40
NASI DOSTAWCY
ZF Aftermarket – kompleksowy pakiet
do wymiany oleju
• ZF Aftermarket dostarcza warszta-
tom właściwy olej do automatycz-
nych skrzyń biegów w pojazdach
osobowych,
• Modułowe zestawy do wymiany
oleju umożliwiają szybką i łatwą
wymianę,
• Specjalistyczne porady dotyczące
wymiany oleju, pozwalają zopty-
malizować procedurę.
Modułowe zestawy do wymiany oleju
ZF Aftermarket pasują do ponad 600
typów pojazdów, wyposażonych w 5-,
6- i 8-biegową automatyczną skrzynię
biegów ZF. Dzięki temu warsztaty mają
skrojony na miarę pakiet, zawierający
wszystkie niezbędne części do wymiany
oleju przekładniowego z jednego źró-
dła: warsztaty nie muszą już wyszuki-
wać i zamawiać poszczególnych części.
ZF udostępnia także przydatne porady
dotyczące serwisowania, umożliwiające
profesjonalne zastosowanie zestawów
do wymiany oleju: użycie właściwego
oleju przekładniowego we właściwy
sposób i we właściwym czasie ma istot-
ne znaczenie dla uniknięcia uszkodzeń
części oraz właściwej pracy przełożeń
i funkcjonalności skrzyni biegów. ZF
Aftermarket udostępnia także film wi-
deo „ZF Workshop Hangout”, zapew-
niający szczegółowy wgląd w kolejne
etapy wymiany oleju.
Wszystkie skrzynie biegów ZF są napeł-
nione półsyntetycznym lub syntetycznym
olejem klasy premium ZF-LifeguardFluid,
który zapewnia najlepszą możliwą jakość:
może on jednak ulec przedwczesnemu
zestarzeniu, w sytuacji nadmiernego ob-
ciążenia przekładni wynikającej chociażby
z częstego ciągnięcia przyczepy lub dyna-
micznej jazdy. Warsztaty powinny zalecać
wymianę oleju po przejechaniu 100 tys.
kilometrów, aby zapewnić dłuższą żywot-
ność skrzyni biegów. Wraz z zestawami
do wymiany oleju od ZF Aftermarket,
warsztaty otrzymują wszystkie elementy
potrzebne do szybkiej, wydajnej i łatwej
wymiany oleju, dzięki czemu stają się pro-
fesjonalnym i rekomendowanym dostaw-
cą takiej usługi dla klientów.
Oszczędność czasu i pieniędzy
Modułowe zestawy do wymiany oleju
ZF Aftermarket zawierają filtr, uszczel-
ki, śruby, magnesy i miskę olejową –
czyli wszystkie niezbędne komponenty
do przeprowadzenia wymiany oleju w sa-
mochodach osobowych z 5 i 6-biegowy-
mi automatycznymi skrzyniami biegów.
Aftermarketowa jednostka grupy ZF roz-
szerzyła swoją ofertę o zestawy do 8-bie-
gowych automatycznych skrzyń biegów.
W celu zapewnienia maksymalnej ela-
styczności warsztatów wszystkie zestawy
są dostępne z 7-litrowymi pojemnikami
odpowiedniego oleju ZF-LifeguardFluid
lub bez niego. ZF-LifeguardFluid 9 jest
także dostępny osobno w opakowaniu
o pojemności 1 litra. Ponadto, ZF-Life-
guardFluid 5, 6 i 8 są dostępne osobno
w 20-litrowych kanistrach, zapewniają-
cych wsparcie dla warsztatów potrzebują-
cych większych ilości.
Specjalistyczne porady, prowadzące
do sprawnej wymiany oleju
ZF Aftermarket wspiera swoich partne-
rów zarówno wysoką jakością, jak rów-
nież innowacyjnymi produktami oraz
wyczerpującymi usługami, takimi jak
najnowsze informacje techniczne i szko-
lenia. W celu dostarczenia kompleksowej
i profesjonalnej usługi z zakresu wymiany
oleju przekładniowego, ZF Aftermarket
zaleca warsztatom, aby zawsze ściśle prze-
strzegały instrukcji przekazanych przez
producenta pojazdu. Dodatkowo, zaleca
uwzględnienie następujących punktów
w procedurze wymiany oleju:
• Nigdy nie należy uruchamiać sil-
nika ani holować pojazdu bez ole-
ju w skrzyni biegów. Upewnij się,
że silnik ostygł i znajduje się na biegu
neutralnym przed podjęciem każdej
naprawy przy pojeździe.
• Wymiana miski olejowej wymaga
precyzji: podczas demontażu sta-
rej miski należy najpierw zluzować
wszystkie śruby.
• W określonej kolejności, aby uniknąć
zniekształcenia. Dotyczy to również
przykręcania nowej miski z uszczel-
ką — w odwrotnej kolejności. Tutaj
również należy zwrócić uwagę na pra-
widłowy moment dokręcania śrub.
• Przed wlaniem oleju należy usunąć
wszelkie pozostałości zużytego oleju.
Zalecane jest używanie ZF-Lifegu-
ardFluid pasującego do konkretnej
skrzyni biegów — bez dodatków, po-
nieważ zmiana składu chemicznego
oleju może doprowadzić do uszko-
dzenia skrzyni biegów i jej kompo-
nentów.
• Poziom oleju przekładniowego musi
być dokładnie zgodny z podaną spe-
cyfikacją napełniania. Jeśli będzie go
zbyt mało, skrzynia biegów ulegnie
zniszczeniu. Jeśli poziom oleju będzie
zbyt wysoki, jego nadmiar będzie
po podgrzaniu wyciekał ze skrzy-
ni biegów przez otwór przelewowy
i może ulec zapłonowi po zetknięciu
z rozgrzanymi częściami układu wy-
dechowego.
ZF Workshop Hangout
Aby zapewnić warsztatom dodatkowe
wsparcie przydatnymi poradami, ZF Af-
termarket stworzyło film ZF Workshop
Hangout, zawierające praktyczne porady
związane z wykonywaniem profesjonalnej
wymiany oleju z wykorzystaniem zesta-
wu do wymiany oleju ZF Aftermarket.
To i inne nagrania Hangout z porada-
mi są dostępne do oglądania w serwisie
YouTube.