ELEKTRYCZNE HAMULCE POSTOJOWE SĄ DOSTĘPNE W CORAZ WIĘKSZEJ LICZBIE AUT. DLATEGO CONTINENTAL
ATE WPROWADZA NAJWYŻSZEJ KLASY CZĘŚCI ZAMIENNE DO ELEKTRYCZNYCH HAMULCÓW POSTOJOWYCH,
ABY RADOŚĆ Z ICH UŻYTKOWANIA MOGŁA TRWAĆ JAK NAJDŁUŻEJ!
Oszczędność czasu
i pieniędzy
Continental, wychodząc naprzeciw użyt-
kownikom pojazdów i warsztatom uspraw-
niającym pojazdy, wprowadził do oferty
możliwość wymiany poszczególnych po-
dzespołów z zintegrowanego zacisku.
Osobno będzie dostępna część hydrau-
liczna oraz osobno serwomechanizm za-
łączający elektryczny hamulec postojo-
wy. Nie ma potrzeby wymiany całego
zacisku. Oszczędza to czas i pieniądze.
Elektryczne hamulce postojowe Con-
tinental są stosowane w wielu różnych
samochodach grupy Volkswagen, więc
warsztaty mogą uzyskać produkty dla
wielu modeli produkowanych przez VW,
Audi, Škoda i Seat, w tym VW Golf VII
Arteon, Audi A3, Škoda Superb i Seat
Leon. Wkrótce Continental będzie także
oferować części zamienne do elektrycz-
nych hamulców postojowych w pojazdach
wielu innych europejskich producentów.
fot. dostawcy
Elektryczne
HAMULCE POSTOJOWE
Jak to działa?
Naciskając na elektryczny przycisk, wy-
syłamy sygnał do sterownika, który zarzą-
dza pracą elektrycznego hamulca posto-
jowego. Serwomechanizm elektrycznego
hamulca postojowego jest zintegrowany
z zaciskiem hydraulicznym. Hydraulicz-
na część hamulca działa jako hamulec
roboczy. Natomiast serwomechanizm,
załączany sterownikiem, dociska klocek
do tarczy, pełniąc funkcję hamulca po-
stojowego – ale załączany jest prądem
elektrycznym.
Rozwiązanie takie najczęściej spotyka-
ne było w samochodach grupy Audi VW.
Pierwszy taki model mogliśmy spotkać
w samochodach VW Passat B6 od 2005
roku. Od 2013 roku firma Continental ATE
zaczęła wyposażać pojazdy tej grupy,
a w późniejszym czasie również innych
producentów pojazdów, w zintegrowany
elektryczny hamulec postojowy, działa-
jący na tej samej zasadzie. Serwome-
chanizmy sterujące zaciskiem są pod-
dawane bardzo dużym obciążeniom, jak
i działaniom warunków atmosferycz-
nych. Do niedawna serwomechanizm
był dostępny jedynie w ser-
wisach autoryzowanych
jako część OEM. Aby
usprawnić uszkodzony
podzespół, trzeba było
wymienić cały zinte-
growany zacisk.
Rys. 1
Zacisk
elektrycznego hamulca
postojowego
Kompletny zacisk
Continental składa
się z zacisku części
hydraulicznej hamulca
i serwomechanizmu
elektrycznego.
Rys. 2
Serwomechanizm
Continental ATE
Serwomechanizm do
elektrycznego hamulca
postojowego.
48
NASI
DOSTAWCY