50
PORADY
Napęd układu rozrządu w samocho-
dzie marki Opel Omega B 2.5l V6 jest
realizowany za pomocą paska rozrzą-
du. W trakcie wymiany paska rozrządu
mogą powstać istotne błędy wynikają-
ce z nieprawidłowego montażu. Aby
operacja przebiegała bezproblemowo,
ContiTech Power Transmission Group
oferuje montażystom szczegółową in-
strukcję instalacji. Eksperci ContiTech
wyjaśniają krok po kroku procedurę
prawidłowej wymiany paska przy uży-
ciu zestawu CT 884K1. Prezentujemy
ciąg dalszy instrukcji.
Montaż:
1. Zamontować nowe komponenty
zawarte w zestawie paska rozrządu.
Sprawdzić pozostałe elementy ukła-
du, takie jak koła zębate wałka roz-
rządu i wału korbowego pod kątem
uszkodzeń.
2. Założyć pasek rozrządu (pasek roz-
rządu jest oznaczony znakami pro-
wadzącymi zgodnymi z kierunkiem
pracy silnika). W pierwszej kolej-
ności oznakowaniem z podwójnymi
kreskami (zdj. 11) na koło zębate
wału korbowego, następnie używa-
jąc klina (KM-800-30) bezpiecznie
zamocować go po lewej stronie, tak
aby położenie paska rozrządu było
stałe i nie można go było przesu-
nąć (zdj. 12 ). Wycięcia na kole zę-
batym wału korbowego muszą być
zrównane z podwójnymi kreskami
(zdj. 13). Zakładać pasek rozrządu
w kierunku ruchu wskazówek zega-
ra na rolkę napinającą, koła zębate
wałków rozrządu „1” i „2”, górną
rolkę prowadzącą paska rozrządu,
koła zębate wałków rozrządu „3”
i „4” i dolną rolkę prowadzącą paska
rozrządu. Należy upewnić się, czy pa-
sek rozrządu nie jest zagięty w czasie
montażu! Pasek rozrządu musi być
napięty pomiędzy kołami zębatymi
„3” i „4” a dolną rolką prowadzącą!
Ugięcie paska zębatego nie może być
większe niż 1 cm (zdj. 14). Oznacze-
nia pomocnicze na pasku rozrządu
muszą się pokrywać z oznaczeniami
GMP na kołach zębatych wałków
rozrządu i tylną osłoną paska rozrzą-
du (zdj. 15 i 16).
3. Obrócić krzywkę dolnej rolki pro-
wadzącej za pomocą klucza napi-
nającego MKM-6038 lub szczypiec
Wymiana komponentów rozrządu – Opel Omega B
(1997 r.) 2.5l V6 o kodzie silnika X25XE, (cz. II)
zdj. 11
zdj. 14
zdj. 15
zdj. 16
zdj. 12
zdj. 13