Background Image
Previous Page  39 / 52 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 39 / 52 Next Page
Page Background

39

PORADY

14. Wykręcić śruby mocujące koło paso-

we paska wielorowkowego (4 szt.).

15. Zdemontować koło pasowe paska

wielorowkowego.

16. Zdjąć dolną osłonę paska zębatego.

(Rys. 5 nr 1).

17. Zdjąć środkową osłonę paska zębate-

go (Rys. 5 nr 2).

18. Ustawić silnik w GMP na 1 cylin-

drze obracając wałem korbowym

w prawo. Zwrócić uwagę na znacznik

na kole zębatym wałka rozrządu. Seg-

ment zębaty na kole zębatym wałka

rozrządu winien znajdować się u góry

(Rys. 6 nr 1).

19. Założyć narzędzie blokujące wału

korbowego (T 10100) (Rys. 7 nr 1)

na koło zębate rozrządu (Rys. 7 nr 2).

20. Znaczniki wału korbowego i narzę-

dzia blokującego wału korbowego

(T 10100) powinny znajdować się

w jednej linii (Rys. 7 nr 3 i 4).

21. Narzędzie blokujące wału korbowe-

go (T 10100) powinno być włożone

do oporu w otwór obudowy uszczel-

niacza przodu wału.

22. Założyć kołek blokujący na koło wał-

ka rozrządu (Rys. 6 nr 2).

23. Poluzować śruby na kole wałka roz-

rządu (Rys. 6 nr 3). Użyć narzę-

dzia blokującego (T 10172, OE T

10172/4).

24. Poluzować nakrętkę rolki napinającej

(Rys. 8 nr 1).

25. Przekręcić mimośród rolki napinają-

cej (Rys. 8 nr 3) kluczem imbusowym

(T 10264) w kierunku przeciwnym

do ruchu wskazówek zegara, dopóki

nie odsłoni się otwór blokujący rolki

napinającej i nie będzie można zablo-

kować jej za pomocą trzpienia blo-

kującego rolkę napinającą T 10265

(Rys. 8 nr 2).

26. Przekręcić mimośród rolki napina-

jącej za pomocą klucza imbusowego

w kierunku zgodnym z ruchem wska-

zówek zegara do ogranicznika maksy-

malnego obciążenia.

27. Dokręcić lekko nakrętkę rolki napi-

nającej (Rys. 8 nr 1).

28. Zdjąć pasek zębaty rozpoczynając

od rolki prowadzącej a następnie

z kół zębatych.

29. Zdemontować rolkę prowadzącą.

30. Zdemontować pompę wody.

31. Oczyścić powierzchnię bloku w miej-

scu przylegania obudowy pompy

wody. (Rys. 9).

Rys. 5 - Osłony paska rozrządu: dolna [1]

i środkowa [2]

Rys. 6 - Położenie znacznika na kole zębatym wałka

rozrządu [1] przy GMP wału korbowego oraz sposób

zablokowania wałka rozrządu za pomocą narzędzia

nr 3359 [2]. Śruby koła zębatego wałka rozrządu – [3]

Rys. 8 - Układ napinacza paska rozrządu: nakrętka rol-

ki napinającej [1], trzpień blokujący rolkę napinającą T

10265 [2], mimośród rolki napinającej [3]

Rys. 9 - Miejsce osadzenia pompy wody w bloku.

Rys. 7 - Ustawienie blokady nr T 10100 [1] na kole zębatym rozrządu [2] oraz ustawienie wzajemne znaczników blokady

[3] i koła zębatego [4]