Background Image
Previous Page  18 / 52 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 18 / 52 Next Page
Page Background

NOWOŚCI ASORTYMENTOWE

INTER-NEWS

Olej do jazdy w ruchu miejskim

Świat przyspiesza. Nie da się tego nie

zauważyć. Mamy na głowie coraz więcej

obowiązków, nierzadko wymagających

częstego i szybkiego przemieszczania

się po mieście, na krótkich odcinkach,

wykorzystując do tego celu samochód.

Naszapodróż trwa średnio10-15minut.

W tym czasie silnik samochodu nie jest

w stanie nagrzać się do temperatury ro-

boczej. Zarówno podczas tego czasu roz-

grzewania jak i potem po rozgrzaniu sil-

nika często zatrzymujemy się na światłach

i w miejskich korkach. W takim cyklu

zatrzymywanie się i ponowne ruszanie

zajmuje większość czasu jazdy. Eksplo-

atując auto w ruchu miejskim zatrzymań

auta i ponownych cyklów rozpędzania

może następować nawet 18 000 razy

w ciągu tylko jednego roku. Jeśli nasze

auto dodatkowo wyposażone jest w układ

Start-Stop wyłączający silnik podczas po-

stoju, dochodzą cykle zatrzymania silnika

i jego rozruchy, które dodatkowo utrud-

niają ochronę silnika. Właśnie podczas

rozgrzewania silnika oraz cyklów rusza-

nia i zatrzymywania dochodzi do naj-

większego zużycia jednostki napędowej.

Spowodowane jest to niedostateczną

temperaturą oleju silnikowego, ogrom-

nymi obciążeniami, jakim poddawane

są elementy silnika oraz czasowe unie-

ruchamianie silnika. Aby sprostać tym

wymaganiom, inżynierowie Castrol opra-

cowali specjalną linię olejów silnikowych

Castrol Magnatec Stop-Start. Unikalna

technologia Inteligentnych Molekuł spra-

wia, że molekuły oleju Castrol Magnatec

Stop-Start przywierają niczym magnes

do elementów najbardziej narażonych

na zużycie i zapewniają najwyższą ochro-

nę od momentu przekręcenia kluczyka,

niwelując negatywne skutki „zimnego

startu” i fazy rozgrzewania silnika oraz cy-

klów unieruchamiania silnika.

Aby udowodnić skuteczność technologii

Inteligentnych Molekuł, przeprowadzo-

no badanie jakości oleju, według standar-

du API „Sequence IVA Test”, który jest

nieodłączną częścią uzyskiwania norm

API. Badanie to polega na wyznaczeniu

stopnia zużycia wałka rozrządu. Symu-

lowane są w nim warunki pracy silnika

w trakcie fazy jego rozgrzewania, a więc

pod obniżoną temperaturą oleju i płynu

chłodzącego. Wykonuje się je na nissan-

-owskim silniku KA24E. Jest to silnik

benzynowy, cztero cylindrowy, o pojem-

ności 2.4 l. Standardowy test Sekwencyj-

ny IVA trwa 100 godzin, i jest podzie-

lony na 100 cykli badawczych. Każdy

cykl składa się z dwóch faz: 50 i 10 mi-

nutowej. W pierwszej fazie silnik pracu-

je na biegu jałowym, temperatura oleju

wynosi 49°C, a płynu chłodzącego 50°C,

natomiast w drugiej fazie silnik pracuje

z wyższą prędkością obrotową (1500 obr/

min), temperatury płynów roboczych

są tylko nieznacznie wyższe. Po zakończe-

niu testu, każda z krzywek wałka rozrzą-

du mierzona jest specjalnym przyrządem

mikrometrycznym w 7 miejscach. Daje

to razem 84 pomiary wałków rozrządu

w każdym prowadzonym teście silniko-

wym. Wyniki badań obrazują stopień zu-

życia krzywek wałka rozrządu na danym

oleju silnikowym i dają się łatwo porów-

nywać pomiędzy testowanymi olejami.

W trakcie testów oleju Castrol Magnatec

Stop-Start, stwierdzono 7 krotnie mniej-

sze zużycie krzywek wałków rozrządu, niż

na oleju referencyjnym spełniającym kla-

syfikację jakościową API SN. Aby mieć

stuprocentową pewność skuteczności

ochrony olejów Castrol Magnatec Stop-

-Start, test Sekwencyjny IVA wydłużono

do 300 godzin. Wyniki są jednoznaczne

– olej Castrol Magnatec Stop-Start cały

czas zapewnia doskonałą ochronę krzy-

wek wałka rozrządu, nawet nie zbliżając

się do wartości granicznych dla limitu

API SN, podczas gdy olej referencyjny

zakończył test po 200 godzinach całkowi-

tym zniszczeniem wałka rozrządu.

Test Sekwencyjny IVA dowiódł wysokiej

skuteczności ochronnej olejów Castrol

Magnatec Stop-Start, dlatego też można

polecić go każdemu kierowcy, użytkujące-

mu często swoje auto na krótkich dystan-

sach, w ciężkich, miejskich warunkach

ruchu drogowego lub z wykorzystaniem

systemów Start -Stop.