Background Image
Previous Page  16 / 52 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 16 / 52 Next Page
Page Background

NOWOŚCI ASORTYMENTOWE

INTER-NEWS

Wiosną w warsztatach samochodowych

można zaobserwować większy ruch.

Nic dziwnego, zima zdecydowanie nie

służy czterem kółkom. Piasek i sól

na drogach, opady śniegu, różnice tem-

peratur – to wszystko wpływa na stan

podwozia i nadwozia. Przy okazji prze-

glądu warto zasugerować klientowi wy-

mianę filtra kabinowego – jego funkcją

jest zatrzymywanie piasku, kurzu i róż-

nego rodzaju pyłów. Jeśli nie ma filtra

lub gdy jest on zużyty – wszystkie

te drobiny wpadają wprost do kabiny,

a w konsekwencji – do płuc kierowcy

i pasażerów.

Na rynku istnieje wiele rodzajów filtrów

kabinowych. Wśród ofert producentów

można znaleźć dwa główne typy filtrów:

zwykły oraz węglowy. Najprostsze i naj-

tańsze filtry stanowią jedynie siatkę z ma-

teriału syntetycznego lub bawełny. Nieco

droższe odmiany są dodatkowo wspiera-

ne wkładem papierowym. Filtr węglowy

natomiast ma na swojej powierzchni wę-

giel aktywny, który ma zdolność pochła-

niania wielu niepożądanych substancji.

W odróżnieniu od zwykłego filtra, filtr

węglowy pochłania nie tylko elementy

stałe, ale i część uciążliwych gazów. Węgiel

łączy się z metalami ciężkimi, pochła-

nia opary benzyny i niektóre tlenki. Jest

przy tym bezpieczny dla ludzi i zwierząt.

Przy doborze rodzaju filtra warto wyba-

dać zatem potrzeby kierowcy. Jeśli jest

on alergikiem lub gdy samochodem czę-

sto podróżują dzieci, warto zasugerować

zakup nieco droższego filtra węglowego,

który zabezpieczy kierowcę i pasażerów

przed pyłkami roślin, kurzem, dymem,

cząstkami asfaltu, kwarcu czy drobi-

nami gumy. Dobrą jakość powietrza

wewnątrz kabiny samochodu z pewno-

ścią docenią także zawodowi kierowcy.

W związku z tym, że coraz więcej osób

cierpi na alergię, czyli nieprawidłowe

reakcje układu odpornościowego część

producentów postanowiła wprowadzić

filtry kabinowe dedykowane właśnie dla

nich. Filtry te pokryte są dodatkową po-

włoką biofunkcyjną, która wiąże czynniki

wywołujące alergię, tak zwane alergeny

i zapobiega przedostawaniu się z powie-

trzembakterii i pleśni do wnętrza pojazdu.

Stan filtra kabinowego znacząco wpły-

wa nie tylko na komfort podróży, ale

też – i to przede wszystkim – na zdrowie

wszystkich pasażerów. Dlatego warto

uczulić kierowców na to, że jego wymia-

na ma kluczowe znaczenie dla ich bezpie-

czeństwa i wygody. To stosunkowo nie-

duży wydatek, który z pewnością warto

ponieść.

Objawami zużytego filtra kabinowe-

go jest przykry zapach w środku auta,

mniejsza ilość powietrza tłoczonego

przez dmuchawę, czy też parowanie

szyb. Wymiana powinna następować

co rok lub po każdych przejechanych

20-30 tys km.

z

a

n

i

e

c

z

y

s

z

c

z

o

n

e

p

o

w

i

e

t

r

z

e

C

z

y

s

t

e

p

o

w

i

e

t

r

z

e

Filtr kabinowy, czyli powietrze

ma znaczenie

Zużyty filtr nie spełnia swoich funkcji

Zużycie filtra widać gołym okiem

Istnieje wiele rozmiarów filtrów kabinowych