Background Image
Previous Page  6 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 6 / 36 Next Page
Page Background

ROWY POD KĄTEM

Do rowu (gdy np. musimy ominąć powalone

drzewo) należy wjeżdżać pod kątem,

nigdy na wprost. Auto może się wtedy zawiesić

na przednim lub tylnym zderzaku i zakleszczyć

w rowie. Delikatny przejazd pod kątem nie jest

trudny dla aut z napędem 4x4. Modele bez tego

napędu mogą mieć kłopot i lepiej z takiego

przejazdu zrezygnować.

ROZWIEJ WĄTPLIWOŚCI

.

W przypadku stromych zjazdów i podjazdów, jazdy po

zboczu z przechylonym nadwoziem, warto sprawdzić,

czy na torze jazdy nie znajdują się ostre kamienie lub

pnie ściętych drzew. Nie należy wjeżdżać do zalanych

wodą fragmentów trasy, bez zapoznania się z głębokością

rozlewiska. Zwykle auto typu SUV może wjechać do wody

o głębokości ok. 30 cm, auta uterenowione raczej nie powinny

ryzykować, zwłaszcza te z napędem na jedną oś.

JEDŹ POWOLI

.

W przypadku jazdy w terenie (lub

po leśnym nieznanym dukcie) lepiej

ograniczyć prędkość. Ważne jest

także utrzymywanie tempa. Ostre

hamowanie i nagłe przyspieszanie

zmienia charakterystykę auta. Przy

hamowaniu opada przód nadwozia, przy

przyspieszaniu unosi się do góry. Można

więc np. nagle zahaczyć o kamień.

ZDRADLIWY PIASEK

Jeśli piaszczysty odcinek jest krótki, to

można pokonać go siłą rozpędu. Nie należy

przyspieszać, hamować ani zmieniać biegów.

Samochód powinien cały czas jechać ze stałą

i stosunkowo niewielką prędkością. Jeśli się

zakopie, nie wolno mocno dodawać gazu, bo auto

wjedzie głębiej i czeka nas mozolne odkopywanie

auta lub szukanie pomocy. Piaszczyste drogi

są bardzo zdradliwe latem, gdy piach jest suchy

i jesienią, gdy nawierzchnia staje się błotnista.

BEZPIECZNIK

fot. materiały prasowe

6