Background Image
Previous Page  50 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 50 / 64 Next Page
Page Background

50

PORADY

Napęd układu rozrządu w samocho-

dzie marki Opel Omega B 2.5l V6 jest

realizowany za pomocą paska rozrzą-

du. W trakcie wymiany paska rozrządu

mogą powstać istotne błędy wynikają-

ce z nieprawidłowego montażu. Aby

operacja przebiegała bezproblemowo,

ContiTech Power Transmission Group

oferuje montażystom szczegółową in-

strukcję instalacji. Eksperci ContiTech

wyjaśniają krok po kroku procedurę

prawidłowej wymiany paska przy uży-

ciu zestawu CT 884K1. Prezentujemy

ciąg dalszy instrukcji.

Montaż:

1. Zamontować nowe komponenty

zawarte w zestawie paska rozrządu.

Sprawdzić pozostałe elementy ukła-

du, takie jak koła zębate wałka roz-

rządu i wału korbowego pod kątem

uszkodzeń.

2. Założyć pasek rozrządu (pasek roz-

rządu jest oznaczony znakami pro-

wadzącymi zgodnymi z kierunkiem

pracy silnika). W pierwszej kolej-

ności oznakowaniem z podwójnymi

kreskami (zdj. 11) na koło zębate

wału korbowego, następnie używa-

jąc klina (KM-800-30) bezpiecznie

zamocować go po lewej stronie, tak

aby położenie paska rozrządu było

stałe i nie można go było przesu-

nąć (zdj. 12 ). Wycięcia na kole zę-

batym wału korbowego muszą być

zrównane z podwójnymi kreskami

(zdj. 13). Zakładać pasek rozrządu

w kierunku ruchu wskazówek zega-

ra na rolkę napinającą, koła zębate

wałków rozrządu „1” i „2”, górną

rolkę prowadzącą paska rozrządu,

koła zębate wałków rozrządu „3”

i „4” i dolną rolkę prowadzącą paska

rozrządu. Należy upewnić się, czy pa-

sek rozrządu nie jest zagięty w czasie

montażu! Pasek rozrządu musi być

napięty pomiędzy kołami zębatymi

„3” i „4” a dolną rolką prowadzącą!

Ugięcie paska zębatego nie może być

większe niż 1 cm (zdj. 14). Oznacze-

nia pomocnicze na pasku rozrządu

muszą się pokrywać z oznaczeniami

GMP na kołach zębatych wałków

rozrządu i tylną osłoną paska rozrzą-

du (zdj. 15 i 16).

3. Obrócić krzywkę dolnej rolki pro-

wadzącej za pomocą klucza napi-

nającego MKM-6038 lub szczypiec

Wymiana komponentów rozrządu – Opel Omega B

(1997 r.) 2.5l V6 o kodzie silnika X25XE, (cz. II)

zdj. 11

zdj. 14

zdj. 15

zdj. 16

zdj. 12

zdj. 13