Background Image
Previous Page  52 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 52 / 64 Next Page
Page Background

52

PORADY

są przed oznaczeniami na przyrządzie

regulacyjnym OE (KM-800-20) (tj.

przed punktem GMP).

11. Obrócić krzywkę górnej rolki pro-

wadzącej w kierunku przeciwnym

do ruchu wskazówek zegara (w lewo)

za pomocą klucza napinającego OE

(MKM-6038) lub szczypiec do pom-

py wody (rys. 21), aż górna część zde-

rzaka będzie na pozycji ok. godziny

9.00 i oznaczenia na kołach zębatych

wałków rozrządu i przyrządu regula-

cyjnego OE (KM-800-20) wyrówna-

ją się (rys. 22). Dokręcić śrubę gór-

nej rolki prowadzącej momentem

40 Nm.

12. Odkręcić nakrętkę rolki napinającej

paska rozrządu i obrócić go w kierun-

ku przeciwnym do ruchu wskazówek

zegara za pomocą klucza imbusowe-

go 5 mm, aż oznaczenie na krzyw-

ce znajdzie się ok. 3-4 mm powyżej

środka znacznika regulacji (rys. 23).

Dokręcić nakrętkę napinacza mo-

mentem 20 Nm.

13. Zdemontować przyrządy regulacyjne

i blokady.

14. Obrócić dwukrotnie wałem korbo-

wym zgodnie z kierunkiem pracy

silnika i ponownie ustawić silnik

w położeniu GMP; następnie zamon-

tować blokadę wału korbowego OE

(KM-800-10). Sprawdzić ustawienie

wszystkich wałków rozrządu.

15. Zamocować przyrząd regulacyjny

wałków rozrządu OE (KM-800-20)

na koła zębate wałków rozrządu „3”

i „4”. Oznaczenia na kołach zębatych

i oznaczenia na przyrządzie regula-

cyjnym OE (KM-800-20) są wy-

równane (zdj. 20). Jeżeli oznaczenia

nie są wyrównane, należy ponownie

je ustawić jak w punkcie 9.

16. Zamocować przyrząd regulacyjny

wałków rozrządu OE (KM-800-20)

na koła zębate wałków rozrządu „1”

i „2”. Oznaczenia na kołach zębatych

i oznaczenia na przyrządzie regula-

cyjnym OE (KM-800-20) są wy-

równane (zdj. 22). Jeżeli oznaczenia

nie są wyrównane, należy ponownie

je ustawić jak w punkcie 11.

17. Zdemontować przyrządy regulacyjne

i blokady.

18. Montaż i kompletację przeprowa-

dzić w kolejności odwrotnej

do demontażu.

19. Zapisać

wymianę

oryginalne-

go paska rozrządu ContiTech

na dostarczonej naklejce i umie-

ścić ją w komorze silnika. (zdj. 24).

Uruchomić silnik lub wykonać jazdę

próbną

zdj. 24

Momenty dokręcenia:

Koło pompy wody 8 Nm + 30° + 30°.

Koło pompy wspomagania 20 Nm

+ 30° + 15°.

Osłona paska rozrządu 8 Nm.

zdj. 21

zdj. 22

zdj. 23