Background Image
Previous Page  33 / 64 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 33 / 64 Next Page
Page Background

N

a przełomie XIX i XX w. samo-

chody zaczęły poruszać się cał-

kiem sprawnie, ale pojawiały

się problemy techniczne. Otwarte nadwozia,

jak w konnych bryczkach, zastępowano za-

mkniętymi karoseriami. Ich przednia szyba

w deszczu wymagała wycieraczek. Na

początku XX w. pojawiły się pierwsze

wycieraczki uruchamiane ręcznie za

pomocą pokrętła, którym cały czas

trzeba było obracać! Było to bardzo

niebezpieczne. Dopiero ramię z paskiem

gumy i sprężyną trochę usprawniło cały

proces. Sprężyna powodowała, że ra-

mię automatycznie wracało do pozycji

wyjściowej. Patent na takie rozwiązanie otrzy-

mała w 1903 r. Amerykanka Mary Anderson!

CHIKA KAKO

Jako główny inżynier odpowiada

za luksusową markę Lexus. Nowy Lexus UX

to efekt konsekwentnej realizacji wizji pani

inżynier. Jej celem było stworzenie nowego

rodzaju crossovera – mocnego i stabilnego,

a jednocześnie pięknego i zwinnego.

Zaprojektowany dla osób, które wolą

śmiały design od klasycznych SUV-ów –

inspirowany europejskim luksusem i japońską

stylistyką. Czy UX odpowiada potrzebom

kobiet kierowców? – Dziś bardzo często

widzimy w miastach crossovery prowadzone

przez kobiety, którym odpowiada solidna

sylwetka i sportowy design takich pojazdów.

Jednocześnie niektórym z nich przeszkadza

trudne manewrowanie dużym samochodem.

Chciałam zaradzić tym problemom, oferując

zwinne auto, które prowadzi się równie

łatwo jak hatchback – tak na to pytanie

odpowiedziała pani inżynier.

33

TOP

TEMAT