Background Image
Previous Page  46 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 46 / 64 Next Page
Page Background

46

NASI DOSTAWCY

Piasta koła, pomimo licznych zmian

konstrukcyjnych, niezmiennie odgrywa

kluczową rolę w układzie przeniesienia

napędu. Lider tego segmentu, firma

SKF, wprowadziła w ostatnim czasie

kilka ważnych modyfikacji.

W starszych modelach Renault takich jak

Clio II czy Megane I w konstrukcji OE

(77 01 463 523) stosowany jest uszczel-

niacz z osiową wargą od strony montażo-

wej piasty, podczas gdy SKF VKBA 969

stosuje uszczelniacz o podwójnej wardze

na obu stronach piasty, co eliminuje ryzy-

ko niewłaściwego założenia, a tym samym

ułatwia i przyspiesza jej wymianę.

Z kolei w modelach Renault Espace I/

II, Megane I, Safrane i Scenic stosowana

była piasta z uszczelnieniem osiowym (OE

77 01 204 667). W jej miejsce SKF pro-

ponuje nową konstrukcję (VKBA 968),

w której także zastosowano uszczelnienie

z podwójną wargą. Różnice widoczne

są również w sposobie obrobienia korpusu

piasty, jednak w żaden sposób nie zmienia

to jej mocowania.

Pierścień

uszczelniający

występuje

od teraz (partie produktów od kodu

13O) w zestawie piasty koła SKF VKBA

3568. Bez względu na stopień zużycia

pierścienia, należy go obowiązkowo zde-

montować i wymienić na nowy podczas

wymiany piasty. Zestaw ten przeznaczony

jest do wybranych modeli Skoda Fabia

i Volkswagen Polo, w których fabrycznie

stosowano piastę o nr OE 6Q0 407 621

AB, 6Q0 407 621 BK, 6Q0 407 621 BP

i osobny pierścień uszczelniający 6Q0 407

623 C.

Zestaw o podobnej zawartości (partie

produktów od kodu 24O) SKF prze-

znaczył do wybranych modeli Audi A1

i A2, SEAT Cordoba, Ibiza IV/V i Toledo

IV, Skoda Fabia, Rapid i Roomster oraz

Volkswagen Fox i Polo. Nowa referencja

VKBA 3569 odpowiada oryginalnej pia-

ście 6C0 407 621 i 6R0 407 621 A oraz

uszczelnieniu 6Q0 407 623 E.

Firma SKF udoskonaliła również kon-

strukcję piasty koła do wybranych modeli

Alfa Romeo 159, Brera i Spider (nr OE

71753815). Zmiany w referencji VKBA

6582 dotyczą wewnętrznego kołnierza

piasty koła, przy zachowaniu dotychcza-

sowego sposobu montażu.

Integralną częścią zestawu VKBA 3601

(partie produktów od kodu 214N) został

pierścień ABS, który należy obowiązkowo

wymienić razem z nową piastą koła. Refe-

rencja ta przeznaczona jest do wybranych

modeli Opel/Vauxhall Corsa C i Tigra,

w którym stosowano elementy o nr OE

16 04 007 i 9296286.

Nowy zestaw (VKBA 3667) opracowano

też do BMW 3 i Z4. Zawiera on zmody-

fikowany korpus z podwójnym uszczel-

nieniem kasetowym oraz dekielek, który

jest integralną częścią konstrukcji, a jego

montaż jest obowiązkowy. Przed przystą-

pieniem do wymiany bezwzględnie należy

zdemontować oryginalną osłonę ochron-

ną zamontowaną na zwrotnicy. Wymie-

nione modele BMW fabrycznie wyposa-

żone były w łożysko (31 22 6 757 024),

osłonę (31 20 6 777 788) i dekielek (31

20 6 777 789).

SKF jednocześnie dba o sposób pako-

wania i transportu swoich produktów.

Piasta koła VKBA 1435 wyposażona zo-

stała w plastikowy pierścień zabezpiecza-

jący przed przypadkowym rozdzieleniem

wewnętrznych bieżni łożyska. Pierścień

usuwany jest „automatycznie” w trakcie

nakładania piasty na czop półosi, dzięki

czemu mechanik zyskuje gwarancję pra-

widłowego montażu.

Wszystkie części SKF przeznaczone na af-

termarket są w pełni zgodne z elementami

używanymi na pierwszy montaż.

W przypadku wątpliwości, numer odpo-

wiedniej referencji dla danego modelu

samochodu można sprawdzić w katalogu

TecDoc lub poprzez aplikację dostępną

na urządzenia mobilne z system Andro-

id lub iOS z możliwością zeskanowania

kodu QR.

Kolejne modyfikacje w zestawach piasty koła SKF