INTER-NEWS
NOWOŚCI ASORTYMENTOWE
Pod względem wydajności zapłonu
niklowe świece TT dorównują świecom
irydowym i umożliwiają ograniczenie zu-
życia paliwa. Efekt ten osiąga się poprzez
całkowite spalanie mieszanki w cylindrze,
co pozytywnie wpływa również na wydaj-
ność silnika.
• Oszczędność paliwa.
Wyjątkowa
zapłonność zapewnia lepsze spalanie,
umożliwia zapłon ubogich miesza-
nek i przekłada się na rzadsze wy-
padanie zapłonów niż w przypadku
standardowych świec.
• Mniejsza emisja.
Wyższa zapłon-
ność prowadzi do bardziej równo-
miernego spalania, co powoduje
mniejsze zużycie paliwa i znacznie
zredukowaną emisję CO, CO2 i HC
• Skonsolidowany zakres.
Pełna ofer-
ta niklowych świec zapłonowych TT
jest wysoce skonsolidowana i dostęp-
na dla zdecydowanej większości naj-
lepiej sprzedających się samochodów
w Europie.
• Idealne do rozruchu zimnego sil-
nika.
Niższe napięcie potrzebne
do uruchomienia silnika oznacza
szybszy, mocniejszy rozruch nawet
w skrajnie niskich temperaturach.
Iridium TT – wytrzymałość i wydaj-
ność
Nowy produkt DENSO – świeca zapło-
nowa Iridium TT – posiada najmniejszą
na świecie elektrodę środkową o średnicy
0,4 mm oraz igłową elektrodę masową
o średnicy 0,7 mm z wspawanym walcem
platynowym. Dzięki temu świece Iridium
TT zapewniają lepsze osiągi i są bardziej
wytrzymałe niż standardowe świece iry-
dowe, a ich żywotność – która wynosi na-
wet 120 000 km – jest trzy razy dłuższa,
niż zwykłych świec niklowych.
Elektrody zwykłych świec niklowych
to dwie płaskie powierzchnie, które blo-
kują możliwość rozprzestrzeniania się
iskry. W przypadku świec DENSO Iri-
dium TT dwie cienkie elektrody igłowe
(elektroda środkowa jest mniejsza o 0,2
mm od elektrody masowej) pozwalają
iskrze swobodnie się rozprzestrzeniać.
Co więcej, elektroda centralna ze stopu
irydu i rodu – charakteryzującego się naj-
wyższą zawartością irydu na rynku – jak
również platynowy stop, z którego wyko-
nana jest elektroda masowa, gwarantują
wydłużoną żywotność tych świec.
• Znacznie większa wytrzymałość –
żywotność 120 000 km
• Lepsza zapłonność
– mocniejsza
iskra zapewnia skuteczniejszy zapłon
• Zwiększona moc wyjściowa
– ni-
skie wymagane napięcie i wysoka
zapłonność oznaczają lepsze spalanie
• Mniejsza emisja
– wyższa zapłon-
ność prowadzi do bardziej równo-
miernego spalania, co powoduje
mniejsze zużycie paliwa i znacznie
zredukowaną emisję CO, CO
2
i HC
• Zaawansowane technologicznie
–
zapewniają optymalne osiągi silnika
dla szerokiej gamy pojazdów OE
w przystępnej cenie
• Skonsolidowany zakres
– pełna
oferta irydowych świec zapłonowych
TT jest wysoce skonsolidowana i do-
stępna dla zdecydowanej większości
najlepiej sprzedających się samocho-
dów w Europie.
Nr części
Zastosowanie
IK20TT
BMW 3 (E46) (98-05), Suzuki Swift III (05-), VW Polo (6R) (09-)
IK16TT
Mazda 3 (00-09), 2 (07-), VW Golf IV (97-06), Polo (9N) (01-09)
IKH20TT
BMW 3 (E90) (05-), Mercedes C (00-07), Mitsubishi Colt VI (04-)
IKH16TT
Mitsubishi ASX (10-), Micra IV (10-), Toyota Yaris (10-)
IT20TT
Ford Fiesta V (01-08), Focus II (04-), Volvo S40 (04-)
ITV16TT
Ford Mondeo IV (07-), Mazda 3 (09-), 5 (05-), 6 (07-)
ITV20TT
Ford Fiesta VI (08-), Focus III (11-), Mazda 6 (07-), Opel Insignia (08-)
IW20TT
Lada Niva II (02-), Mitsubishi Lancer VII (03-), Renault Laguna (93-01)
IT16TT
Ford Fiesta IV (95-02), Mondeo III (00-07), Mazda 6 (07-), MX-5 (05-)
ITL16TT
Chevrolet Captiva (06-), Chrysler 300C (04-12), PT Cruiser (00-10)
IQ20TT
Lada Priora (08-), Nissan Skyline (98-08), Saab 9-3 (98-03)
IW16TT
Opel Vectra (88-95), Renault Rapid (85-98), Toyota Startlet (P8) (89-96)
IXEH22TT
Nissan Qashqai (07-), Renault Clio III (05-), Twingo II (07-15)
IXEH20TT
Mazda CX-5 (11-), Toyota Avensis (09-), Prius (09-), Yaris (05-)
IQ16TT
Chevrolet Matiz (05-), Saab 9-3 (98-03)
IKBH20TT
Lexus IS II (05-), GS (05-11), LS (06-)
ITF20TT
Chevrolet Camaro (92-), Suburban (91-00), Pontiac Firebird (92-)
ITF16TT
Chevrolet Blazer (82-05), Camaro (70-92), Pontiac Trans Sport (89-97)
IXEH20ETT
Nissan Juke (10-), Micra IV (10-)