaciskiem.

Otwiera szerokie możliwości

nowego rozmieszczenia komponentów

i przeanalizowania budowy samochodów

przez producentów pod kątem

przestrzeni, bezpieczeństwa, masy

i osiągów. W przyszłości pojazdy będą

znacznie różnić się od tych, które

widzimy dzisiaj na drogach. System ten

da większą elastyczność w zakresie

optymalizacji rozkładu masy i ogólnych

osiągów samochodu.

Redukuje emisję CO

2

, ma większą

moc dzięki hamowaniu odzyskowemu

i optymalizacji zużycia energii, ponieważ

jest układem działającym na żądanie.

Integracja systemu z układem

odzyskiwania energii ma na celu

redukcję fazy ładowania akumulatorów

w pojazdach elektrycznych

i hybrydowych.

W przypadku samochodów

z tradycyjnym silnikiem, układ Brake-

by-Wire dodatkowo minimalizuje tzw.

moment resztkowy, czyli niepożądane

tarcie pomiędzy tarczą a klockami

poza fazą hamowania. Momenty

resztkowe hamują pojazd, co

dodatkowo zwiększa zużycie paliwa

i emisję zanieczyszczeń. Zaciski

hydrauliczne Brembo w dużym stopniu

pomagają zredukować ten efekt,

a nowy system robi to jeszcze bardziej

skutecznie.

Oferuje wiele korzyści dla

konwencjonalnych pojazdów. System

ten jest elastyczny i może znaleźć

zastosowanie w wielu modelach

samochodów.

43

POD

LUPĄ