Background Image
Previous Page  8 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 8 / 36 Next Page
Page Background

TARCZE NAWIERCANE CZY NACINANE? OTO JEST PYTANIE. BEZ OBAW – BREMBO POMOŻE ROZWIĄZAĆ TEN DYLEMAT.

W

porównaniu ze zwy-

kłą tarczą, obie z nich

zapewniają lepsze tar-

cie, szybsze wydalanie gazów

powstających podczas hamo-

wania oraz większą wydajność

na mokrej nawierzchni. Żeby

pomóc lepiej poznać indywi-

dualne cechy każdej z nich,

porównaliśmy tarcze Brembo

Xtra (nawiercane) i Brembo Max

(nacinane) w pięciu aspektach:

1

WALORY ESTETYCZNE

Obie tarcze charakteryzują się

unikatowym i wyrazistym wy-

glądem w porównaniu do kla-

sycznych tarcz hamulcowych

o gładkiej powierzchni. Tarczę

nawiercaną można z łatwością

poznać po znajdujących się na

niej otworach. Tarczę nacinaną

wyróżniają nacięcia na jej po-

wierzchni. Wygląd nawiercanej

tarczy może wydawać się bardziej

agresywny i sportowy, w porów-

naniu do jej nacinanej „kuzynki”.

Jednak o gustach się nie dys-

kutuje. Każdy wybiera według

swoich preferencji.

2

CHŁODZENIE

Zarówno otwory, jak i nacięcia

zostały opracowane po to, by

skuteczniej chłodzić tarczę ha-

mulcową. Dzięki nawiercanym

otworom zdolność rozpraszania

ciepła jest wyższa niż w przypad-

ku tarczy posiadającej nacięcia.

3

ODPORNOŚĆ NA PĘKNIĘCIA

Brembo przeprowadza badania

w warunkach laboratoryjnych

i drogowych na wszystkich tar-

Najlepsze tarcze

DLA CIEBIE

czach, a już szczególnie na

tych, których powierzch-

nia została w jakiś

sposób zmieniona

(np. nawierco-

na lub nacięta).

Badania są prze-

prowadzane po

to, by poprawić

osiągi układu

hamulcowego

oraz jego odpor-

ność na działanie

wysokich tempera-

tur w każdych warun-

kach. To zmniejsza ry-

zyko powstania pęknięć

w tarczach nawiercanych

i nacinanych. Ale w warun-

kach takich, jakie możemy spo-

tkać na torze wyścigowym, tar-

cze nawiercane biją na głowę te

nacinane pod względem wytrzy-

małości mechanicznej.

BREMBO MAX

BREMBO XTRA

WARTO WIEDZIEĆ

Zarówno tarcze Brembo

Xtra jak i Brembo Max

to doskonałe rozwiązanie

dla tych, którzy pragną

przeżyć sportową przygodę

bez rezygnacji z komfortu

jazdy oraz żywotności tarcz

i klocków.

Różnią je walory estetyczne

i pragmatyczne.

Brembo Xtra wybiorą

osoby, które cenią sobie

wygląd zewnętrzny,

ponieważ nawiercane

tarcze kojarzą się

ze sportem.

Brembo Max wybiorą

z kolei osoby praktyczne

– te tarcze nie tylko

są bardziej odporne

na pękanie, ale też można

samemu ocenić ich stopień

zużycia dzięki nacięciom.

4

WSKAŹNIK ZUŻYCIA

Nacięcia na tarczach Brembo

Max pozwalają użytkownikowi

samemu ocenić stopień zuży-

cia tarczy: jeżeli choćby jedno

z nacięć jest niewidoczne, tar-

cza nadaje się do wymiany, po-

nieważ została wykorzystana do

maksimum swoich wartości i nie

gwarantuje obiecywanej począt-

kowo wydajności. Nawiercane

tarcze nie dają użytkownikom

takiej możliwości.

5

WYDAJNOŚĆ

W porównaniu ze zwykłą tar-

czą, tarcze nawiercane i naci-

nane gwarantują lepsze tarcie

w początkowej fazie hamowania.

Są również bardziej responsyw-

ne, a dzięki nim układ hamul-

cowy działa wydajniej. Dzięki

nierównej powierzchni (otwo-

rom lub nacięciom) tarcze te

„czyszczą” klocek, odświeżając

jego powierzchnię cierną. Oby-

dwie przerywają film wodny

podczas jazdy w desz-

czu i zapobiegają

zjawisku fadingu

podczas bardzo

gwałtownego ha-

mowania. Róż-

nice w wydajno-

ści tych dwóch

rozwiązań są

n i e z n a c z n e ,

a korzyści z użyt-

kowania są w tym

aspekcie niemal

identyczne.

fot. dostawcy

8

Z RYNKU