24
NASI DOSTAWCY
Małe ale jakie skuteczne!
Fachowa naprawa układu hamulcowe-
go bez specjalistycznych przyrządów
z oferty ATE nie byłaby prawdopodob-
nie możliwa. W tym artykule prezentu-
jemy najbardziej popularne produkty,
które znajdą zastosowanie w każdym
warsztacie samochodowym.
Z pomocą Ręcznego zestawu do śrub za-
bezpieczających tarcze hamulcową ATE
(Rys. 1) można w łatwy sposób wykręcić
śruby nawet, jeśli mamy do czynienia z za-
awansowaną korozją.
Przy zintegrowanych łożyskach kompak-
towych w tarczy lub bębnie hamulcowym,
gdy nie stosuje się urządzeń specjalistycz-
nych do tego przeznaczonych, często do-
chodzi do montażu nieosiowego. Podczas
próby demontażu tarczy lub bębna, łoży-
ska kół ulegają uszkodzeniu. Zestaw ATE
Tulei montażowych obejmuje pasujące
tulejki o prawie każdej wymaganej średni-
cy do takiego serwisu. Przy dopasowaniu
właściwej tulei redukujemy możliwość
nieosiowego montażu i wymiana zestawu
tarcz/bębnów staje się dziecinnie prosta!
Często ciasne usytuowanie zacisków
hamulcowych
utrudnia
odkręcanie
i dokręcanie sworzni prowadzących
za pomocą standardowych narzędzi.
Zestaw nasadowych kluczy imbusowych
ATE idealnie nadaje się do wykręcania
i wkręcania sworzni prowadzących w za-
ciskach. W zestawie znajdują się klucze
nasadowe w najbardziej popularnych
rozmiarach 6mm, 7mm, 8mm i 9mm.
Pierścieniowa grzechotka o przegubowej
głowicy jest idealnym dopełnieniem kom-
pletu. Krótka konstrukcja kluczy nasado-
wych i przegubowa grzechotka umożli-
wiają wygodną pracę nawet w najtrudniej
dostępnych miejscach.
Po określonym czasie eksploatacji zaci-
sku należy wymienić tuleje gumowe wraz
ze sworzniami prowadzącymi w zaciskach
hamulcowych ATE. Otwory montażo-
we w obudowie zacisku są często mniej
lub bardziej skorodowane. Powoduje
to zakleszczenie tulei prowadzącej, w któ-
rej z kolei blokują się sworznie prowadzą-
ce. Zacisk taki nie pracuje poprawnie,
co w efekcie prowadzi do uszkodzeń tar-
czy hamulcowej i poważniejszych proble-
mów z hamulcem.
Do szlifowania otworów montażowych
po wymontowaniu starych tulei prowa-
dzących znakomicie nadaje się szczotka
do honowania ATE, która pozwala uzyskać
efekt metalicznej czystości. Dzięki specjal-
nie dopasowanym wymiarom, szczotka
do honowania gwarantuje doczyszczenie
otworu z równoczesną ochroną przed
uszkodzeniem. Po wyczyszczeniu otworów
w obudowie zacisku należy posmarować
je cienką warstwą smaru do cylinderków
ATE. W ten sposób zapobiega się korozji
i ułatwia montaż tulei prowadzących.
Kolejne miejsce narażone na korozję
i rdzę, to piasta koła. Tylko idealnie czy-
sta (i prosta) piasta zabezpiecza przed
niechcianymi reklamacjami tarcz hamul-
cowych. ATE już od wielu lat oferuje
różnego rodzaju przyrządy do szybkiego
i efektywnego usuwania rdzy z piasty koła.
Obecnie pojawiła się już kolejna genera-
cja przyrządów do szybkiego, skuteczne-
go i ekonomicznego czyszczenia piast kół
i szpilek. Przykładem nowości jest Ze-
staw do czyszczenia piast ze szpilkami 2.1
(Rys. 5).
Składa się on z aluminiowego uchwytu
talerzowego mocowanego do wiertarki.
Tarcze czyszczące, dołączone do zesta-
wu w dwóch rozmiarach, utrzymywane
są w mocowaniu za pomocą zamknię-
cia na rzep. Przeniesienie siły z uchwytu
na tarczę czyszczącą następuje poprzez
ośmiokątne kształtowe połączenie, dzię-
ki czemu możliwe jest przenoszenie wy-
sokich momentów obrotowych. Otwór
w środkowej części tarczy zapewnia pro-
wadzenie przyrządu na szpilce koła, sku-
tecznie zapobiegając jego ześliźnięciu
i gwarantując optymalny efekt czyszczenia
wokół szpilki.
Sam proces czyszczenia trwa nie więcej niż
10 sekund na jedną szpilkę koła. Ponieważ
tarcza czyszcząca całą powierzchnią przy-
lega do piasty koła, wystarcza ona na ok.
400 zastosowań.
Rys. 1 ręczny zestaw do śrub zabezpieczających ATE
Rys. 2 Tuleje montażowe ATE
Rys. 3 Zestaw kluczy imbusowych ATE
Rys. 5 Zestaw do czyszczenia piast ze szpilkami 2.1 ATE
Rys. 4 Szczotka do honowania ATE