39
PORADY
14. Wykręcić śruby mocujące koło paso-
we paska wielorowkowego (4 szt.).
15. Zdemontować koło pasowe paska
wielorowkowego.
16. Zdjąć dolną osłonę paska zębatego.
(Rys. 5 nr 1).
17. Zdjąć środkową osłonę paska zębate-
go (Rys. 5 nr 2).
18. Ustawić silnik w GMP na 1 cylin-
drze obracając wałem korbowym
w prawo. Zwrócić uwagę na znacznik
na kole zębatym wałka rozrządu. Seg-
ment zębaty na kole zębatym wałka
rozrządu winien znajdować się u góry
(Rys. 6 nr 1).
19. Założyć narzędzie blokujące wału
korbowego (T 10100) (Rys. 7 nr 1)
na koło zębate rozrządu (Rys. 7 nr 2).
20. Znaczniki wału korbowego i narzę-
dzia blokującego wału korbowego
(T 10100) powinny znajdować się
w jednej linii (Rys. 7 nr 3 i 4).
21. Narzędzie blokujące wału korbowe-
go (T 10100) powinno być włożone
do oporu w otwór obudowy uszczel-
niacza przodu wału.
22. Założyć kołek blokujący na koło wał-
ka rozrządu (Rys. 6 nr 2).
23. Poluzować śruby na kole wałka roz-
rządu (Rys. 6 nr 3). Użyć narzę-
dzia blokującego (T 10172, OE T
10172/4).
24. Poluzować nakrętkę rolki napinającej
(Rys. 8 nr 1).
25. Przekręcić mimośród rolki napinają-
cej (Rys. 8 nr 3) kluczem imbusowym
(T 10264) w kierunku przeciwnym
do ruchu wskazówek zegara, dopóki
nie odsłoni się otwór blokujący rolki
napinającej i nie będzie można zablo-
kować jej za pomocą trzpienia blo-
kującego rolkę napinającą T 10265
(Rys. 8 nr 2).
26. Przekręcić mimośród rolki napina-
jącej za pomocą klucza imbusowego
w kierunku zgodnym z ruchem wska-
zówek zegara do ogranicznika maksy-
malnego obciążenia.
27. Dokręcić lekko nakrętkę rolki napi-
nającej (Rys. 8 nr 1).
28. Zdjąć pasek zębaty rozpoczynając
od rolki prowadzącej a następnie
z kół zębatych.
29. Zdemontować rolkę prowadzącą.
30. Zdemontować pompę wody.
31. Oczyścić powierzchnię bloku w miej-
scu przylegania obudowy pompy
wody. (Rys. 9).
Rys. 5 - Osłony paska rozrządu: dolna [1]
i środkowa [2]
Rys. 6 - Położenie znacznika na kole zębatym wałka
rozrządu [1] przy GMP wału korbowego oraz sposób
zablokowania wałka rozrządu za pomocą narzędzia
nr 3359 [2]. Śruby koła zębatego wałka rozrządu – [3]
Rys. 8 - Układ napinacza paska rozrządu: nakrętka rol-
ki napinającej [1], trzpień blokujący rolkę napinającą T
10265 [2], mimośród rolki napinającej [3]
Rys. 9 - Miejsce osadzenia pompy wody w bloku.
Rys. 7 - Ustawienie blokady nr T 10100 [1] na kole zębatym rozrządu [2] oraz ustawienie wzajemne znaczników blokady
[3] i koła zębatego [4]