26
NASI DOSTAWCY
Irydowe i niklowe świece zapłonowe TT Denso
Skonsolidowana oferta świec zapłono-
wych TT przeznaczona dla klientów
rynku wtórnego zapewnia szerokie po-
krycie najlepiej sprzedających się samo-
chodów w Europie.
Linia świec zapłonowych Denso TT skła-
da się z niklowych świec TT oraz irydo-
wych świec TT. Niklowe świece zapło-
nowe TT zostały wprowadzone na rynek
wtórny w 2011 roku i szybko zyskały
uznanie klientów w całej Europie; z ko-
lei w 2015 roku miała miejsce premiera
nowych świec zapłonowych Iridium TT.
Obecnie linia świec zapłonowych TT
Denso – obejmująca zarówno niklowe
świece TT, jak i Iridium TT – składa się
z 35 numerów katalogowych, które po-
krywają ponad 90% europejskiego parku
pojazdów.
Innowacyjna technologia świec zapłono-
wych TT Denso jest wynikiem wielu lat
badań i testów przeprowadzonych w cen-
trum inżynieryjnym Denso w Japonii.
Opatentowane świece zapłonowe Denso
TT są produkowane z wykorzystaniem
technologii Super Ignition Plug (SIP) i za-
pewniają wyjątkową niezawodność, niższe
emisje oraz oszczędność paliwa.
Niklowe TT – wysoka wydajność,
niższe koszty
Opatentowana przez Denso niklowa
świeca zapłonowa TT posiada środkową
elektrodę wykonaną ze stopu niklowego
o średnicy 1,5 mm oraz wysuniętą „bliź-
niaczą” elektrodę masową o tej samej
średnicy. Charakteryzuje się doskonałą
wydajnością zapłonu, a konstrukcja świe-
cy nie wymaga stosowania drogich metali
szlachetnych.
Niklowe świece zapłonowe TT to pierw-
sze świece zapłonowe z cienkimi elektro-
dami wyprodukowane bez użycia metali
szlachetnych. Elektrody świecy TT są wy-
konane ze stopu niklowego i mają średni-
cę 1,5 mm, są zatem cieńsze od elektrod
zwykłych świec niklowych. Dzięki tej wy-
jątkowej konstrukcji niklowe świece za-
płonowe Denso TT wytwarzają mocniej-
szą iskrę i zapewniają bardziej skuteczny
zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej.
Pod względem wydajności zapłonu niklo-
we świece TT dorównują standardowym
świecom irydowym i umożliwiają ogra-
niczenie zużycia paliwa. Efekt ten osiąga
się poprzez całkowite spalanie mieszanki
w cylindrze, co pozytywnie wpływa rów-
nież na wydajność silnika.
• Oszczędność paliwa - Wyjątkowa za-
płonność zapewnia lepsze spalanie,
• Mniejsza emisja - Wyższa efektyw-
ność zapłonu prowadzi do bardziej
równomiernego spalania, co powo-
duje mniejsze zużycie paliwa i znacz-
nie zredukowaną emisję CO, CO
2
i HC ,
• Skonsolidowany zakres - Pełna ofer-
ta niklowych świec zapłonowych TT
jest wysoce skonsolidowana i dostęp-
na dla zdecydowanej większości naj-
lepiej sprzedających się samochodów
w Europie,
• Idealne do rozruchu zimnego silnika
- Wymagane niższe napięcie zapło-
nowe potrzebne do uruchomienia
silnika oznacza szybszy, mocniejszy
rozruch nawet w skrajnie niskich
temperaturach.
IridiumTT – wytrzymałość i wydajność
Świece zapłonowe Iridium TT posiadają
najmniejszą na świecie elektrodę środkową
o średnicy 0.4 mm oraz igłową elektrodę
masową o średnicy 0.7 mm z wspawanym
walcem platynowym. Dzięki temu świe-
ce Iridium TT zapewniają lepsze osiągi
i są bardziej wytrzymałe niż standardowe
świece irydowe, a ich żywotność – która
wynosi 120.000 km – jest trzy razy dłuż-
sza, niż zwykłych świec niklowych.
Elektrody zwykłych świec niklowych
to dwie szerokie, płaskie powierzchnie,
które blokują wydajną możliwość rozprze-
strzeniania się płomienia w komorze spa-
lania. W przypadku świec Denso Iridium
TT dwie cienkie elektrody igłowe (elek-
troda środkowa jest mniejsza o 0,2 mm
od elektrody masowej) umożliwiają iskrze
znacznie lepszy dostęp do mieszanki pa-
liwowo-powietrznej i ostatecznie lepsze
rozprzestrzenianie się płomienia w komo-
rze spalania. Co więcej, elektroda środko-
wa wykonana ze stopu irydu i rodu – cha-
rakteryzującego się najwyższą zawartością
irydu na rynku – jak również elektroda
masowa z wspawanym walcem platyno-
wym, gwarantują wydłużoną żywotność
tych świec.
• Znacznie większa wytrzymałość -
Żywotność 120.000 km.
• Lepsza zapłonność Mocniejsza iskra
zapewnia skuteczniejszy zapłon.
• Zwiększona moc wyjściowa - Niższe
wymagane napięcie zapłonowe i wy-
soka zapłonność oznaczają lepsze spa-
lanie.
• Mniejsza emisja - Wyższa efektyw-
ność zapłonu prowadzi do bardziej
równomiernego spalania, co powo-
duje mniejsze zużycie paliwa i znacz-
nie zredukowaną emisję CO, CO
2
i HC.
• Zaawansowane
technologicznie
i w przystępnej cenie Zapewniają
optymalne osiągi silnika i równolegle
są tańszą alternatywą także dla nowych
modeli samochodów, które fabrycznie
miały montowane świece zapłonowe
zawierające metale szlachetne OE.