AKTUALNOŚCI - RYNEK
10
–
PIASEK
w tym trybie można wyko-
rzystywać równoczesny uślizg wzdłużny
obydwu przednich kół, by skutecznie po-
ruszać się na grząskiej nawierzchni i ogra-
niczać ryzyko ugrzęźnięcia. Tryb ten dzia-
ła do prędkości 120 km/h, po osiągnięciu
której system automatycznie wraca do try-
bu „Standard”.
–
OFF-ROAD
tryb ten imituje działanie
mechanizmu różnicowego o ograniczo-
nym poślizgu, dzięki czemu umożliwia
ruszenie w trudnych warunkach na-
wierzchni poprzez skierowanie maksymal-
nej ilości siły napędowej na to z kół, które
ma w danej chwili większą przyczepność.
Tryb działa do prędkości 80 km/h, po któ-
rej osiągnięciu system automatycznie wra-
ca do trybu „Standard”.
–
ŚNIEG
tryb ten natychmiast dostoso-
wuje do aktualnego stanu przyczepności
stopień uślizgu wzdłużnego każdego z na-
pędzanych kół, dzięki czemu pozwala spo-
kojnie i bezpiecznie pokonywać zaśnie-
żone drogi. Natychmiast po osiągnięciu
prędkości 50 km/h system wraca do trybu
„Standard”.
–
ESP OFF
służy do wyłączenia systemu
ESP (wyłączenie działa tylko do prędkości
50 km/h).
Zwiększona trakcja Citroëna C4 Cactus
Rip Curl gwarantuje kierowcy oraz pasa-
żerom jedyne w swoim rodzaju doznania
prowadzenia i jazdy, bez względu na porę
roku i cel podróży.
(Fot. Citroën)
Mocniejsze Porsche
20 lat po premierze pierwszej ge-
neracji Porsche Boxster producent
z Zuffenhausen restrukturyzuje swoją
ofertę roadsterów z silnikiem umiesz-
czonym centralnie. Ich nowe wcielenie
nosi oznaczenia 718 Boxster oraz 718
Boxster S.
Dwuosobowe kabriolety są teraz moc-
niejsze, a jednocześnie bardziej oszczęd-
ne. Sercem najnowszej serii jest nowo
opracowany, 4-cylindrowy silnik typu
bokser z turbodoładowaniem. Porsche
718 Boxster dysponuje 2-litrową jed-
nostką o mocy 220 kW (300 KM), a 718
Boxster S – 2,5-litrową, o mocy 257 kW
(350 KM). Ta druga wyróżnia się turbo-
sprężarką o zmiennej geometrii łopatek.
Względem poprzedniego Boxstera im-
ponuje zarówno przyrost mocy – w obu
modelach wynosi on 26 kW (35 KM), jak
i oszczędność nowych silników. Zużycie
paliwa spadło tu nawet o 13%.
Standardowo obie „718” wyposażone
są w 6-biegową przekładnię manualną.
Na życzenie dostępna jest dwusprzęgło-
wa przekładnia Porsche Doppelkupplung
(PDK), teraz wyposażona w oszczędzające
paliwo wirtualne biegi.
Z boku nowy model można rozpoznać
między innymi za sprawą na nowo sty-
lizowanych lusterek i osłon progowych.
W drzwiach pojawiły się pozbawione
dodatkowej obudowy klamki, a model
718 Boxster S w standardzie otrzymuje
nowe, 19-calowe obręcze. Na życzenie
można zamówić obręcze o średnicy 20 cali.
(Fot. Porsche)