AKTUALNOŚCI
INTER-NEWS
Światła LED IntelliLux w Astrze
Dynamiczne Renault Mégane
W nowym Oplu Astra debiutuje inteli-
gentny system oświetlenia: matrycowe
reflektory LED IntelliLux, które umożli-
wiają stałą jazdę na światłach drogowych
poza obszarem zabudowanym bez ośle-
piania innych kierowców. To pierwsze
takie rozwiązanie w samochodzie klasy
kompaktowej. Inteligentny i dynamiczny
system IntelliLux LED® automatycznie
i w sposób ciągły dostosowuje się do sytu-
acji w ruchu drogowym. Pozwala na to za-
stosowanie 16 segmentów diodowych –
po 8 z każdej strony pojazdu. Tryb świateł
drogowych jest włączany po opuszczeniu
obszaru zabudowanego, a następnie ma-
tryca automatycznie i nieustannie dosto-
sowuje długość i kształt wiązki świetlnej
do sytuacji na drodze. Na podstawie in-
formacji z kamery zamontowanej z przo-
du pojazdu system rozpoznaje światła
samochodów nadjeżdżających z przeciw-
ka lub znajdujących się przed pojazdem
i automatycznie wyłącza poszczególne
moduły diodowe, które mogłyby oślepiać
innych kierowców. Pozostała część drogi
i jej otoczenie nadal są jasno oświetlone,
tak jak przy włączonych światłach dro-
gowych. Segmenty diodowe są automa-
tycznie ponownie włączane, kiedy światła
innych pojazdów znikną z pola widzenia
kamery.
Kolejna
zaleta
systemu
polega
na wyeliminowaniu mechanicznego
ruchu elementów reflektora. Poszcze-
gólne segmenty diodowe włączają się
i wyłączają w zależności od sytuacji, po-
zwalając realizować dodatkowe funkcje.
(Fot. Opel)
Zaprezentowane we wrześniu na salonie
samochodowym we Frankfurcie, nowe
Renault Mégane zwraca uwagę dyna-
micznym designem nadwozia. W porów-
naniu z Mégane 3 jest o 64 mm dłuższe
(4359 mm) i o 25 mm niższe
(1447 mm), ma szerszy rozstaw kół.
Zmniejszono odstęp pomiędzy kołami
a nadkolem, co wpływa na wyższą jakość
postrzeganą samochodu. Zmiana geome-
trii przedniego koła i większe pochylenie
amortyzatora umożliwiły również zmniej-
szenie odstępumiędzy kołema błotnikiem
podczas jazdy o ok. 25 do 30 mm. Nowe
Renault Mégane zwraca uwagę charakte-
rystycznym przodem, z dużym, pionowo
ustawionym logo, szerokim grillem oraz
chromowanymi elementami ozdobnymi
z przodu i na bokach. Szczególną uwagę
poświęcono aerodynamice nowego mo-
delu. Został on wyposażony w boczne
wloty powietrza, tylne deflektory i ste-
rowane przepustnice, zamykane w celu
zmniejszenia oporów powietrza. Przednie
światła wykorzystują technologię światło-
wodów LED z efektem 3D. Ich charakte-
rystyczny kształt nieco przedłużonej litery
„C”, schodzącej aż do zderzaka. W wyż-
szych wersjach wyposażenia nowe Renault
Mégane dysponuje reflektorami typu Full
LED. Technologia LED Pure Vision,
w porównaniu do świateł halogenowych,
znacząco poprawia widoczność w nocy.
(Fot. Renault)