Background Image
Previous Page  48 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 48 / 64 Next Page
Page Background

ELEKTRYCZNE HAMULCE POSTOJOWE SĄ DOSTĘPNE W CORAZ WIĘKSZEJ LICZBIE AUT. DLATEGO CONTINENTAL

ATE WPROWADZA NAJWYŻSZEJ KLASY CZĘŚCI ZAMIENNE DO ELEKTRYCZNYCH HAMULCÓW POSTOJOWYCH,

ABY RADOŚĆ Z ICH UŻYTKOWANIA MOGŁA TRWAĆ JAK NAJDŁUŻEJ!

Oszczędność czasu

i pieniędzy

Continental, wychodząc naprzeciw użyt-

kownikom pojazdów i warsztatom uspraw-

niającym pojazdy, wprowadził do oferty

możliwość wymiany poszczególnych po-

dzespołów z zintegrowanego zacisku.

Osobno będzie dostępna część hydrau-

liczna oraz osobno serwomechanizm za-

łączający elektryczny hamulec postojo-

wy. Nie ma potrzeby wymiany całego

zacisku. Oszczędza to czas i pieniądze.

Elektryczne hamulce postojowe Con-

tinental są stosowane w wielu różnych

samochodach grupy Volkswagen, więc

warsztaty mogą uzyskać produkty dla

wielu modeli produkowanych przez VW,

Audi, Škoda i Seat, w tym VW Golf VII

Arteon, Audi A3, Škoda Superb i Seat

Leon. Wkrótce Continental będzie także

oferować części zamienne do elektrycz-

nych hamulców postojowych w pojazdach

wielu innych europejskich producentów.

fot. dostawcy

Elektryczne

HAMULCE POSTOJOWE

Jak to działa?

Naciskając na elektryczny przycisk, wy-

syłamy sygnał do sterownika, który zarzą-

dza pracą elektrycznego hamulca posto-

jowego. Serwomechanizm elektrycznego

hamulca postojowego jest zintegrowany

z zaciskiem hydraulicznym. Hydraulicz-

na część hamulca działa jako hamulec

roboczy. Natomiast serwomechanizm,

załączany sterownikiem, dociska klocek

do tarczy, pełniąc funkcję hamulca po-

stojowego – ale załączany jest prądem

elektrycznym.

Rozwiązanie takie najczęściej spotyka-

ne było w samochodach grupy Audi VW.

Pierwszy taki model mogliśmy spotkać

w samochodach VW Passat B6 od 2005

roku. Od 2013 roku firma Continental ATE

zaczęła wyposażać pojazdy tej grupy,

a w późniejszym czasie również innych

producentów pojazdów, w zintegrowany

elektryczny hamulec postojowy, działa-

jący na tej samej zasadzie. Serwome-

chanizmy sterujące zaciskiem są pod-

dawane bardzo dużym obciążeniom, jak

i działaniom warunków atmosferycz-

nych. Do niedawna serwomechanizm

był dostępny jedynie w ser-

wisach autoryzowanych

jako część OEM. Aby

usprawnić uszkodzony

podzespół, trzeba było

wymienić cały zinte-

growany zacisk.

Rys. 1

Zacisk

elektrycznego hamulca

postojowego

Kompletny zacisk

Continental składa

się z zacisku części

hydraulicznej hamulca

i serwomechanizmu

elektrycznego.

Rys. 2

Serwomechanizm

Continental ATE

Serwomechanizm do

elektrycznego hamulca

postojowego.

48

NASI

DOSTAWCY