52
PORADY
są przed oznaczeniami na przyrządzie
regulacyjnym OE (KM-800-20) (tj.
przed punktem GMP).
11. Obrócić krzywkę górnej rolki pro-
wadzącej w kierunku przeciwnym
do ruchu wskazówek zegara (w lewo)
za pomocą klucza napinającego OE
(MKM-6038) lub szczypiec do pom-
py wody (rys. 21), aż górna część zde-
rzaka będzie na pozycji ok. godziny
9.00 i oznaczenia na kołach zębatych
wałków rozrządu i przyrządu regula-
cyjnego OE (KM-800-20) wyrówna-
ją się (rys. 22). Dokręcić śrubę gór-
nej rolki prowadzącej momentem
40 Nm.
12. Odkręcić nakrętkę rolki napinającej
paska rozrządu i obrócić go w kierun-
ku przeciwnym do ruchu wskazówek
zegara za pomocą klucza imbusowe-
go 5 mm, aż oznaczenie na krzyw-
ce znajdzie się ok. 3-4 mm powyżej
środka znacznika regulacji (rys. 23).
Dokręcić nakrętkę napinacza mo-
mentem 20 Nm.
13. Zdemontować przyrządy regulacyjne
i blokady.
14. Obrócić dwukrotnie wałem korbo-
wym zgodnie z kierunkiem pracy
silnika i ponownie ustawić silnik
w położeniu GMP; następnie zamon-
tować blokadę wału korbowego OE
(KM-800-10). Sprawdzić ustawienie
wszystkich wałków rozrządu.
15. Zamocować przyrząd regulacyjny
wałków rozrządu OE (KM-800-20)
na koła zębate wałków rozrządu „3”
i „4”. Oznaczenia na kołach zębatych
i oznaczenia na przyrządzie regula-
cyjnym OE (KM-800-20) są wy-
równane (zdj. 20). Jeżeli oznaczenia
nie są wyrównane, należy ponownie
je ustawić jak w punkcie 9.
16. Zamocować przyrząd regulacyjny
wałków rozrządu OE (KM-800-20)
na koła zębate wałków rozrządu „1”
i „2”. Oznaczenia na kołach zębatych
i oznaczenia na przyrządzie regula-
cyjnym OE (KM-800-20) są wy-
równane (zdj. 22). Jeżeli oznaczenia
nie są wyrównane, należy ponownie
je ustawić jak w punkcie 11.
17. Zdemontować przyrządy regulacyjne
i blokady.
18. Montaż i kompletację przeprowa-
dzić w kolejności odwrotnej
do demontażu.
19. Zapisać
wymianę
oryginalne-
go paska rozrządu ContiTech
na dostarczonej naklejce i umie-
ścić ją w komorze silnika. (zdj. 24).
Uruchomić silnik lub wykonać jazdę
próbną
zdj. 24
Momenty dokręcenia:
Koło pompy wody 8 Nm + 30° + 30°.
Koło pompy wspomagania 20 Nm
+ 30° + 15°.
Osłona paska rozrządu 8 Nm.
zdj. 21
zdj. 22
zdj. 23