FOTEL PRZYSZŁOŚCI LEXUSA
W 2016 r. zaprezentowano koncepcję siatkowej konstrukcji foteli
samochodowych Lexus Kinetic Seat. Przedstawiamy opis tego projektu:
Ludzki kręgosłup jest fizjologicznie przystosowany do stabilizowania pozycji
głowy. Pozwalając na rotację bioder i klatki piersiowej w przeciwnych
kierunkach, utrzymuje głowę prosto podczas marszu czy biegu. Reagująca na
nacisk ciała oraz siły zewnętrzne ruchoma konstrukcja siedziska i oparcia fotela
poddaje się tego typu skrętom tułowia. Rama fotela opleciona jest wzorowaną
na pajęczynie siatką, z promienistymi włóknami rozchodzącymi się od środka
oparcia. Siatka jest na tyle elastyczna, że ściśle dopasowuje się do kształtu
ciała, przez co wywierany na nią nacisk rozkłada się równomiernie, zapewniając
wygodę podczas długich podróży.
PIERWSZY FOTEL Z ATESTEM AGR ZASTOSOWANO
W OPLU VECTRA/SIGNUM W 2003 R.
18 KIERUNKÓW REGULACJI:
1
aktywny zagłówek (góra/dół oraz przód/tył)
2
podparcie odcinka lędźwiowego (też cztery kierunki)
3
podparcie ud (przód/tył)
4
regulacja pochylenia siedziska (góra/dół)
5
regulacja wzdłużna fotela (przód/tył)
6
regulacja pionowa siedziska (góra/dół)
7
regulowane oparcie (przód/tył)
Wentylacja fotela kierowcy z tapicerką
skórzaną w kompaktowym Oplu Astra
z 2015 r.
Po testach zderzeniowych
sprawdza się także
uszkodzenia foteli. Zdarza się,
że źle zaprojektowane ulegają
odkształceniom i mają zły wpływ na
zdrowie pasażerów.
OSOBA, KTÓRA ROCZNIE
POKONUJE 15 000 KM,
ZA KIEROWNICĄ SPĘDZA
OK. 300 GODZIN, Z CZEGO
AŻ 39 GODZIN STOI
W KORKACH.
6
BEZPIECZNIK