Background Image
Previous Page  51 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 51 / 64 Next Page
Page Background

51

PORADY

do pompy wody w przeciwnym kie-

runku do obrotów wskazówek zega-

ra, aż górna część krzywki znajdzie się

w pozycji godziny 2.00. (zdj. 17).

4. Obrócić krzywkę górnej rolki pro-

wadzącej za pomocą klucza napi-

nającego MKM-6038 lub szczypiec

do pompy wody w przeciwnym kie-

runku do obrotów wskazówek zega-

ra, aż górna część krzywki znajdzie się

w pozycji godziny 11.00. (zdj. 18).

5. Poluzować nakrętkę rolki napina-

jącej paska rozrządu i obrócić rolkę

w kierunku przeciwnym do ruchu

wskazówek zegara za pomocą klucza

imbusowego 5 mm, aż oznaczenie

na krzywce znajdzie się ok. 1 mm po-

wyżej górnego brzegu znaku regulacji

(zdj. 19). Dokręcić nakrętkę rolki.

6. Zdemontować blokadę wału korbo-

wego z wału korbowego, klin i przy-

rządy ustalające wałków rozrządu.

7. Obrócić dwukrotnie wałem korbo-

wym zgodnie z kierunkiem pracy

silnika i ponownie ustawić silnik

w położeniu GMP; następnie zamon-

tować blokadę wału korbowego OE

(KM-800-10). Oznaczenia pomoc-

nicze na pasku rozrządu nie będą się

pokrywać z oznaczeniami na kołach

zębatych wałków rozrządu po jed-

nym lub większej liczbie obrotów sil-

nika. Oznaczenia pomocnicze służą

tylko do montażu.

8. Naprężenie paska rozrządu nale-

ży teraz wyregulować. Zamocować

przyrząd regulacyjny wałków rozrzą-

du OE (KM-800-20) na koła zębate

wałków rozrządu „3” i „4”. Oznacze-

nia są przed oznaczeniami na przyrzą-

dzie regulacyjnym OE (KM-800-20)

(tj. przed punktem GMP).

9. Obrócić krzywkę dolnej rolki pro-

wadzącej w kierunku przeciwnym

do ruchu wskazówek zegara (w lewo)

za pomocą klucza napinającego OE

(MKM-6038) lub szczypiec do pom-

py wody (rys. 10), aż górna część zde-

rzaka będzie na pozycji ok. godziny

12.00 i oznaczenia na kołach zęba-

tych wałków rozrządu i przyrządu

regulacyjnego OE (KM-800-20) wy-

równają się (rys. 20). Dokręcić śrubę

dolnej rolki prowadzącej momentem

40 Nm. Koła zębate wałków rozrzą-

du „3” i „4” muszą być precyzyjnie

ustawione przed regulacją kół rozrzą-

du „1” i „2”.

10. Zdemontować przyrząd regulacyj-

ny, umieścić go na kołach zębatych

wałka rozrządu „1” i „2”. Oznaczenia

zdj. 17

zdj. 18

zdj. 10

zdj. 20

zdj. 19