we aut z bagażami na pokła-
dzie. Przy jednej z prób zło-
żono tylne siedzenie i luzem
położono narty, kaski, buty nar-
ciarskie i walizki w bagażni-
ku. Zderzenie przy prędkości
50 km/h skutkowało „przelo-
tem” bagażu do przodu auta.
Kierowca i pasażer obok zostali
poszkodowani. Oparcia foteli
zostały zdeformowane na wy-
sokości lędźwiowej części krę-
gosłupów. W skrajnej sytuacji
dojść może nawet do poważ-
nego uszkodzenia kręgosłupa.
Gdy bagaże umieszczono w ba-
gażniku i dodatkowo zabezpie-
czono je specjalnymi taśma-
mi, było zdecydowanie lepiej.
Wprawdzie oparcie tylnego
siedzenia zostało mocno ude-
rzone, ale jego zaczepy wy-
trzymały nacisk walizek. Eks-
perci radzą, by tylnych siedzeń
najlepiej w ogóle nie składać.
Gdy istnieje jednak potrzeba
wykorzystania auta osobowe-
go jako bagażówki przy trans-
porcie np. artykułów z mar-
ketu budowlanego czy mebli,
należy wtedy pamiętać o za-
grożeniu.
NIE
LUŹNO LEŻĄCY W SAMOCHODZIE
PRZEDMIOT O WADZE 20 KG,
PODCZAS ZDERZENIA
Z PRĘDKOŚCIĄ 50 KM/H,
UDERZA Z TAKĄ SIŁĄ,
JAKBY WAŻYŁ TONĘ.
TAK
6
BEZPIECZNIK