Background Image
Previous Page  53 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 53 / 64 Next Page
Page Background

Zbyt mocno

Dokręcenie świecy żarowej zbyt dużym

momentem grozi jej uszkodzeniem (Rys. 3).

W chwili, gdy dolna część świecy żarowej

opiera się już o powierzchnię uszczelniają-

cą, dokręcając ją, powoduje się skręcanie

korpusu. To może doprowadzić do kilku

rodzajów uszkodzeń, z których każde jest

dla świecy żarowej niszczące. Pierwszym

rodzajem uszkodzenia jest uszkodzenie

korpusu przez jego przerwanie („ukrę-

cenie”) tuż pod sześciokątem w okoli-

cach gwintu. Drugim uszkodzeniem jest

wyboczenie korpusu na odcinku między

gwintem a powierzchnią uszczelniającą.

W tym przypadku może dojść do zwarcia

przewodu zasilającego znajdującego się

wewnątrz świecy żarowej do jej obudowy.

Zwiększony moment dokręcania świe-

cy żarowej powoduje też uszkodzenie

uszczelnienia między terminalem a obu-

dową. To da się zauważyć po tym, że mię-

dzy uszczelnieniem z tworzywa sztucz-

nego a korpusem jest luz. Przez ten luz

do wnętrza korpusu mogą się dostawać

takie substancje, jak woda czy olej, po-

wodując albo korozję od wewnątrz świecy

żarowej, albo zwarcie do masy.

Rys. 2

Odprowadzanie ciepła świecy

żarowej do głowicy.

Przewodzenie

ciepła

Ciepło wytwarzane przez

trzpień świecy żarowej

Źródło: NGK

Spark Plug

Europe

Rys. 3

Przykłady uszkodzenia świecy żarowej

spowodowane dokręceniem zbyt dużym momentem.

Przekrój przez obudowę

świecy żarowej

Elektroda wewnętrzna

Luz

Źródło: NGK Spark Plug Europe

CIEPŁO

53

NASI

DOSTAWCY

O FIRMIE NGK SPARK PLUG:

Na świecie: Firma NGK SPARK PLUG jest jednym

z wiodących dostawców części samochodowych oraz

ceramiki technicznej z siedzibą główną w Nagoi (Japonia)

oraz oddziałami i zakładami produkcyjnymi na całym

świecie. Dywizja motoryzacyjna firmy specjalizuje się

w technologiach zapłonu i czujników, dostarczając części

klientom instalującym oryginalne wyposażenie (OE)

na całym świecie. Oferta dla klientów rynku wtórnego

obejmuje świece zapłonowe, świece żarowe, cewki

zapłonowe i przewody pod marką NGK Ignition Parts.

Pod marką NTK Vehicle Electronics firma oferuje sondy

lambda (w tym czujniki NOx), czujniki temperatury spalin

(EGTS), przepływomierze powietrza (MAF) i czujniki

ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym

i ciśnienia doładowania (MAP), a także czujniki prędkości

obrotowej i położenia wałka rozrządu i wału korbowego.

Zatrudniając około 16 000 pracowników, firma generuje

roczny globalny obrót z działalności w branży ceramiki

motoryzacyjnej i technicznej w wysokości około 3,5

miliarda euro. Sprzedaż NGK SPARK PLUG w regionie

EMEA (w tym należących do firmy spółek w UE, Wielkiej

Brytanii, Francji i Eurazji) stanowi 26,1% globalnych

obrotów. NGK SPARK PLUG działa na wszystkich

kontynentach, w skład grupy wchodzi 41 spółek, 29

zakładów produkcyjnych i cztery centra techniczne.

Rynek części zamiennych EMEA: od czasu rozszerzenia

działalności w latach 70. XX wieku poza części

motocyklowe i wejścia w sektor motoryzacyjny firma

NGK SPARK PLUG odnotowała znaczny wzrost na

rynku wtórnym. Dzięki wyjątkowej dbałości o jakość,

technologię oraz badania i rozwój, firma stała się

światowym liderem w dziedzinie świec zapłonowych

i sond oraz wiodącym dostawcą świec żarowych,

cewek zapłonowych i przewodów, a także czujników.

Pod względem organizacyjnym centrala regionalna

NGK SPARK PLUG znajdująca się w Ratingen (Niemcy)

obsługuje rynek części zamiennych w Europie, na Bliskim

Wschodzie i w Afryce. W regionie EMEA firma posiada

dziesięć spółek należących do grupy, zatrudnia ponad

1000 pracowników, a także ma dwa zakłady produkcyjne

we Francji i RPA oraz centrum techniczne w Niemczech.

Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę:

www.ngkntk.com