51
PORADY
do pompy wody w przeciwnym kie-
runku do obrotów wskazówek zega-
ra, aż górna część krzywki znajdzie się
w pozycji godziny 2.00. (zdj. 17).
4. Obrócić krzywkę górnej rolki pro-
wadzącej za pomocą klucza napi-
nającego MKM-6038 lub szczypiec
do pompy wody w przeciwnym kie-
runku do obrotów wskazówek zega-
ra, aż górna część krzywki znajdzie się
w pozycji godziny 11.00. (zdj. 18).
5. Poluzować nakrętkę rolki napina-
jącej paska rozrządu i obrócić rolkę
w kierunku przeciwnym do ruchu
wskazówek zegara za pomocą klucza
imbusowego 5 mm, aż oznaczenie
na krzywce znajdzie się ok. 1 mm po-
wyżej górnego brzegu znaku regulacji
(zdj. 19). Dokręcić nakrętkę rolki.
6. Zdemontować blokadę wału korbo-
wego z wału korbowego, klin i przy-
rządy ustalające wałków rozrządu.
7. Obrócić dwukrotnie wałem korbo-
wym zgodnie z kierunkiem pracy
silnika i ponownie ustawić silnik
w położeniu GMP; następnie zamon-
tować blokadę wału korbowego OE
(KM-800-10). Oznaczenia pomoc-
nicze na pasku rozrządu nie będą się
pokrywać z oznaczeniami na kołach
zębatych wałków rozrządu po jed-
nym lub większej liczbie obrotów sil-
nika. Oznaczenia pomocnicze służą
tylko do montażu.
8. Naprężenie paska rozrządu nale-
ży teraz wyregulować. Zamocować
przyrząd regulacyjny wałków rozrzą-
du OE (KM-800-20) na koła zębate
wałków rozrządu „3” i „4”. Oznacze-
nia są przed oznaczeniami na przyrzą-
dzie regulacyjnym OE (KM-800-20)
(tj. przed punktem GMP).
9. Obrócić krzywkę dolnej rolki pro-
wadzącej w kierunku przeciwnym
do ruchu wskazówek zegara (w lewo)
za pomocą klucza napinającego OE
(MKM-6038) lub szczypiec do pom-
py wody (rys. 10), aż górna część zde-
rzaka będzie na pozycji ok. godziny
12.00 i oznaczenia na kołach zęba-
tych wałków rozrządu i przyrządu
regulacyjnego OE (KM-800-20) wy-
równają się (rys. 20). Dokręcić śrubę
dolnej rolki prowadzącej momentem
40 Nm. Koła zębate wałków rozrzą-
du „3” i „4” muszą być precyzyjnie
ustawione przed regulacją kół rozrzą-
du „1” i „2”.
10. Zdemontować przyrząd regulacyj-
ny, umieścić go na kołach zębatych
wałka rozrządu „1” i „2”. Oznaczenia
zdj. 17
zdj. 18
zdj. 10
zdj. 20
zdj. 19